Toon posts:

MX-Stream delen: Het blijft moeilijk!

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Zoals mijn naam al doet vermoeden schroom ik me er niet voor er voor uit te komen dat ik geen die hard pro 1337er ben.

Maar toch, heb ik me er eens goed voor ingezet mijn 2 PC's met elkaar te verbinden en tevens het internet (Planet MXStream) te delen.

Hardware
2x Netwerkaart (10/100)
1x Crosscable

Software
Nog geen, probeer het via XP zelf.

Wat heb ik tot nu toe geprobeerd. Ik heb bij de Internet eigenschappen allereerst het delen aangezeten en aangegeven dat hij het via Lan 1 moest gaan delen. Daarna heb ik op beide computers die ingebakken Wizard uitgevoerd maar dat mocht niet baten.
Toen maar handmatig instellingen geprobeerd. Met behulp van de guide op Tweakers.net moest ik een heel eind komen. :|

Welke instelling heb ik gebruikt.
(Internet PC) bij de netwerkverbinding > eigenschappen > Internet protocol TCP/IP
IP-Adres: 192.168.1.1
Subnet: 255.255.255.0
Standaard Gateway: helemaal niets, geen idee wat ik hier in moest vullen

Voorkeurs DNS-server 192.168.1.1
Alternatieve DNS-server wederom niets

De andere PC:
IP:192.168.1.2
Subnet:255.255.255.0
Standaard Gateway: niets weer
DNS:192.168.1.2
Alt. DNS-server

Volgens mij zijn dit dus de juiste settings, of niet en/of zijn er meer dingen die ingesteld moeten worden?

Verder heb ik geen flauw benul hoe ik tegen de PC, die dus het internet van de I-net PC moet gaan krijgen, moet zeggen van: Hey, je moet via LAN internetten! Hij vraagt steeds of ik een verbinding wil maken.

Hopelijk kan iemand me helpen. :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

De andere PC:
Standaard Gateway: niets weer
DNS:192.168.1.2
Alt. DNS-server
De andere PC:
Standaard Gateway: 192.168.1.1
DNS: volgens mij het IP van de modem
Alt. DNS-server

En vergeet niet om de optie 'internet delen' aan te zetten...

[ Voor 11% gewijzigd door Han op 27-01-2004 23:57 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Merely schreef op 27 januari 2004 @ 23:55:
[...]
De andere PC:
Standaard Gateway: 192.168.1.1
DNS: volgens mij het IP van de modem
Alt. DNS-server
het ip van de gateway kan ook, maakt niet echt uit
ip van de gateway/modem/dns-server-van-isp

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• ramsho
  • Laatst online: 23-06 08:34
Welk modem heb je?

(Mijn iRacing Profiel)

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 09:05

BLN

Lijkt me rot internetten zonder gateway en dns server. Kijk even in de gebruiksaanwijzing van je modem(toch geen usb hoop ik) daar staan vaak de te gebruiken instellingen. Ik kan uit je post ook niet opmaken of je 1ste comp wel inet heeft. Beter(en op den duur(stroomkosten!) ook goedkoper) is er een routertje achter je modem zetten en daar je computers achter plaatsen. Zodoende hoeft er maar 1 pc aan te staan als er ge I net wordt.

If it ain't broken, don't fix it

Verwijderd

Topicstarter
Merely je bedoelt bij de LAN instelling ook nog eens het knopje "Andere gebruikers mogen via de internet ...." Deze had ik namelijk al bij de instelling van de MXStream verbinding aangevinkt

Ik heb de velbegeerde Speedtouch USB modem (die groene vis) Brrr...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 00:04 ]

• Han
  • Niet online

Han

Maar begin hier eens mee:

Hoe deel ik Internet ?
FAQ Network Troubleshooting

Door zelf te lezen en uit te proberen via deze FAQ/How-to's leer je het meest :)

En als het werkt, vergeet dan niet de instellingen op te schrijven :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik dus al meerdere malen geprobeerd. Maar kom 'r in me upsie niet uit :(

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 00:03 ]

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
als je in windows xp op je "gateway pc" het vinkje in "gebruikers mogen via deze internetverbinding blahblahblah" zet, geeft windows die pc automatisch over je andere verbinding het ip-adres 192.168.0.1, subnetmasker 255.255.255.0 en dhcp aan.
Wijzig je hier iets in dan werkt het niet meer. ff vikje eruit, en vinkje erin en de bende draait weer, niet vergeten op OK te drukken natuurlijk :)
en je client pc zou dan via dhcp een ip moeten krijgen.

edit:
ff voor de duidelijkheid, je moet dus bij de eigenschappen van je inetverbinding dat vinkje zetten, en niet bij de eigenschappen van je lan verbinding.

