Ik weet dat er al eerdere topics over zijn geweest, maar wat is volgens jullie/reviews op dit moment het beste f.f. stuurtje?
Verwijderd
De oude Logitech Wingman FF. De nieuwe heeft een radar FF systeem in plaats van een Kabel en dat maakt m er niet beter op.
Ik heb veel stuurtjes geprobeerd maar ik vind de Logitech dus echt de beste, lastig alleen om m nog te vinden denk ik.
OP pc.ign.com staat een review van de Logitech Wingman GP (de nieuwe dus) daar zeggen ze hetzelfde.
Ik heb veel stuurtjes geprobeerd maar ik vind de Logitech dus echt de beste, lastig alleen om m nog te vinden denk ik.
OP pc.ign.com staat een review van de Logitech Wingman GP (de nieuwe dus) daar zeggen ze hetzelfde.
De Act Labs RS (ofzoiets) wordt door iedereen zwaar aangeraden. Het is één van de weinige sturen die ik nog niet geprobeerd heb.
Van de stuurtjes die ik wél getest heb, zijn dit mijn favorieten:
1. Guillemot Ferrari FFB
2. Logitech Wingman Formula Force (de oude dus...)
3. Thrustmaster Force Feedback (gaat wel snel kapot, maar is verder wel bruut)
4. Microsoft Sidewinder Wheel FFB
5. Nieuwe Logitech FFB
Hopelijk heb je hier wat aan
Van de stuurtjes die ik wél getest heb, zijn dit mijn favorieten:
1. Guillemot Ferrari FFB
2. Logitech Wingman Formula Force (de oude dus...)
3. Thrustmaster Force Feedback (gaat wel snel kapot, maar is verder wel bruut)
4. Microsoft Sidewinder Wheel FFB
5. Nieuwe Logitech FFB
Hopelijk heb je hier wat aan
Verwijderd
Ik heb zelf een AVB-Tech Force Feedback stuur, niet te duur. Prima stuurtje. Werkt perfect.
Nu is dit het eerste force feedback stuurje waarop ik ooit gespeeld heb, dus ik kan hem niet vergelijken met die van bijv Logitech of Microsoft.
Nu is dit het eerste force feedback stuurje waarop ik ooit gespeeld heb, dus ik kan hem niet vergelijken met die van bijv Logitech of Microsoft.
Ik heb een Guillemot. Hij is erg fijn vind ik zelf, alleen die schakelpads he, die breken gewoon. Doen ze verder niet moeilijk over, sturen nieuwen op dus ik ben er blij mee.
Oude Logitech??? Die pedalen
Oude Logitech??? Die pedalen
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
De pedalen van het Ferrari FFB zijn ook niet de besten hoor, daar zijn ze bij Thrustmaster heel goed in. Gelukkig is het nieuwe Ferrari 360 Modena Pro uitgerust met dat soort toppedalen!
Ik heb zelf een Microsoft FF USB en ik ben er heel tevreden over.
Ik ben nu zwaar met Colin McRae 2.0 bezig en ik kan gelijk aan de gang zonder heftige instellingen te veranderen. De deadzone moest 1 klikje groter en dat was het dan.
Ik vind het goed in de hand liggen, maar anderen hebben problemen met de voorgevormde handgrepen. De schakelknoppen achterop zijn echter wel goed bereikbaar en verder is de weerstand goed in te stellen.
Ook de Sidewinder controller software doet goed zijn werk als je game dat niet doet. (Grand Prix 3 bijvoorbeeld) Door keyboardtoetsen te mappen naar drukknoppen op het wheel kan hje toch gewoon gaan spelen.
Ik ben nu zwaar met Colin McRae 2.0 bezig en ik kan gelijk aan de gang zonder heftige instellingen te veranderen. De deadzone moest 1 klikje groter en dat was het dan.
Ik vind het goed in de hand liggen, maar anderen hebben problemen met de voorgevormde handgrepen. De schakelknoppen achterop zijn echter wel goed bereikbaar en verder is de weerstand goed in te stellen.
Ook de Sidewinder controller software doet goed zijn werk als je game dat niet doet. (Grand Prix 3 bijvoorbeeld) Door keyboardtoetsen te mappen naar drukknoppen op het wheel kan hje toch gewoon gaan spelen.
Verwijderd
Ik heb ook die oude, ECHT PERFECT.Op dinsdag 12 december 2000 17:18 schreef BAALBERITH het volgende:
De oude Logitech Wingman FF. De nieuwe heeft een radar FF systeem in plaats van een Kabel en dat maakt m er niet beter op.
OP pc.ign.com
staat een review van de Logitech Wingman GP (de nieuwe dus) daar zeggen ze hetzelfde.
Alleen die doos.....:)
Hoi
ik heb zelf een act-lab sinds zaterdag dus ben hem nog aan het inrijden tot op heden bevalt ie goed en heb het idee dat de forcefeedback langzaam aan wat heftiger wordt. Pendalenset staat muurvast net als het stuurtje gewoon een goed systeem en ook de schakelhendels zien er vrij degelijk uit (rij nog op automaat dus weinig gebruikt).
