[LiteOn LDW811 DVD] On the fly onmogelijk

Pagina: 1
Acties:

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03 01:15
Ik heb weer eens een HEEL vaag probleem. Ik kan met mijn Lite-On brander niet van DVD naar DVD on the fly branden.

Dat het met films zo niet werkt, dat weet ik, maar ook data werkt niet. Het branden van 8x vanaf HD werkt wel prima, dus mijn veronderstelling is dat mijn brander goed is.

Wat gebeurt er: De lezer gaat draaien, buffers worden gevuld. Daarna gaat de lezer uit, begint de brander op te spinnen en rode lampje gaat aan, kortom, het branden is begonnen. Op dat moment gaat mijn lezer weer aan om on the fly data aan te gaan leveren en op dat moment gaat mijn brander knipperen van rood naar oranje; het lijkt dus op een buffer underrun.

Wat heb ik al gedaan:
- Gezocht CD-freaks
- Gezocht op Tweakers
- Gezocht op Google
- DVD-speler en -brander op aparte IDE kabel gezet.
- DVD-speler en -brander op nieuwe IDE controller gezet.
- Windows compleet opnieuw geinstalleerd.
- Nero opnieuw geinstalleerd (versie 6.3.0.2 geloof ik).
- Firmware brander geflashed
- Bios moederbord geflashed

Wie heeft er nog enig idee waarom dit niet werkt ? Enige wat ik nog kan verzinnen is dat mijn lezer niet goed is..... Maar als ik ga rippen, gaat dat bloedjesnel. Ook niet echt logisch dus.....

Graag een oplossing, want hier word ik gestoord van !!!

[ Voor 3% gewijzigd door Massiefje op 28-01-2004 09:41 ]

Verwijderd

Voor het branden van 8x heb je imo een leeseenheid nodig die 16x kan lezen. Dit dient ervoor om elke readerror die optreed een 2e keer te kunnen lezen (en evt. genoeg tijd te hebben om de encoding en macrovision eraf te halen).
Op welke snelheid kun je overigens DVD's rippen (bloedjesnel is nl. geen speedrating :+) ? Welke buffergrootte gebruik je eigenlijk met jouw 1GB RAM? (tip: Nero ultrabuffer limiet opheffen/ophogen)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 12:04 ]

• Massiefje
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 10:07:
Voor het branden van 8x heb je imo een leeseenheid nodig die 16x kan lezen. Dit dient ervoor om elke readerror die optreed een 2e keer te kunnen lezen.
Op welke snelheid kun je overigens DVD's rippen (bloedjesnel is nl. geen speedrating :+) ? Welke buffergrootte gebruik je met jouw 1GB RAM? (tip: Nero ultrabuffer limiet opheffen/ophogen)
Als lezer heb ik een Lite-On 16x40 en van de buffergrootte heb ik nog nooit gehoord, hehe. Ga ik ook even wat tijd in steken.

• Massiefje
Massiefje schreef op 28 januari 2004 @ 10:18:
[...]

Als lezer heb ik een Lite-On 16x40 en van de buffergrootte heb ik nog nooit gehoord, hehe. Ga ik ook even wat tijd in steken.
Ok, als Utrabuffer heb ik nu in het register ingesteld 400 MB, volgens het topic wat ik net doorkreeg. Maar helaas, werkt nog steeds niet :( Is nu 7 minuten aan het branden en is op 10%............. En het register staat nog goed en het geheugen van 400 MB wordt idd gebruikt.............

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
Het klopt dat het niet wil on the fly.
4X on the fly is toch wel het snelste wat je evt kwa dvd's on the fly kunt fikken :)

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-03 14:43
Lijkt me duidelijk wat het probleem is, je lezer kan het niet aan. Je ultrabuffer is nu 400 MB zeg je, hij blijft op 10% hangen. 10% van 4,7GB is ~470 MB. De lezer heeft de buffer in eerste instantie volgelezen maar houdt het dan (om de een of andere reden) niet meer bij. In de tijd dat ie heeft gebrand heeft je lezer maar 70MB bijgelezen. Gevolg: Buffer Underrun. Gewoon ff via de harddisk doen, wat scheelt dat nou?

• Massiefje
__fred__ schreef op 28 januari 2004 @ 14:41:
Lijkt me duidelijk wat het probleem is, je lezer kan het niet aan. Je ultrabuffer is nu 400 MB zeg je, hij blijft op 10% hangen. 10% van 4,7GB is ~470 MB. De lezer heeft de buffer in eerste instantie volgelezen maar houdt het dan (om de een of andere reden) niet meer bij. In de tijd dat ie heeft gebrand heeft je lezer maar 70MB bijgelezen. Gevolg: Buffer Underrun. Gewoon ff via de harddisk doen, wat scheelt dat nou?
Het is een principe kwestie. Het moet toch gewoon kunnen op 8x ? En trouwens, op 4x gaat het ook niet :(

En 1 ding heb je niet helemaal goed begrepen. Ik ging even naar beneden en toen ik terugkwam stond hij op 10 % na 7 minuten. Dat is 100% in 70 minuten. Ik bedoelde niet dat hij op 10% was blijven hangen hoor. Don't worry ;)

Verwijderd

Het kan gewoon hoor "on the fly"kopieren op 8 speed met deze brander maar je ziet dus wel dat ie heel je buffers leeg trekt bij een 16X lezer. Dus ik vindt het niet echt aan te raden maar 6 speed trekt ie wel.
Ik brand dan met de paarse ritek schijfjes en gaa eigenlijk nooit hoger als 8 speed en brand altijd alles on the fly (1 op 1).

• Massiefje
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 09:05:
Het kan gewoon hoor "on the fly"kopieren op 8 speed met deze brander maar je ziet dus wel dat ie heel je buffers leeg trekt bij een 16X lezer. Dus ik vindt het niet echt aan te raden maar 6 speed trekt ie wel.
Ik brand dan met de paarse ritek schijfjes en gaa eigenlijk nooit hoger als 8 speed en brand altijd alles on the fly (1 op 1).
En wat voor DVD-speler gebruik je ?

Verwijderd

speler is een liteon 16X en dan zie je dus wel je buffers leegtrekken maar ja. Zoals gezegt 6 speed is goed te doen nooit klachten gehad. Maar in princiepe kan je altijd (mits voldaan aan de vereiste specificaties) on the fly kopieren anders heb je een probleem met de firmware of je hardware.

Ik brand in 2 systeempjes:
-amd1800/512/nec1300/liteon16Xrom
-amd1900/512/liteon8/liteon16Xrom

Omdat de specificaties van beide systemen anders zijn (verschillende hardware en mobo) krijg je af en toe de raarste dingen te zien als je aan het experimenteren gaat. Bij mij krijg ik bij de nec1300 de beste resultaten omdat dat eigenlijk een allesvreter is tov de liteon.
Pagina: 1