[XP] Taskbar bedekt iconen op desktop

Pagina: 1
Acties:

• Gotfather
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
"Plotseling" :P doet het vervelende feit zich voor dat iconen op m'n desktop niet meer uitgelijnd worden naast de taskbar, maar er onder. Ik bedoel dus niet "auto arrange icons", wel zijn ze "alligned to grid". Ik heb de bar links (verticaal dus) van de desktop.

Heb net de taskbar opties gecheckt (er was niks veranderd) en aan/uitgevinkt, geen oplossing. Heb verder niks vreemds gedaan behalve het aanmaken van een nieuwe account, waarin de taskbar zich wel gewoon gedraagt. :?

Zoeken hier op GoT geeft zo gauw geen hits van een dergelijk probleem(pje).

edit: opgelost :) edit again: nee toch niet!

Een restart lost het op, maar hetzelfde gebeurt dus weer na "fast user switching" naar de andere account. Bugje wellicht? B)

[ Voor 32% gewijzigd door Gotfather op 28-01-2004 14:49 ]

• Gotfather
  • Niet online
Gotfather schreef op 27 januari 2004 @ 23:04:
Een restart lost het op, maar hetzelfde gebeurt dus weer na "fast user switching" naar de andere account. Bugje wellicht? B)
*kickje*

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
PC Virus en Spyware vrij ? De laatste Windows updates binnen ? Toevallig de taskbar op 'Always on top' staan ? Of misschien een progje als 'Winbar' of 'Statbar' draaien ? Dat wil deze taferelen ook wel eens veroorzaken.

[ Voor 37% gewijzigd door sanfranjake op 28-01-2004 23:24 . Reden: toevoeging ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Miskin is een screenshotje wel zo handig, ik kan me zo weinig bij voorstellen.

Pana 5j

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zo maar een gokje: staat Beedscherm > Vormgeving > Geavanceerd > Ruimte tussen pictogrammen hor/vert op een rare waarde? Bij mij (standaard) staan deze op 43.

• Gotfather
  • Niet online
Nee heren, geen virus/spyware aanwezig, settings gedubbelcheckt ("keep taskbar on top" staat AAN), ook geen Winbar/statbar, ook staat de icon spacing hier gewoon op default (43). Screenshotje is even lastig, zal het ff kort uitleggen:

Links heb ik de startbalk, verticaal dus. Een nieuw icoon dat op de desktop verschijnt komt automatisch mooi uitgelijnd linksboven op de desktop te staan, naast de startbalk dus. Echter, na "fast user switching" komen alle iconen die eerst uitgelijnd tegen de balk aan stonden ONDER de balk terecht. Als het ware is het hele 'palet' van iconen op m'n desktop naar links verschoven.

In de nieuw aangemaakte (guest) account heb ik hier geen last van, enkel dus in mijn eigen (admin) account. 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Gotfather op 29-01-2004 05:12 ]

• Gotfather
  • Niet online
éénmaal andermaal de verlossing voor deze annoyance? :) Register setting ofzo?

[ Voor 18% gewijzigd door Gotfather op 31-01-2004 14:55 ]

• YoYoost
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-05 13:55
Hmmz weet je wat ik zou doen? Ik zou me account verweideren en opnieuw aanmaken =] Kost je 1 min ofzo, maar je moet ff goed kijken wat je moet backuppen

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 08:39

blizt

Wannabe-geek

Gotfather schreef op 29 januari 2004 @ 05:09:
--knip--
"keep taskbar on top" staat AAN)
Zet het eens uit....

United we stand, and divided we fall

• Gotfather
  • Niet online
blizt schreef op 31 januari 2004 @ 23:37:
[...]

Zet het eens uit....
ja, dat heb ik al lang geprobeerd natuurlijk, valt ook wel uit deeerdere posts op te maken --> geen soulaas :/

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je je schermresolutie even veranderd en terugzet - is je probleem dan weg?

• Gotfather
  • Niet online
excuses voor de late reactie op de laatste tip, maar wat blijkt: het uitschakelen van m'n 2e display (ATI, cat 3.10) als extended desktop en het opnieuw inschakelen ervan corrigeert de desktop weer! :D

Ati-driver beestje dus B)
Pagina: 1