Sidewinder vond ik de knoppen niet lekker van zitten dus viel af. Logitech voelt niet echt degelijk, Trustmaster was niet echt mooi en guillemont was nergens meer te krijgen en dus wachten op het nieuwe model ofzo.
Nadeel van de actlabs en misschien van alle FF-sturen is dat ze slecht werken als er geen FF in het spel zit omdat ze niet zelf centeren iets wat non-FF's wel doen.
mvg Fisico
ik heb zelf een act-lab sinds zaterdag dus ben hem nog aan het inrijden tot op heden bevalt ie goed en heb het idee dat de forcefeedback langzaam aan wat heftiger wordt. Pendalenset staat muurvast net als het stuurtje gewoon een goed systeem en ook de schakelhendels zien er vrij degelijk uit (rij nog op automaat dus weinig gebruikt).
Sidewinder vond ik de knoppen niet lekker van zitten dus viel af. Logitech voelt niet echt degelijk, Trustmaster was niet echt mooi en guillemont was nergens meer te krijgen en dus wachten op het nieuwe model ofzo.
Nadeel van de actlabs en misschien van alle FF-sturen is dat ze slecht werken als er geen FF in het spel zit omdat ze niet zelf centeren iets wat non-FF's wel doen.
mvg Fisico
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Bij de Sidewinder kan je dit zelfcentrerend effect instellen in de controller software.Nadeel van de actlabs en misschien van alle FF-sturen is dat ze slecht werken als er geen FF in het spel zit omdat ze niet zelf centeren iets wat non-FF's wel doen.
Verwijderd
De Logitech (oude) heeft ook zelfcentrering als FF uitstaat. En bij de Sidewinder heb ik dat niet gezien.
Guillemot kun je ook een force instellen die altijd werkt (dus zeg maar ook zelf centerend).
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Hoi
shit toch het verkeerde stuurtje gekocht. ik zei ook misschien bij alle maar blijkbaar alleen bij de mijne dus. Maar goed speel liever met FF dus ook maar FF-spelen dan.
mvg fisico
shit toch het verkeerde stuurtje gekocht. ik zei ook misschien bij alle maar blijkbaar alleen bij de mijne dus. Maar goed speel liever met FF dus ook maar FF-spelen dan.
mvg fisico
Heb zelf de Thrustmaster Force GT en ik moet zeggen dat dit een erg fijn stuurtje is. Pedalen zijn ook lekker stevig. Alleen is de "stuurstang" wel een beetje gammel. Deze week maar even fixxen, kna ik volgende week aan de gang met CMR 2.0
* Janoz heeft ook de oude Logitech Formula force.... Nog steed zeer tevreden! .. Enige nadeel vind ik dat er eigenlijk maar 6 knoppen op zitten (2 voor schakelen + 4 buttons)..
Mijn huisgenoot had zo'n Ferarri Guilmont.. Ook mooi stuurtje, maar ten opzichte van die van mij een stuk hoger, en Als je daar mee stuurt gaat het heel 'tikkerig' Net alsof je de tandwielen voelt draaien.. Is bij de logitech wel anders.. Alleen de Guilmont was veel vaster neer te zetten op het bureau!
Mijn huisgenoot had zo'n Ferarri Guilmont.. Ook mooi stuurtje, maar ten opzichte van die van mij een stuk hoger, en Als je daar mee stuurt gaat het heel 'tikkerig' Net alsof je de tandwielen voelt draaien.. Is bij de logitech wel anders.. Alleen de Guilmont was veel vaster neer te zetten op het bureau!
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Tja, vele meningen.
Samengevat:
1. nieuwe logitech en microsoft zijn volgens de meeste slechter dan de oude versies (wat is overigens het type van de oude logitech?)ivm radars ipv kabels.
2. Act Labs: goed maar zeer duur en bijna nergens te krijgen.
3. Guillemot, goed maar pedaalproblemen; of is er een nieuwere versie waar dit is verholpen?
4. Trust en Marendi: meldt niemand wat over.
Nog wat vergeten?
Samengevat:
1. nieuwe logitech en microsoft zijn volgens de meeste slechter dan de oude versies (wat is overigens het type van de oude logitech?)ivm radars ipv kabels.
2. Act Labs: goed maar zeer duur en bijna nergens te krijgen.
3. Guillemot, goed maar pedaalproblemen; of is er een nieuwere versie waar dit is verholpen?
4. Trust en Marendi: meldt niemand wat over.
Nog wat vergeten?
Verwijderd
Ik heb net die oude Logitech bestelt.
Nog een paar nachtjes slapen en hij wordt thuisbezorgt. Wachten duurt lang.:(
Nog een paar nachtjes slapen en hij wordt thuisbezorgt. Wachten duurt lang.:(
Verwijderd
Voor 195 gulden wordt het "oude" Logitech Wingman Formula Force GP onder rembours thuisbezorgt. Uiterste bezorgdatum is 22 december. (dat is nog maximaal 1 week wachten
)
Dit is dus mijn eerste bestelling bij www.LetsBuyIt.com
Inschrijving kan uiterlijk tot de zestiende en er zijn er nog 41 te vergeven.
