Afgelopen maandag ging ik achter mijn pctje zitten en hij was ineens heel traag in Windows (XP Pro). Na een nieuwe installatie en tijdens de installatie blijft het systeem een tijdje hangen op de meest rare momenten zodat er niet of nauwelijks fatsoenlijk met het systeem valt te werken, maar in veilige modus is er niets aan de hand.
Na alle onderdelen te hebben gechecked, bleek na de installatie van een andere videokaart (een Viper 550
) zijn de problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik draaide nog gewoon met de standaard drivers van Windows XP en hebben nog nooit problemen gegeven. Later heb ik de Geforce er weer even ingestoken, maar het probleem trad weer op.
FF mijn specs:
Asus CUSL2-c
Celly 1GHz
256MB Mushkin
60GB Maxtor
Windows XP Profesional
De pc en de videokaart zijn niet overgeklokt, de proc is het wel geweest, maar tentijde van het begin van de problemen was ie dat niet meer.... Ik had ook geen foutmeldingen of artefacten oid... Op de videokaart zit een Zalman ZM80c HP met de optionele fan op de laagste snelheid, dus de koeling lijkt me ook voldoende...
Kan het geheugen stuk zijn? Of de GPU?
Na alle onderdelen te hebben gechecked, bleek na de installatie van een andere videokaart (een Viper 550
FF mijn specs:
Asus CUSL2-c
Celly 1GHz
256MB Mushkin
60GB Maxtor
Windows XP Profesional
De pc en de videokaart zijn niet overgeklokt, de proc is het wel geweest, maar tentijde van het begin van de problemen was ie dat niet meer.... Ik had ook geen foutmeldingen of artefacten oid... Op de videokaart zit een Zalman ZM80c HP met de optionele fan op de laagste snelheid, dus de koeling lijkt me ook voldoende...
Kan het geheugen stuk zijn? Of de GPU?
The ramblings of an idiot