Ik heb weer eens een HEEL vaag probleem. Ik kan met mijn Lite-On brander niet van DVD naar DVD on the fly branden.
Dat het met films zo niet werkt, dat weet ik, maar ook data werkt niet. Het branden van 8x vanaf HD werkt wel prima, dus mijn veronderstelling is dat mijn brander goed is.
Wat gebeurt er: De lezer gaat draaien, buffers worden gevuld. Daarna gaat de lezer uit, begint de brander op te spinnen en rode lampje gaat aan, kortom, het branden is begonnen. Op dat moment gaat mijn lezer weer aan om on the fly data aan te gaan leveren en op dat moment gaat mijn brander knipperen van rood naar oranje; het lijkt dus op een buffer underrun.
Wat heb ik al gedaan:
- Gezocht CD-freaks
- Gezocht op Tweakers
- Gezocht op Google
- DVD-speler en -brander op aparte IDE kabel gezet.
- DVD-speler en -brander op nieuwe IDE controller gezet.
- Windows compleet opnieuw geinstalleerd.
- Nero opnieuw geinstalleerd (versie 6.3.0.2 geloof ik).
- Firmware brander geflashed
- Bios moederbord geflashed
Wie heeft er nog enig idee waarom dit niet werkt ? Enige wat ik nog kan verzinnen is dat mijn lezer niet goed is..... Maar als ik ga rippen, gaat dat bloedjesnel. Ook niet echt logisch dus.....
Graag een oplossing, want hier word ik gestoord van !!!
Dat het met films zo niet werkt, dat weet ik, maar ook data werkt niet. Het branden van 8x vanaf HD werkt wel prima, dus mijn veronderstelling is dat mijn brander goed is.
Wat gebeurt er: De lezer gaat draaien, buffers worden gevuld. Daarna gaat de lezer uit, begint de brander op te spinnen en rode lampje gaat aan, kortom, het branden is begonnen. Op dat moment gaat mijn lezer weer aan om on the fly data aan te gaan leveren en op dat moment gaat mijn brander knipperen van rood naar oranje; het lijkt dus op een buffer underrun.
Wat heb ik al gedaan:
- Gezocht CD-freaks
- Gezocht op Tweakers
- Gezocht op Google
- DVD-speler en -brander op aparte IDE kabel gezet.
- DVD-speler en -brander op nieuwe IDE controller gezet.
- Windows compleet opnieuw geinstalleerd.
- Nero opnieuw geinstalleerd (versie 6.3.0.2 geloof ik).
- Firmware brander geflashed
- Bios moederbord geflashed
Wie heeft er nog enig idee waarom dit niet werkt ? Enige wat ik nog kan verzinnen is dat mijn lezer niet goed is..... Maar als ik ga rippen, gaat dat bloedjesnel. Ook niet echt logisch dus.....
Graag een oplossing, want hier word ik gestoord van !!!
[ Voor 3% gewijzigd door Massiefje op 28-01-2004 09:41 ]