[ Voor 19% gewijzigd door bigfoot1942 op 28-01-2004 00:10 ]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

ok eventjes heel simpel een overzicht.
zet delen van internet aan bij de adsl verbinding
PC1 (met modem)
IP: 192.168.1.1
gateway: leeg
dns: leeg

PC2
IP: 192.168.1.2
subnet: 255.255.255.0
gateway: 192.168.1.1
dns: 192.168.1.1

[ Voor 3% gewijzigd door Wolfboy op 28-01-2004 00:10 ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Ook ik heb I-net via mxstream ADSl proberen te delen (nu is het type ADSL volgens mij niet zozeer het probleem), maar ook met XP regelmatig problemen gehad. Die ene keer dat ik mijn verbinding succesvol delen kon via die wizzard »»» hoera(!)......vele malen daarna nog tevergeefs geprobeerd als de kids de boel weer eens ontregeld hadden. De enige echte `oplossing´ voor mijn problemen destijds was het installeren van een proxy (WINROUTE).

Verder............... succes :X

• Mr_Gee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 09:01

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

wat ik heb begrepen van een netwerk...

DNS moet je invullen, dat zijn de DNS servers van je ISP (Internet Service Provider)
zo krijgt je pc de ip adressen die aan de domain namen hangen..

en gateway is of t ip adres van je modem of van de PC waar je heen gaat (de pc die t internet deelt)

dacht ik, ik heb t alleen nog nooit zo gedaan..
maar t moet niet moeilijk zijn denk ik...

Proffesioneel Platzak

• lexited
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-06 09:18
belangrijke vraag imho...
kan zijn dat je ip standaard in de 10.xxx.xxx.xxx range zit

[ Voor 18% gewijzigd door lexited op 28-01-2004 00:18 ]

1 - 2 - 3

• Kres817
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-07 19:33
Ik snap niet wat er zo moeilijk hier aan is !?

IK doe dat al heel lang met mijn laptop en pc.

Heb gewoon MX-stream en Planet als provider.
Ook gewoon dat groene ding als modem. (usb Speedtouch)

Internet komt binnen bij mijn pc en wordt simpel via de onboard netwerk kaart gedeelt.

Crosslink kabeltje er tussen en klar is Kees, Nicco of wie er ook maar mee bezig is.

Ach ja..........

Verwijderd

Topicstarter
PC1 (met modem)
IP: 192.168.0.1
gateway: leeg
dns: leeg

PC2
IP: 192.168.0.2
subnet: 255.255.255.0
gateway: 192.168.0.1
dns: 192.168.0.1

Hiermee is het gelukt! Thanks gasten...

BTW, als iemand het zelfde probleem heeft: Ga niet aanrommelen met die wizard. Deze geeft namelijk telkens statische ip's.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Heb ook tijden lopen klooien. Die DHCP werkte bij mij voor geen meter, ene keer deed hij het wel goed, andere keer weer niet. Gewoon die hele handel statische IP's gegeven. Meteen m'n firewall kunnen instellen welke pc vanaf welk IP adres welke poorten mocht bezoeken en vice versa...

Pc met modem moet als ip 192.168.0.1 krijgen, als je het vinkje bij internet delen van de internet verbinding aanklikt, word dat adres automatisch toegewezen. Voorderest instellingen helemaal automatisch laten kiezen.

Eventueel DHCP server op alle computers via services uitschakelen.

2e en volgende computers een statisch IP geven en als gateway 192.168.0.1 ingeven. Als DNS kan je de DNS servers van je provider invullen, tenzij je het prettiger vind om je eigen DNS server te draaien.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Check efkes hier http://www.planet.nl/help/

Daar staat de addressen die je bij DNS server moet invullen anders werkt het inderdaad niet.

Ah zo te zien geeft de modem ze al door..goed! Umm, yup de wizards in windows zijn niet de beste keus :-p

There is no place like ::1

Pagina: 1