Toon posts:

Comp. loopt vast...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe computer,
met daarin een Radeon 9800. Als ik nu Soldier Of Fortune 2 speel loopt de computer vast en moet ik hem handmatig opnieuw opstarten.
Hij geeft soms aan dat het stuurprogramma van de VGA adapter een handeling niet kan verichten, maar nadat ik i.p.v. Catalyst drivers de Omega drivers (nieuwste) erop had gezet bleef het nog steeds.
Ik heb al op verschillende forums gezocht en ook geprobeerd wat er stond maar niets lijkt te helpen.
Ik heb fastwrites uitgeschakeld en VPU Recover, maar ook dat hielp niet.
AGP staat nu op 8× en de rest op automatisch.
Als ik gewoon in Windows werk heb ik nergens last van.

Het gaat om een; P4 3 Ghz,
MSI 6785
512 MB
200 GB HD
Radeon 9800 128 MB DDR (stock speeds)

Wie kan mij helpen...???

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 00:48 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:29
Gebeurt dit alleen bij SoF 2 of ook bij andere spellen?
Wat voor voeding heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik weet alleen bij SoF, maar ik weet het niet zeker.
Het is een Radeon XL dus hij heeft geen extra voeding nodig lijkt mij.

Ik weet niet om wat voor voeding het gaat... :/

Verwijderd

Staan er toevallig ook logs in \windows\logfiles?

Is het zo'n soort fout?
Computer restarted after an unexpected shutdown Ms Windows detected a possible device failure.

the driver for the display device was unable to complete a drawing operation. Please check with device manufacturer for a driver update.

Please tell Microsoft about this problem the display driver for Nvidia Geforce2 mx/mx 400 seems to reponsible for the system instability.
Probeer dan de videokaartdrivers te uninstallen (reboot), de mobodrivers erop (iig met een via chipset, met intel geen ervaring) en dan weer de nieuwste videokaartdrivers erop. Tevens zou je in DXdiag kunnen kijken bij de tab videoadapter om te kijken of agp oppervlakte versnelling aanstaat.

Het lijkt namelijk voor mij op een infinite loop

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu het vermoeden dat het om een hardwareconflict gaat, want m'n videokaart deelt dezelfde IRQ als een Sitecom PCI - USB 2.0 kaart (IRQ 16).
Deze heb ik er zelf in gezet.

Wie kan me van dit conflict afhelpen, een andere PCI - slot is niet mogelijk.

Bedankt

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 23:06 ]

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 23:13

4VAlien

Intarweb!

in principe zou alles tegenwoordig met shared irq moeten werken, maar als je het per se wilt veranderen kan je in je bios ESCD resetten of bijvoorbeeld that IRQ hard aan pci toewijzen, dan moet er iets anders gekozen worden :P
Pagina: 1