Toon posts:

Abit NF7-S v.2.0 temp. meting N.OK

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal, nieuw hier op het forum, heb al eens gezocht hier op GoT maar nog niet direct een oplossing gevonden voor mijn probleem :| Misschien is er wel al een topic over opgestart, breng mij er dan van op de hoogte, please ;)

Het zit nl zo; om een of andere reden krijg ik steeds, toch op zijn minst héél regelmatig verkeerde temperatuur uitlezingen van mijn case- en cpu-temp in zowel MBM5, CpuCool, als in het met het mobo bijgeleverde proggie Hardwaremonitor.
De éne keer zitten ze juist/gelijk met de temp. die in de BIOS te zien is, de andere keer zitten de temps, met alle 3 de meet-programmas er soms 10 graden naast :| Het is bij momenten gewoon willekeurig, hoeveel graden de metingen er naast zitten :|

Raar is wel dat steeds na een herstart van windows alle temp.readings in alle meet progjes OK zijn en gelijk zijn met de gemeten temperaturen in de BIOS :/

Ongetwijfeld moet dit al opgevallen zijn bij véle NF7S bezitters, weet er iemand de oplossing voor dit probleempje :?

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:43

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Kan het ook niet zijn dat je temps hoger liggen omdat je je cpu hebt gestressed ofzo? en in de tijd dat je terug in de bios bent, de cpu terug afgekoeld is?

Of is je cpu idle als je temps plots 10° hoger liggen?

De Nederbelg !

Verwijderd

Topicstarter
Vb.:

Ik ben 2 uur online aan het gamen, ik check mijn temp. van mijn cpu;.. bvb. 48 gr. stressed geweest,.. onmiddelijk erna een restart uitvoeren van Windows en in BIOS naar de cpu-temp snel gaan kijken,.... en wat zie ik ..... daar is ie bvb. maar 41 gr.. ofzo :?

Ik vind het nu nogal ongeloofwaardig dat een cpu plots,... laat ons zeggen op 1 minuutje tijd,... een kleine 10 gr. kan afkoelen hé :?

En ja jellabie,.... hetzelfde heb ik ook als mijn cpu een ganse tijd idle geweest is,.. bvb. PC die gewoon een uurtje in stand-by gestaan heeft en in die toestand hebben mijn cpu-temps reeds alle waarden aangenomen, compleet onstabiel te noemen dus. Idle is toch wel idle hé ,... :? Na herstart zijn ze iedere maal anders.

Het is zelfs zo dat ik soms gewoon mijn PC 2x na elkaar opstart om er zeker van te zijn dat mijn temp. metingen correct zullen zijn. Het lijkt alsof er steeds iets mis loopt bij een cold opstart van windows :?

Verwijderd

dat je cpu 41C is Ipv 48 naar een reboot is heel normaal, ze koelen echt sneller af dan je denkt. (ik heb het zelf meegemaakt op zon beetje alle borden die ik gehad ben, de Asus a7v, Asus a7m266, Msi kt4v-l, en mijn NF7-S 2.0(de rest herinner ik me niet meer :P)

dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken en dat het gewoon klopt

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05-2025
Ik heb hetzelfde "probleem" als de TS. Zit ik bijv. een paar uur bf1942 te spelen, zijn de temps van mb en cpu 24 en 45. Reset ik mijn systeem dan ligt de temp soms meteen na reboot op: 17 en 33. Speel ik dan vervolgens weer wat uurtjes BF1942 dan loopt de temp niet verder op als 20 en 35. Vaag maar waar....... 8)7

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hebben jullie er al wel aan gedacht, dat die temperatuurmeters eerst even op moeten lopen? Of blijven ze lang staan op die temperaturen? Want dan zou dat misschien een bug kunnen zijn, in de BIOS. (Om even een voorbeeld te geven: als jij griep hebt, en je doet een thermometer gebruiken (afgezien van die elektronische, die in je oor moeten) dan moet je ook altijd even wachten (min. of 3) voor je je (koorts)temperatuur weet... ;) )

En wat ook niet vergeten mag worden. En volgens mij staat dat zelfs in de FAQ, software zoals MBM, HardwareMonitor en al die andere programma's, kunnen nooit een 100% kloppende temperatuur meten, zij hebben dus altijd een afwijkende temperatuur van een X-aantal graden.
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 06:45:
dat je cpu 41C is Ipv 48 naar een reboot is heel normaal, ze koelen echt sneller af dan je denkt. (ik heb het zelf meegemaakt op zon beetje alle borden die ik gehad ben, de Asus a7v, Asus a7m266, Msi kt4v-l, en mijn NF7-S 2.0(de rest herinner ik me niet meer :P)

dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken en dat het gewoon klopt
Vermoeden had ik namelijk zelf ook al... ;) :)

Wat je zou kunnen doen, als je je temperaturen wil verlagen, als je ze echt te hoog vind, dan kan je bijvoorbeeld casefans aan sluiten... Of neem een andere / betere koeling, op je CPU / chipset (waterkoeling bijvoorbeeld)

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 28-01-2004 09:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Eindhoven schreef op 28 januari 2004 @ 09:06:
Ik heb hetzelfde "probleem" als de TS. Zit ik bijv. een paar uur bf1942 te spelen, zijn de temps van mb en cpu 24 en 45. Reset ik mijn systeem dan ligt de temp soms meteen na reboot op: 17 en 33. Speel ik dan vervolgens weer wat uurtjes BF1942 dan loopt de temp niet verder op als 20 en 35. Vaag maar waar....... 8)7
Dat is nu net wat ik bedoel, héél vreemd te noemen noem ik dat |:(
Koeling van de case,.. daar zal het zeker niet aan liggen, noch van de cpu :)
In mijn Superflower-case zitten er al standaard 5 fan's van 80 mm in 2 intakes en 3 exhausts,.. tel daar de 2 in mijn PS,... de 80 mm op mijn SLK900 voor mijn cpu nog bij (XP2500+@2100Mhz.) en het wordt wel duidelijk dat hier niet echt het probleem ligt :/
Een foutje in de BIOS, dat lijkt me al wat waarschijnlijker, ofwel ergens een communicatie probleempje tussen mobo en Windows XP want steeds na een herstart van Windows zijn de temps perfect hetzelfde als in de BIOS.
Ik kom er nog onnozel van 8)7

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Misschien domme vraag, maar heb je je bios al eens geflashed? Dat wil ook wel eens helpen met problemen met de temperatuursuitlezing. Gewoon ff dit programmake downloaden:
http://users.pandora.be/Ranzyman/FlashMenu132.exe

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nu bios versie 19 als ik mij niet vergis :?
Ik ga toch eens checken of er al een nieuwere is ;)

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05-2025
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 05:32:
Ik gebruik nu bios versie 19 als ik mij niet vergis :?
Ik ga toch eens checken of er al een nieuwere is ;)
Ik draai nu met bios 22 en heb nog steeds hetzelfde fenomeen.......
Pagina: 1