Toon posts:

DHCP knalt er telkens uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn stage adres hebben we een windows 2000 server staan...
Hier draait gewoon alles op (dns, ad, dhcp enz).. dit deed het ook goed tot eind vorige week....

1 van de systeembeheerders heeft iets veranderd (zou niet weten wat) en sindsdien knalt de dhcp server er telkens uit...

Ik zou niet weten hoe dit komt... hij geeft ook geen fouten aan in de logboeken...

En het gebeurt ook telkens op het moment wanneer er 1 pc probeert in te loggen (en dit is telkens weer een andere pc) de ene keer is het dus bijvoorbeeld de pc op de gang en de andere keer weer de pc bij de directie...

Wat zou het probleem kunnen zijn?! misschien in de lookup zone's?!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:06

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Je gaat mij niet vertellen dat er geen melding in de logboeks staan wat betreft je DHCP server. Dit is namelijk onmogelijk..hier zou volgens de wetten van Microsoft een fout melding in te zien zijn.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
Tja toch staat er echt absoluut niks in het logboek!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
heeft ie een windows onderdeel toegevoegd vanaf de windows CD, en daarna dat onderdeel niet meer opnieuw geupdated door een SP te installeren?

Heb ik op NT ook gehad: Ik installeerde DNS, maar ff niet aan SP6 gedacht. Gevolg: Bak was SP6, DNS erop, sp1 zegmaar dus, hele ding om de zeik

totdat ik sp6 ff opnieuw installde ;)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

DJSmiley schreef op 28 januari 2004 @ 01:39:
heeft ie een windows onderdeel toegevoegd vanaf de windows CD, en daarna dat onderdeel niet meer opnieuw geupdated door een SP te installeren?

Heb ik op NT ook gehad: Ik installeerde DNS, maar ff niet aan SP6 gedacht. Gevolg: Bak was SP6, DNS erop, sp1 zegmaar dus, hele ding om de zeik

totdat ik sp6 ff opnieuw installde ;)
Vanaf Windows 2000 is dat niet meer nodig. Windows File Protection zorgt er voor dat al je systeem files op het laatst toegepaste service pack level blijven

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
misschien is DNS wel het probleem: is de DHCP server geconfigureerd dat hij ook machines in DNS mag toevoegen die dat zelf niet kunnen?
De laatste pc die elke keer een crash veroorzaakt, welk OS heeft hij en hoe registreert hij in DNS?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En anders flikker je je DHCP tables eens een keertje weg ?

Move PNS > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1