Goed, m'n eerste post... en ik heb gelijk jullie hulp nodig
Kheb nu al een maand een nieuwe computer, even snel de specs
ASUS K8V moederboord (met onboard sound, daar gaat het nu even om)
AMD 64 3200+
ASUS ATI Radeon 9800 XT 256 mb
en een 5.1 creative 5100 setje
Alles werkt nu redelijk... behalve m'n geluid. Ik was vooraf nogal sceptisch over de onboard geluidskaart, maar ik werd door de leverancier verzekerd dat dit goed genoeg zou zijn. Nu zit ik echter al met een probleem...
Het geluid dat uit de centerspeaker komt bevat alleen lage tonen. Het lijkt net alsof het de tonen van de subwoofer ook door mijn centerspeaker wil laten komen. Nu heb ik het plugje van mijn centerspeaker verwisselt met de linkerfront speaker om te kijken of het aan de speaker zelf lag, maar dit is dus niet het geval want uit de centerspeaker komt dan goed geluid en uit de linkerfront speaker dat doffe geluid.
Nu zou het dus aan 2 dingen kunnen liggen, of het center plugje van de speakerset is gaar (Wat ik me niet kan voorstellen, want ik heb de speakerset 3 maanden), of de instellingen zijn niet goed (wat me meer waarschijnlijk lijkt, aangezien dit ook in de FAQ stond).
Met de handleiding kwam ik ook niet verder, en de FAQ op de site van de verzorger van de geluidskaart (www.soundmax.com) stelde ook niet veel voor.
Nou weet ik niet welke informatie jullie allemaal nodig hebben...maar ik zal geven wat ik weet.
- Zowel in windows XP als in mijn driver staat 5.1 surroundsound ingesteld
- bij de geavanceerde instellingen van mijn volume regeling staat aangevinkt:
AC3 SPDIF
PCM SPDIF
- bij de geavanceerde instellingen van "center" staat aangevinkt:
Swap Center/LFE
- ik heb zover ik weet de laatste drivers
Als jullie me niet verder kunnen helpen wil ik graag weten wat een goede 5.1 geluidskaart is (voor muziek én gamen)... Want ik heb gehoord dat de creative audigy 2 ZS meer voor gamen is, en niet erg goed in muziek. en de Terratec Sky precies andersom. Zelf zat ik te denken aan de creative...
Als nieuwe speakerset had ik Logitech® Z-5300 set in gedachte... Enige ervaringen?
Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven en dat iemand me kan helpen,
alvast bedankt...
Kheb nu al een maand een nieuwe computer, even snel de specs
ASUS K8V moederboord (met onboard sound, daar gaat het nu even om)
AMD 64 3200+
ASUS ATI Radeon 9800 XT 256 mb
en een 5.1 creative 5100 setje
Alles werkt nu redelijk... behalve m'n geluid. Ik was vooraf nogal sceptisch over de onboard geluidskaart, maar ik werd door de leverancier verzekerd dat dit goed genoeg zou zijn. Nu zit ik echter al met een probleem...
Het geluid dat uit de centerspeaker komt bevat alleen lage tonen. Het lijkt net alsof het de tonen van de subwoofer ook door mijn centerspeaker wil laten komen. Nu heb ik het plugje van mijn centerspeaker verwisselt met de linkerfront speaker om te kijken of het aan de speaker zelf lag, maar dit is dus niet het geval want uit de centerspeaker komt dan goed geluid en uit de linkerfront speaker dat doffe geluid.
Nu zou het dus aan 2 dingen kunnen liggen, of het center plugje van de speakerset is gaar (Wat ik me niet kan voorstellen, want ik heb de speakerset 3 maanden), of de instellingen zijn niet goed (wat me meer waarschijnlijk lijkt, aangezien dit ook in de FAQ stond).
Met de handleiding kwam ik ook niet verder, en de FAQ op de site van de verzorger van de geluidskaart (www.soundmax.com) stelde ook niet veel voor.
Nou weet ik niet welke informatie jullie allemaal nodig hebben...maar ik zal geven wat ik weet.
- Zowel in windows XP als in mijn driver staat 5.1 surroundsound ingesteld
- bij de geavanceerde instellingen van mijn volume regeling staat aangevinkt:
AC3 SPDIF
PCM SPDIF
- bij de geavanceerde instellingen van "center" staat aangevinkt:
Swap Center/LFE
- ik heb zover ik weet de laatste drivers
Als jullie me niet verder kunnen helpen wil ik graag weten wat een goede 5.1 geluidskaart is (voor muziek én gamen)... Want ik heb gehoord dat de creative audigy 2 ZS meer voor gamen is, en niet erg goed in muziek. en de Terratec Sky precies andersom. Zelf zat ik te denken aan de creative...
Als nieuwe speakerset had ik Logitech® Z-5300 set in gedachte... Enige ervaringen?
Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven en dat iemand me kan helpen,
alvast bedankt...
. Nou heb ik tussen twee opties geswitched maar dit blijkt niets uit te maken... Het rare is dat de lage en hoge tonen niet in te stellen zijn en helemaal naar links staan zoals je ziet... Enig id wat ik hier mee aan moet, of hoe ik dit kan aan passen? tnx voor de hulp so far