Toon posts:

[Fedora] Installatie stopt bij het laden van Anaconda

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil Fedora core 1 installleren maar telkens als hij de anaconda installer (grafisch of niet grafisch) wil laden dan stopt hij er mee en komt met de melding: install exited abnormally sending terminal signals. Als hij dat gedaan heeft komt hij met de melding dat het systeem opnieuw gestart kan worden.

Ik heb al van alles geprobeert: mediacheck gedaan, memtest en fedora installatie proberen te starten met allerlei opties zoals allowcddma nofb etc...
Ik heb zoiets nog nooit gehad ik heb fedora al heel vaak geinstalleerd zonder problemen. Bugzilla en het RedHat ondersteunings netwerk geven allen oplossingen die bij mij niet werken.
Het kan aan de hardware liggen het is een intel celeron 300 mhz met 32 mb intern
maar volgens fedora moet dit echter geen probleem zijn.

Wie weet wat ik nog kan proberen?

Verwijderd

enige wat ik kan verzinnen is dat 300mhz 32 mb ram wel weinig is. dit omdat Fedora tegen mij zegt dat mijn computer te traag is: 750mhz , 80mb ram.

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-02 13:26
Misschien een Philips brander / cd-rom speler? Die doet iig raar. Ik heb hem toen vanaf mijn Asus cd-speler geinstalleerd en werkte perfect!

Verwijderd

Topicstarter
cd rom heb ik verwisseld geen verschil. Ik heb maar een andere pc genomen een p 2 350 met 128 mb en die deed het vlekkeloos.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 14:59 ]

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 11:20
Wellicht brak geheugen, heb ik ook een keer gehad.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 09:08:
Ik wil Fedora core 1 installleren maar telkens als hij de anaconda installer (grafisch of niet grafisch) wil laden dan stopt hij er mee en komt met de melding: install exited abnormally sending terminal signals. Als hij dat gedaan heeft komt hij met de melding dat het systeem opnieuw gestart kan worden.

Ik heb al van alles geprobeert: mediacheck gedaan, memtest en fedora installatie proberen te starten met allerlei opties zoals allowcddma nofb etc...
Ik heb zoiets nog nooit gehad ik heb fedora al heel vaak geinstalleerd zonder problemen. Bugzilla en het RedHat ondersteunings netwerk geven allen oplossingen die bij mij niet werken.
Het kan aan de hardware liggen het is een intel celeron 300 mhz met 32 mb intern
maar volgens fedora moet dit echter geen probleem zijn.

Wie weet wat ik nog kan proberen?
heb je op deze pc al redhat 9.0 of iets dergelijks staan ??? ik had hetzelfde probs... heb toen opniet mijn hdd ingedeeld als fat32 ( en daarmee ook alle linux partities verwijderd) envervolgens fedora core 1 geinstalleerd zonder enige probs...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 13:54:
[...]

heb je op deze pc al redhat 9.0 of iets dergelijks staan ??? ik had hetzelfde probs... heb toen opniet mijn hdd ingedeeld als fat32 ( en daarmee ook alle linux partities verwijderd) envervolgens fedora core 1 geinstalleerd zonder enige probs...
Nee er stond nog geen enkele linux op. Ik heb net ook nog Suse prof 9.0 geprobeert maar die gaf ongeveer de zelfde fouten als Fedora. Ik heb mijn geheugen ook nog getest met de ingebouwde test tool memtest86 ofzo die gaf aan dat het geheugen goed was (wel van dat gare compaq geheugen maar ja de hele pc is een compaq). Theoretisch kan Fedora op een p 200 met 32 mb ram. Maar in de praktijk jmr.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 14:57 ]

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb hier hetzelfde gehad op twee systemen. Toen ik echter van een systeem de onboard graphics uitzette en in plaats daarvan een Geforce4mx erin plugde deed ie het ineens wel. De andere heb ik nog niet geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Fantomas schreef op 28 januari 2004 @ 15:00:
Ik heb hier hetzelfde gehad op twee systemen. Toen ik echter van een systeem de onboard graphics uitzette en in plaats daarvan een Geforce4mx erin plugde deed ie het ineens wel. De andere heb ik nog niet geprobeerd.
In het systeem waar ik fedora wilde installeren zit de 3d kaart niet onboard wel vaag merk dus kan eventueel daar aan liggen. In het systeem waar ik fedora nu op het geinstalleerd zit een ati rage onboard en daarop verliep de installatie vlekkeloos. Het is volgens mij gewoon een beetje geluk hebben met dit soort dingen. Op de ene pc wil het maar op de andere niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 15:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jeroenvw schreef op 28 januari 2004 @ 15:21:
offtopic:
een verwijderde flame
Mja windows is aardig goed in dat soort dingen, Linux weer in andere zo zal
het denk ik nog wel een tijdje blijven.

[ Voor 30% gewijzigd door blaataaps op 28-01-2004 18:56 ]

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-02 15:36

DaWaN

'r you wicked ??

Kheb t zelfde probleem gehad met een P1, die had 48MB ram. Maar toen ik er 128 MB indouwde deed ie het PERFECT!

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Mja windows is aardig goed in dat soort dingen, Linux weer in andere zo zal
het denk ik nog wel een tijdje blijven.
Ja, dat is ook weer zo :)

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 09:08:
... intel celeron 300 mhz met 32 mb intern
maar volgens fedora moet dit echter geen probleem zijn....
Uhmmm, volgens de release-notes van Fedora toch wel....

ik citeer:
Hardware Requirements
.....
Memory:
* Minimum for text-mode: 64MB...

Verwijderd

Topicstarter
A_L schreef op 28 januari 2004 @ 15:41:
[...]

Uhmmm, volgens de release-notes van Fedora toch wel....

ik citeer:
[...]
dan hebben ze het verkeerd op mn officiele cd gezet
daar staat minimaal Intel Pentium 200mhz 32Mb ram en 8 speed cdrom

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02 13:47
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 16:02:
[...]

dan hebben ze het verkeerd op mn officiele cd gezet
daar staat minimaal Intel Pentium 200mhz 32Mb ram en 8 speed cdrom
Officiele cd???
Waar heb je het over als ik het vragen mag? Voor zover ik weet is Fedora Core 1 alleen beschikbaar als downloadbare ISO en zijn er geen retail-cd's of iets dergelijks.
Door Jeroenvw - Wednesday 28 January 2004 15:21

offtopic:

Sorry voor de flame, maar dit is weer zo typisch LINUX!

Draai zelf ook fedora / RedHat / SuSe en wordt toch regelmatige geconfronteerd met knulligheden die in Windows vanaf versie 3.11 al prima werken
Dit slaat dus al helemaal nergens op, want windows die flikt dergelijke acties op een voorheen perfect werkende pc.

[ Voor 33% gewijzigd door Martin Sturm op 28-01-2004 18:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op de hcc gekocht met hoesje en in ieder geval echt ogende cd's mja kan ripoff zijn. Maar goed het is dus allang opgelost.

Conclusie druk meer dan 32 mb ram liefst 128 mb in je pc en de problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon :).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 19:35 ]

Pagina: 1