[alg] opzet website design

Pagina: 1
Acties:

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-04 23:39
omdat ik begrepen heb dat men tegenwoordig niet echt meer over frames te spreken is (ivm compatibiliteit enzo) het volgende....

Hoe kan ik het beste mijn website opzetten als ik zeg maar het volgende layout idee wil hebben...

top: balk + menu met drop down menutjes

rest: content....

Nu wil ik dat dus als ik iets in de menuutjes aanklik dat die leiden tot verandering in content :P

menu is gemaakt in dreamweaver..

Zoek dus eigenlijk een manier om hier onderscheid tussen top en rest te maken en te zorgen dat menu altijd zichtbaar is en een soort link creeeren tussen menu en content...

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Een server-side scripting taal gebruiken en dan de content weergeven waar om gevraagd word in 1 pagina O-)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Sinds wanneer zit HTML/webdesign in Programming & Webscripting ipv in Webdesign & Graphics :?

Moved...

Professionele website nodig?

• Lord_T
  • Laatst online: 18-04 23:39
sorry...

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

vraag me af of curry684 beseft dat dit volgens mij ook niet echt een W&G onderwerp is. Volgens mij kun je zat sites vinden die dat doen en kijken hoe ze het gedaan hebben. Basiskennis naar mijn idee.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:30

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Hij moet toch iets gaan maken met PHP, MySQL, ASP, etc. Zit hij toch in de goede hoek om een discussie aan te gaan welke taal hij het beste kan gaan leren ;) ?

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

http://www.csszengarden.com/ php? nee, design != php :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Je moet in ieder geval weten dat je vrijwel alle dropdown menuutjes niet over frames heen kunt laten downdroppen.
Je zat dus zelf al goed met: geen frames.

Download je van bijv. www.dynamicdrive.com of www.wsabstract.com een menuutje en je krijgt problemen, denk er dan aan eerst de faq van de maker door te lezen of hem te mailen; wij weten wel heel wat van code, maar voor dat soort specifieke oplossingen kun je toch beter aan de bron zijn.

Succes!

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:43
Frames zijn niet altijd slecht, maar je moet weten wanneer je wat gaat gebruiken. Voor sommige dingen moet je wel frames gebruiken omdat het niet anders kan.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

ddc schreef op 27 januari 2004 @ 23:13:
Frames zijn niet altijd slecht, maar je moet weten wanneer je wat gaat gebruiken. Voor sommige dingen moet je wel frames gebruiken omdat het niet anders kan.
Wie heeft jou weer opgegraven? :P

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• XangadiX
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

ddc schreef op 27 januari 2004 @ 23:13:
jawel, frames zijn wel slecht, frames hebben president kennedy vermoord!!

:X hmm...

Maar inderdaad als je dropdowntjes wil hebben enzo wordt het eens tijd om naar layers te gaan kijken

Stoer; Marduq

Pagina: 1