Toon posts:

Geschiedenis van de DVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb morgen een presentatie waarin ik iets moet vertellen over de onstaans geschiedenis van DVD. Ik heb al een tijdje lopen zoeken, maar ik kan niet zo veel vinden. Kan iemand ff beknopt vertellen hoe het ontstaan is, of een link geven naar site waar alles over de geschiedenis van de DVD opstaat.

Alvast BVD

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-04 11:58
www.digital-digest.com/links.html

ik denk dat daar wel wat tussenstaat :)

Ben je trouwens wel lekker op tijd mee he? :P

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-04 09:12

MaxxMark

HT is Tof!

Misschien wel interessant om te vertellen voor je is et volgende:

DVDs worden gecreerd dmv meerdere processen achter elkaar! er wordt daarna nog een laag en daarna weer een laag overheen gedaan! hierdoor krijg je een hoogwaardige disc waar de data perfect op staat!!

Dit is meteen ook het probleem voor het creeeren van een DVD-R (Recordable... wat weer anders is als een DVD-RAM of DVD-RW)
Omdat een DVD-R in 1x dat HELE process GOED moet doen is dat een hele opgave om dat te maken! daarom zal een originele DVD meestal superieur zijn aan een DVD-R

Dan kan je komen met "ja maar een 1 is toch een 1 en zal toch niet spontaan een 0 worden?" dan zeg ik helemaal mee eens! hoe het precies zit weet ik niet! maar heb et uit een redelijk betrouwbare bron!

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

[b]Op dinsdag 12 december 2000 16:21
Ben je trouwens wel lekker op tijd mee he? :P
Valt best mee! Een presentatie hou je meestal over iets wat je heel goed beheerst! Dus als iemand over een onderwerp WAY VEEL weet dan kan hij zelfs een minuut van te voren even wat punten opschrijven en die behandelen!

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-04 11:58
Maar blijkbaar weet hij niet zo veel van DVD .. anders zou hij het hier niet vragen of wel? :)

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Op dinsdag 12 december 2000 16:28 schreef Terranca het volgende:
Maar blijkbaar weet hij niet zo veel van DVD .. anders zou hij het hier niet vragen of wel? :)
Ik denk et niet nee :D anders zou je niet zon lastig onderwerp kiezen! Iemand op mn school had vorig jaar( HBO informatica jaar 1) ook een Presentatie over DVD gedaan..
En ik en 3 anderen proberen dan zo-iemand lekkah af te branden met moeilijke vragen!
Daaraan kan je zo weten of iemand er echt wat vanaf weet of niet!!

Die persoon toen kende zijn lesje wel! en was ook niet erg makkelijk af te kraken :P

Dus hierbij een waarschuwing! Wees voorbereid op mensen zoals ik :)

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-03 21:44

Simkin

Bzzzzz

kijk ook hier:
dvd.box.sk

vast wel wat info

Verwijderd

En cd's? hebben jullie daar info over want ik ben zelf ook bezig met een verslag over cd's & dvd's (Profielwerkstuk)

tnx...

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
En misschien heb je hier ook nog wat aan:
http://history.acusd.edu/gen/recording/dvd.html

Ik heb vakantie :o!!! Sorry.... moest ff 8-)
Pagina: 1