Toon posts:

partitie maken in XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
gisteren had ik al een topic geplaats omdan XP in de frut zit. Helaas, moet toch zo wezen dat ik mn XP opnieuw moet gaan installeren. Dus, backuppen dan maar, kan op CD roms, maar leek me makkelijker om een extra partitie aan te brengen op mn HD en dan muziek etc naar toe te slepen. Kan iemand me vertellen hoe ik vooral eenvoudig een extra partitie kan aanbrengen op mn HD? of is dit geen goede optie bij nieuwe installatie XP?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 21:10
Als je ook even verteld hoe je parititie indeling nu is.. als je 1 grote partitie op je schijf hebt staan dan moet je je partitie met 3rd party software verkleinen en een nieuwe erbij aanmaken (bv. Partition Magic) waarna je je backup gegevens op je extra aangemaakte partitie plaatst...

Het nadeel is wel dat de verkleining wel eens fout kan gaan.. PowerQuest raad dan ook aan om alle belangrijke data te backuppen, en dan ben je weer bij af.. Tis maar wat je wilt en welk risico je wilt nemen..

[ Voor 3% gewijzigd door Krypt op 28-01-2004 09:18 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
ok, dus geeft me eigenlijk nog geen garantie tot succes? maar partities maken zou toch niet zo bijzononder hoeven zijn? heb nu trouwens een partitie 80 gb.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 10:16

Zoefff

❤ 

Je moet inderdaad met een 3rd party stuk software een nieuwe partitie aan maken.

Het (in mijn ogen) beste programma daarvoor is Partition Magic, inmiddels versie 9. Ik heb er zelf nog nooit problemen mee gehad, en gebruik het ook redelijk intensief, maw, ik zit vaak met mn partities te klooien, maar er is nog nooit wat mis gegaan, nog nooit data kwijt geraakt ofzo.

Ik geef natuurlijk geen garantie (en dat doen zij ook niet), maar de kans dat er iets mis gaat is erg klein. Het blijft natuurlijk verstandig om een backup te maken van je écht belangrijke documenten.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Partition Magic is bij mij maar 1 keer mis gegaan, ik heb in totaal al heel vaak (tientallen keren) een partitie verkleind, verschoven en op die nieuwe lege plek een nieuwe partie aangemaakt bij meijzelf en vrienden. Verder altijd goed gegaan!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OM FAQ - Hoe/waarmee kan ik mijn schijf/schijven het beste indelen?

Onderaan dit stukje staat waarmee je partities kunt maken :) Alleen met PartitionMagic kun je partities zonder dataverlies *klopt af* verkleinen, zodat er ruimte wordt gecreeerd voor nieuwe partities :)

Maak altijd backups wanneer je aan de partities zit te fröbelen. Anyway, als je toch al backups maakt, kun je net zo goed het hele boeltje weggooien en van de grond af mooie partities maken. Dat kun je met Fdisk, XP Setup, Ranish, etc doen, scheelt je ook een zak duiten voor PartitionMagic :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 28-01-2004 10:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
oja, zocht eigenlijk wel een freeware!

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 11:26
het is denk ik het veiligst als je een apparte harddisk voor je backups hebt. Dus als je nog ergens een klein schijfje hebt liggen neem je die gewoon als temporary disk, en ga je dan aan de haal met je 80 gb disk. Als er dan iets mis zou gaan heb je altijd nog een backup.
Pagina: 1