Toon posts:

Beinvloeding Signaal Scart / 220V

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een korte vraag..

ik heb sinds kort een plasma TV tegen de wand hangen.
Cosmetisch gezien is het natuurlijk het fraaist om de leidingen netjes achter de muur te leggen. Dit heb ik dus ook gedaan, ik ben echter bang dat ik een foutje heb gemaakt.

Als ik dichtbij de TV ga staan zie ik wazige lijnen door m'n beeld lopen (ongeveer 6 stuks horizontaal).
Deze lijnen verdwijnen als ik een scart kabel rechtstreeks aansluit op bv. een DVD-speler.

Ik vermoed dat het probleem ontstaat omdat de Scart kabel en de 220V voedingskabel door 1 klein PVC leiding lopen.. zou dit het probleem kunnen zijn ?

Zo ja; hoe los ik deze interferentie op ?
De kabels MOETEN door de PVC buis kunnen lopen, dus ik moet OF de Scart OF de 220V kabel isoleren.. maar hoe ?

alvast bedankt...

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 15:25

Boekster

Naimoholic

Een goede scartkabel zou voldoende geisoleerd moeten zijn. Ik heb alleen het vermoeden dat je die niet gemakkelijk door de muur krijgt, daar de connectors gewoon vastzitten. Dan blijft eigenlijk alleen de optie van de netkabel nog over. Stap een goede HiFi zaak binnen en vraag of hij een stuk fatsoenlijke netkabel voor je kan maken, die nog door een PVC buis moet (wel de dikte weten, netsnoeren kunnen aardig dik worden ;) ). Dan zal er wek een stekker opkunnen die je er af kunt halen om hem door je buis te wurmen.

Music Addicted

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:19

voodooless

Sound is no voodoo!

Je kunt ook proberen om de scart kabel met alufoli te omwikkelen en deze dan aan de gnd van de scart aan te sluiten...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
de tip met alu-folie had ik al eens gekregen. Ik moet dit nog proberen.

Misschien is het handig om te weten dat ik de kabels zelf al (zonder stekker) door de kabelbuis heb getrokken.
Ik heb de scartkabel en de voedingskabel dus zelf gesoldeerd.
De scart heeft GEEN aarde. Mede omdat ik de voor de scart-kabel zelf een 4-aderige kabel heb gebruikt.

Een andere tip was om de stroomkabel te omwinden met alufolie en vervolgens dit te aarden op de aarde van een stopcontact... Zou dit een idee zijn ?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:19

voodooless

Sound is no voodoo!

Aarde heb je altijd op je scart kabel, die heb je altijd nodig. Je kunt ook proberen meerdere aarde draadjes te gebruiken, en die steeds per twee te twisten met een andere ader.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Da's misschien wel een goed idee.. ik ga morgen meteen proberen de Scartkabel te aarden, vervolgens alu folie om de voedingskabel en dan hopen dat de storing minder wordt !
Pagina: 1