Toon posts:

[win98] NTDetect is mislukt... Windows start niet meer op!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem! Ik had op een laptop 2 partities... Een FAT ( C:\ ) van 2000 MB, de ander NTFS ( D:\ ), eveneens 2000 MB... Op de FAT partitie stond Windows 98 geinstalleerd en op de NTFS Windows NT 4 Server. Totale schijf: 10 GB

Nou heb ik in Windows 98 Partition Magic 7 geïnstalleerd en die de resterende schijfruimte als FAT32 laten formateren... De NT4 partitie geformateerd als FAT32 (en dus daarmee NT4 verwijdert), de Windows 98 partitie van FAT naar FAT32 laten converteren en alles laten mergen, zodat je dus één grote c:-schijf krijgt maar als ik m'n laptop wil starten krijg ik keihard de melding "NTDETECT is mislukt" te zien, waarna het hele zootje ermee kapt.

Als ik opstart via een windows 98 opstartdiskette en dan windows op wil starten door naar c:\windows te navigeren en daar "win" in te geven krijg ik een foutmelding, namelijk: "De initialisatie van het VFAT-apparaat is mislukt, een door VFAT vereist apparaat of vereiste bron is niet aanwezig of beschikbaar. Kan VFAT niet verder laden. Het systeem is gestopt"

Help mij! De laptop waar we over praten is een Dell Latitude CP M233XT.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 23:10 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

er staat blijkbaar nog een boot.ini die het vernaggeld.
doe eens fdisk/mbr -> en zorg er ook voor dat de boot.ini ook verwijderd wordt en de 98 opstartbestanden er op staan.

[ Voor 40% gewijzigd door TERW_DAN op 27-01-2004 23:25 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Probeer een
code:
1
fdisk /mbr
:) (Als het kan zelfs een schone install) :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
fdisk /mbr veranderd niet veel... Ik houd hetzelfde probleem...

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:25

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 07:52:
fdisk /mbr veranderd niet veel... Ik houd hetzelfde probleem...
Format C: en win98 opnieuw er op kanllen. Uurtje werk, verse install, en je bent van al t gezeik af.

HENG HENG

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:19
Dat is ook logisch, het bootmenu wat er voor zorgde dat je kon kiezen tussen NT4 en W98 was van NT4, welke niet meer bestaat (de partitie bestaat uberhaupt niet meer). Hier is niets meer aan te doen, enige oplossing is W98 er opnieuw op zetten.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 21:10
Probeer ook even 'sys c:' om de systemfiles van Win98 te overschrijven met die van je bootflop..
Moet sys.com wel op je Win98 reconvery disk staan.

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Krypt schreef op 28 januari 2004 @ 08:02:
Probeer ook even 'sys c:' om de systemfiles van Win98 te overschrijven met die van je bootflop..
Moet sys.com wel op je Win98 reconvery disk staan.
Krypt, mijn dank is groot... Ik heb sys.com even gedownload van deze site, sys c: gerunt en mijn klapjap start weer door! Hartstikke bedankt! _/-\o_
Pagina: 1