Toon posts:

[eDonkey] ed2k links werken niet, geen foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Helaas ik ben al de hele avond aan het surfen voor een antwoord maar ik kan het niet vinden. Mijn ed2k links in combinatie met edonkey (nieuwste versie) werken niet. Ik kan op een site op een link klikken en er gebeurt helemaal niets, nakko, nada, noppes.

Ik kan alleen maar oplossingen voor Emule vinden. Of als oplossing dat je beter Emule kan downloaden. Is dit ook slimmer dan Edonkey?

Alvast bedankt,

Ossie!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
[search=edonkey 2000 links werken niet] al geprobeerd? Levert tientallen mogelijke verklaringen.

Emule is de open source variant van edonkey.

Wat heb je allemaal al geprobeerd ? Zie dat je nieuw bent hier, welkom op GoT :) Lees nog even Welkom in Software Algemeen: FAQ & Beleid (updated: 20-01) voor meer info over de regeltjes die men heeft gemaakt omtrent topicstarts, Het wordt namelijk op prijs gesteld als je zo uitgebreid mogelijk bent in je topicstart. Heb je een firewall draaien of een router ? De juiste poorten doorgemapt? Firewall uitschakelen voor de test ? Virusscanner over je pctje heen gehaald en spywarescanner ? Je weet het maar nooit wat zoiets kan veroorzaken.

[ Voor 64% gewijzigd door sanfranjake op 28-01-2004 04:49 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:38
Misschien even wat informatie over:
-router?
-Firewall? (zoja, met welke instellingen)

Misschien ook wat informatie wat je precies gedaan hebt.

Emule = opensource project.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Als ik het goed begrijp, gaat het om het erom dat als Ossiesayshi op een webpagina een ed2K link aanklikt, dat eDonkey deze niet 'aanpakt' en niet begint met het downloaden van dat bestand (als hij dus op een link klikt verschijnt er niet eens een extra download in het transfer scherm, dus portmappen ed. lijkt me hier niet van toepassing).

Het is misschien een inkoppertje, maar heb je het wel aangezet in de instellingen? ;)

offtopic:
Ik zet nog even [eDonkey] in de topictitel, voor de duidelijkheid.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12 11:24

Zoefff

❤ 

Zoals rafe al zegt, kijk eens of je het wel aan gezet hebt in de preferences van eDonkey?

Zo ja, dan moet je eens in je register duiken. Als het goed is kan je de volgende 2 registersleutels vinden:

code:
1
2
3
4
HKEY_CLASSES_ROOT\ed2k\shell\open\command 
Name: (Standard) 
Type: REG_SZ 
Data: "Pad naar eDonkey.exe (mét aanhalingstekens!!)" %1

en

code:
1
2
3
4
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\ed2k\shell\open\command 
Name: (Standard) 
Type: REG_SZ 
Data: "Pad naar eDonkey.exe (mét aanhalingstekens!!)" %1

Als ze niet in je register staan, of verkeerd, dan moet je ze even toevoegen of veranderen.

En op je vraag of je beter naar eMule kan overstappen... Daar zeg ik natuurlijk ja op. Ik vind eMule beter werken, het is opensource, er word meer aan ontwikkeld, en voornamelijk vanwege het creditsysteem gaat het downloaden veel beter dan bij eDonkey.

[ Voor 3% gewijzigd door Zoefff op 28-01-2004 09:46 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt allemaal ik gaat het allemaal proberen.
En had inderdaad al wel de instellingen goed gezet van mijn firewall en mijn router. Was eerst "firewalled" namelijk.

txs!

Verwijderd

Topicstarter
top! Bedankt! Het waren inderdaad de registerwaarden die verkeerd stonden.
Ennuh Emule geprobeerd, maar dat wilde niet echt snel
Pagina: 1