style verbergen in contenteditable iframe

Pagina: 1
Acties:

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 13:03

Not Pingu

Dumbass ex machina

Topicstarter
Ik heb een site gemaakt voor een klant die gehost wordt bij een hoster die web-based content management aanbiedt. Dit is in de vorm van een webbased fileoverzicht waar je pagina's kunt editten in een appje wat gebruik maakt van een contenteditable IFRAME.

Het probleem is dat dit appje bijv. het popup menu dat ik gemaakt heb altijd uitklapt boven de paginatekst. Aangezien de klant en zijn personeel niet zo web-savvy zijn zie ik het al gebeuren dat ze het menuutje, of andere onderdelen van de site, gaan verschuiven om bij de tekst te kunnen, en zo ongewild hun site om zeep helpen.

Nou had ik gedacht dat het misschien mogelijk was om met CSS een regel aan te maken:

iframe#foo #menu {display: none;}

maar dat werkt dus niet. Ik zou uiteraard een javascriptje kunnen schrijven wat checkt of de pagina zich bevindt in een iframe genaamd 'foo', maar als het met CSS kan doe ik dat liever.

Is er een manier om met CSS een IFRAME te selecteren, en is het mogelijk om de stylesheet in dit geval los te koppelen (zodat ik niet de hele stylesheet moet overschrijven om de style ongedaan te maken)?

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• kleautviool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 19:24
code:
1
2
3
4
5
6
7
<style type="text/css">
iframe#foe { /* Doe er wat mee */ }
</style>

..

<iframe id="foe">

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

Topicstarter
een voor de hand liggend misverstand... het probleem is nl. dat de pagina zelf in de IFRAME zit. In dat geval geeft de selector iframe#foo niet thuis.

edit:
Maar ik krijg het idee dat het met javascript ook niet gaat lukken: dat wordt zo te zien nl. gedisabled door het editor appje. Dus een scriptje die de window.parent uitleest haalt ook niks uit.

[ Voor 13% gewijzigd door Not Pingu op 27-01-2004 23:30 ]

• kleautviool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 19:24
Vanuit een iframe gaat het denk ik idd niet lukken, maar je zou de infomratie ook in een div i.p.v. in een iframe kunnen zetten. Dan blijft het 1 pagina, en kun je wel hetgeen buiten die div aanpassen.

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

Topicstarter
dat klopt, ware het niet dat ik geen controle heb over het edit-appje :( dit hoort nl. bij de hosting die mijn klant heeft, en zelf heb ik daar geen invloed op.

ik ben bang dat er niets anders opzit dan voor de klant een handleidinkje te schrijven over hoe hij de CSS file tijdelijk kan renamen voor het editen van pagina's... niet erg handig, maar ik zou niet weten hoe het anders kan.