[3DMAX] edit mesh icm. taper/twist?

Pagina: 1
Acties:

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
ik heb mbv. multi/sub object een sigaret gemaakt uit 1 cilinder.
dus met 3 color-ID's (filter, papier, as).

maar nu wilde ik ook een uitgedrukte peuk maken, en dacht dit wel ff met twist te kunnen doen...
wat ik ook deed, ik kreeg 't effect van twist (heb taper ook geprobeerd) er maar niet uit.

ben er nu achter dat 't door de edit mesh komt, omdat twist en andere effecten 't wel doen zonder de edit mesh.

maar dan heb ik helaas geen 3 verschillende kleuren op 1 cilinder..
kunnen er wel andere effecten zoals taper/twist gebruikt worden naast edit mesh?
zo ja, hoe? :)

kheb al via de search gezocht maar geen relevante dingen gevonden.

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Euh, ik snap je probleem niet echt, maar ik denk dat het komt doordat je nog vertices/polygonen hebt geselecteerd in edit mesh op het moment dat je je modifier toepast. Deze wordt dan alleen maar toegepast op de geselecteerde vertices/polygonen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
damnz, ben ik ff dom.... |:(

probeer ik 't nu weer en hij doet 't gewoon.
denk dat je gelijk hebt oogst, dat ik wat polygonen ofzo aangeklikt had.
hmmm, zal wel aan het tijdstip gelegen hebben dan, was zo ijverig bezig dat ik niet aan :z toekwam..

edit:
't probleem werd veroorzaakt, doordat ik in de modifier edit mesh nog op een van de opties (vertex, edge, face, polygon, element) stond aangeklikt. je moet dus kennelijk weer eerst op de hoofdtak 'edit mesh' klikken, voordat je naar een andere modifier kan gaan die je wilt gebruiken.

[ Voor 39% gewijzigd door NewbieNeo op 28-01-2004 10:11 ]

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
NewbieNeo schreef op 28 januari 2004 @ 09:54:
...
edit:
't probleem werd veroorzaakt, doordat ik in de modifier edit mesh nog op een van de opties (vertex, edge, face, polygon, element) stond aangeklikt. je moet dus kennelijk weer eerst op de hoofdtak 'edit mesh' klikken, voordat je naar een andere modifier kan gaan die je wilt gebruiken.
Dat valt ook onder wat ik bedoelde, want dit is een lege selectie. :) Je kunt wel een modifier toepassen als je in een sub-object-level zit, maar dan moet je wel eerst álle elementen selecteren in edit mesh.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress