[PHP] File uploaden vanuit win32-programma

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Topicstarter
Hallo!

Ik wil een bestand uploaden naar een FTP-server via PHP. Nou lees ik op het forum dat dat niet heel ingewikkeld is mits je gebruik maakt van en web-based form. En dat is nou juist mijn probleem:

Ik wil geen gebruik maken van een webbased form, ik wil de file posten met een zelfgeschreven delphi-programma die de file met een TStream uitpoept naar de php-pagina. Theoretisch zou het gewoon kunbaar moeten zijn, aangezien hij alleen maar hoeft worden opgeslagen en niet processed of zo.

Ik heb van alles geprobeerd, maar moet meesal toch meer info van een file weten. Mijn vraag: Is het eigenlijk wel mogelijk om een bestand te uploaden op deze manier, en zo ja hoe zou ik dat aan moeten pakken, waar zou ik moeten beginnen?

Het enige wat ik zelf kan verzinnen is een opsomming maken van alle bestaande mime-types met hun bijbehorende extensies, en vervolgens die meesturen in de file_type, om het zo maar te zeggen, maar dan weet ik weer niet hoe je dat met 1 post-opdracht kan uitvoeren. Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 18:51
Ik moet zeggen dat ik niet helemaal begrijp wat er nu mis gaat. Je wilt een POST request doen op een HTTP server waarbij het bestand wordt verzonden. Dat klinkt heel goed mogelijk, maar wat hebben MIME types en dergelijke daar me te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelleke

pelleke

Topicstarter
Wat er misgaat is het volgende:

Ik kan vanuit Delphi dus een TStream posten naar een PHP-pagina, maar in dat geval weet ik een paar dingen niet.

1. Hoe moet ik in vredesnaam een PHP-script een TStream laten accepteren, er is geen variabelenaam aan gebonden, dus dat wordt ingewikkeld
2. Hoe kan ik achterhalen wat de filename, de filesize en de filetype is? (dit punt heeft een lagere prioriteit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Zoek het op :D

Of kijk met ethereal (dat ding uit je sig ;)) hoe je browser het doet, en dan doe je het na :) Dat heeft wel een hoog ik-ben-tweaker-ik-weet-dat-het-handiger-kan-maar-toch-doe-ik-het-want-ik-ben-1337 gehalte, maar dat mag geen probleem zijn he :)

edit:

hier heb je misschien wat aan:
http://www.csoft.co.uk/cs...ived/example_code/#vbnet1

[ Voor 16% gewijzigd door eamelink op 01-02-2004 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:44
Het lijkt erop dat je geen idee hebt hoe een bestand via HTTP wordt verstuurd. Kijk eerst eens naar hoe dat werkt. POST, Multi-part form etc. Dat is namelijk wat je nodig hebt als je het via PHP wilt doen.
Het komt neer op een web-based form aan de server-kant. Alleen gebruik je geen browser om het bestand te versturen maar je eigen programma.

Je kunt het hele http-deel inclusief codering zelf maken (erg tweaker-like inderdaad :) ). Je kunt ook een kan en klaar HTTP ActiveX-object gebruiken. Volgens mij zit dat ook bij Delphi.

Ik vraag me trouwens af of het niet handiger is om gebruik te maken van FTP (met een vergelijkbaar kant en klaar object.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelleke

pelleke

Topicstarter
Dank voor de reacties, ik ga eens even een kijkje nemen bij een TIdMultiPartFormStream, misschien dat ik daar verder mee kom.

Waaorm geen FTP? De server is NIET van mij, en ik wil niet iemand volle rechten geven. :)
Pagina: 1