Toon posts:

e-mail blacklist door proxyserver...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat ik bij het goede forum zit...

Mijn IP staat in verschillende blacklists alszijnde open-relay server. Nu weet ik 100% zeker dat dit niet zo is (voor relaying moet worden geauthoriseerd). Ik heb inderdaad mijn norton av veel uitgaande mails zien scannen -- zonder dat ze via mijn mailserver verstuurd zijn!

Dit vond ik erg vreemd: computer is vrij van virussen (norton) en vrij van spyware (adaware)

Nu kom ik erachter dat de mail volgens mij via mijn socks proxy wordt verstuurd. Deze heb ik open staan om msn, ftp enz. te kunnen gebruiken.

Ik gebruik mercury/32 v4.01 mailserver en ProxyPlus 3.00#343 proxyserver. Mezelf van de blacklist halen is niet het punt, maar hoe stop ik dat? werkt een firewall, en welke poort moet ik dan blocken? 1080?

alvast bedankt voor je antwoord...

grts

Tom

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Draai je thuis een server op je adsl of kabel internetaansluiting? Dan is dit normaal. Blacklists registeren standaard bijna alle adsl en kabel internet ranges, muv de mailservers van de ISP zelf, omdat je vanuit klanten daarvan gewoon een potentiele spamzooi kunt krijgen. Dit is een heel normale gang van zaken, en ik moet zeggen dat als dit inderdaad het probleem is je 1) er weinig aan zult kunnen doen en 2) ik het heel knap vind als je jezelf er zo van weet te verwijderen.
Oplossing : gebouncede adressen gewoon via je ISP's mailserver sturen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik wordt geblockt omdat mails verstuurd zijn via mijn proxyserver niet via mijn mailserver. Dit kan ik controleren via de blacklists.

Ik wil juist wel een full SMTP server draaien, omdat ik met mij laptop veel op verschillende plaatsen (lees netwerken) zit. Omdat ik mail kan relayen met AUTH, kan ik overal met dezelfde instellingen mail versturen. Anders zit ik elke keer aan m'n instellingen te kloten.

Ook als ik mijn mailserver uit zet, worden er nog mail's verstuurd (te zien aan norton antivirus die de mails scant). na een zoektocht kwam ik bij de Proxy server uit, proxy+.

hebben jullie ervaring hiermee?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:38

lier

MikroTik nerd

Dus blijkbaar draait de SMTP service op jouw proxy server.
Als je mail server een andere (fysieke) server is, zorg er dan voor dat je SNEL je SMTP service uit zet.

Deze staat blijkbaar helemaal open !!!

Je kan daarna testen of je nog relayed door je IP adres te testen op:
HTTP://www.abuse.net/relay.html

Overigens kan je ontzettend veel over open relays vinden (ervaring)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kippenijzer schreef op 28 januari 2004 @ 00:17:
Draai je thuis een server op je adsl of kabel internetaansluiting? Dan is dit normaal.
Normaal? Ik heb ook een server op een kabel of ADSL aansluiting, en ik sta nergens op een blacklist.
Blacklists registeren standaard bijna alle adsl en kabel internet ranges, muv de mailservers van de ISP zelf, omdat je vanuit klanten daarvan gewoon een potentiele spamzooi kunt krijgen. Dit is een heel normale gang van zaken, en ik moet zeggen dat als dit inderdaad het probleem is je 1) er weinig aan zult kunnen doen en 2) ik het heel knap vind als je jezelf er zo van weet te verwijderen.
Ho ho, sommige, vrij rigoreuze, blacklists hanteren deze methode. Deze blacklists blokkeren hele dialup of dsl ranges. Of als er x IP's voorkomen met open relay dan blokkeren ze het hele netblock.

Maar dat is lang niet bij alle blacklists het geval. En zeker niet als de reden 'Open relay' of 'open proxy' is, ze geven echt wel duidelijk aan dat het IP adres dan in een dialup range zit, en daarom geblocked is.

Topicstarter: ProxyPlus staat waarschijnlijk open op je internet IP. Daardoor kan iedereen deze proxysoftware gebruiken en hiermee ook spam versturen. Zorg ervoor dat deze niet meer op je internet interface luistert. Welke poort dat is, weet je zelf het beste; jij zal het wel geinstalleerd hebben.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 10:02:
Ik wordt geblockt omdat mails verstuurd zijn via mijn proxyserver niet via mijn mailserver. Dit kan ik controleren via de blacklists.

Ik wil juist wel een full SMTP server draaien, omdat ik met mij laptop veel op verschillende plaatsen (lees netwerken) zit. Omdat ik mail kan relayen met AUTH, kan ik overal met dezelfde instellingen mail versturen. Anders zit ik elke keer aan m'n instellingen te kloten.

Ook als ik mijn mailserver uit zet, worden er nog mail's verstuurd (te zien aan norton antivirus die de mails scant). na een zoektocht kwam ik bij de Proxy server uit, proxy+.

hebben jullie ervaring hiermee?
Opzich wanneer je je SMTP goed geconfigureerd staat met inderdaad AUTH dan is daar geen probleem. Maar je proxy moet je alleen van binnenuit toegankelijk maken. Anders ben je voor de hele internet-community diensten aan het aanbieden welke natuurlijk gretig misbruikt worden.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op 28 januari 2004 @ 10:42:
Dus blijkbaar draait de SMTP service op jouw proxy server.
Als je mail server een andere (fysieke) server is, zorg er dan voor dat je SNEL je SMTP service uit zet.

Deze staat blijkbaar helemaal open !!!

Je kan daarna testen of je nog relayed door je IP adres te testen op:
HTTP://www.abuse.net/relay.html

Overigens kan je ontzettend veel over open relays vinden (ervaring)
Hmm, volgens mij vertelde ik duidelijk dat ik geen open relay SMTP server had, maar dat je alleen na autorisatie kan relayen. Bovendien worden de mails verstuurd via de proxy...

Hebben jullie ervaring met proxy+? ik kan onder security 'insecure interfaces' opgeven, maar daar staat alleen mijn locale ip (10.0.0.1)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 19:27:
Hebben jullie ervaring met proxy+? ik kan onder security 'insecure interfaces' opgeven, maar daar staat alleen mijn locale ip (10.0.0.1)
Heb je een router? Forward je daarmee poorten? Zo ja, ook de poort waarop Proxyplus draait?

Edit: en ik neem aan dat je voorlopig proxyplus even hebt uitgezet?

[ Voor 12% gewijzigd door blackd op 28-01-2004 20:15 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

installeer de isa proxy/firewall, het is even wennen, maar werkt zeer goed, en je kan er erg veel mee regelen.

Verwijderd

Topicstarter
uiteraard heb ik hem uitgezet.

ik zal dat isa proxy/firewall even proberen morgen!

grts,

Tom

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 23:44:
ik zal dat isa proxy/firewall even proberen morgen!
Tip: ISA 2000 EE heeft een lijstprijs van 5999 dollar. *Als* je ruzie krijgt met Microsoft ben je ook *goed* de lul.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, dat zei dutchtubby er niet bij... ik heb proxy+ geinstalleerd omdat het en freeware is, en goed aangeschreven staat.

ik probeer wel dmv een firewall poort 1080 en 4480 te blokken

gr

Tom
Pagina: 1