)
Dit is dus mijn eerste bestelling bij www.LetsBuyIt.com
Inschrijving kan uiterlijk tot de zestiende en er zijn er nog 41 te vergeven.
Verwijderd
Arnie, met welke games zit jij te wachten op de postbode?
Als eerste ga ik Rally Masters spelen. Ik heb nu een gaar non-FF stuurtje en speel nu dus met mijn Sidewinder Pro.
Wanneer denk (hoop) je dat hij bezorgt wordt? Ik gok donderdag de 21ste.
Als eerste ga ik Rally Masters spelen. Ik heb nu een gaar non-FF stuurtje en speel nu dus met mijn Sidewinder Pro.
Wanneer denk (hoop) je dat hij bezorgt wordt? Ik gok donderdag de 21ste.
Ik heb dat stuur van logitech binnen gekregen en wat zat er in het nieuwe stuur 
Dat wordt terug sturen
Dat wordt terug sturen
stunter voor die prijs zal je ook alleen maar dat nieuwe stuur krijgen
Arnie (of Frits), hebben jullie het stuurtje al? Ik zit met smacht te wachten
op dat ding.... Ik heb hem ook besteld bij LetsBuyIt.
Nu heb ik een Trustmaster Charger (zonder FF)... Das echt een pokkeding
Nu heb ik een Trustmaster Charger (zonder FF)... Das echt een pokkeding
Verwijderd
Ik dacht dat ik de enige was die zo zit te balen. Weer de hele dag voor niks thuisgebeleven.:(
Ik heb hem onder rembours bestelt dus morgen is de laatste dag dat ie bezorgt kan worden voor de kerst. Letbuyit heeft belooft dat hij uiterlijk de 22e bezorgt zal worden, dus nog 1 nachtje slapen.
Ik heb hem onder rembours bestelt dus morgen is de laatste dag dat ie bezorgt kan worden voor de kerst. Letbuyit heeft belooft dat hij uiterlijk de 22e bezorgt zal worden, dus nog 1 nachtje slapen.
Verwijderd
Stunter, was dat stuurtje opgestuurd door LetsBuyIt.com? Ze melden namelijk specifiek bij de specs dat het de oude wingman is met het rode stuurtje. Dit bevsetigen ze nog eens met een plaatje van de oude versie.
Volgens mij stuurt iedereen hem terug als het inderdaad de nieuwe versie is. Ik wel in ieder geval.
Hoe zat hij verpakt? Kon je bij de voordeur al zien of het oude of de nieuwe was? De mijne komt onder rembours, dus dan kan ik hem makkelijker weigeren.:(
Volgens mij stuurt iedereen hem terug als het inderdaad de nieuwe versie is. Ik wel in ieder geval.
Hoe zat hij verpakt? Kon je bij de voordeur al zien of het oude of de nieuwe was? De mijne komt onder rembours, dus dan kan ik hem makkelijker weigeren.:(
Ja het stuurtje was opgestuurd door LetsBuyIt.com. De doos van het stuurtje zat in een grotere doos dicht geplakt met letsbuyit tape. En het spel zat er bij.
Zijn er dan mensen die ook hebben besteld en een ander type hebben gekregen (dit begrijp ik uit de reactie van frits)?
Verwijderd
Ik, en anderen met mij, gingen ervan uit dat wij de oude "rode" FF Wingman zouden kopen en niet de lichtere nieuwe versie.
Stunter, bedankt voor je snelle reactie. Wat doe jij, houden of terugsturen? Ik neem aan dat je hem wel even hebt getest voordat je die beslissing neemt.
Stunter, bedankt voor je snelle reactie. Wat doe jij, houden of terugsturen? Ik neem aan dat je hem wel even hebt getest voordat je die beslissing neemt.
Ik ga wat rond bellen of de oude nog ergens te krijgen is.
Zo niet hou ik deze. Hij is op zich wel goed maar ik heb geen ervaring met andere sturen.
En de prijs van 185,- is niet duur.
Zo niet hou ik deze. Hij is op zich wel goed maar ik heb geen ervaring met andere sturen.
En de prijs van 185,- is niet duur.
Verwijderd
Even wat info voor andere mensen die hem ook in bestelling hebben: wegens leveringsproblemen van Logitech ligt mijn stuurtje nu nog in Duitsland.:(
De bezorging gaat nog minimaal 5 werkdagen in beslag nemen.
Volgens LetsBuyIt.com zou de levering uiterlijk 22 december plaatsvinden en aan die afspraak houden ze zich niet. Ik heb het stuurtje dus afgebeld.
De bezorging gaat nog minimaal 5 werkdagen in beslag nemen.
Volgens LetsBuyIt.com zou de levering uiterlijk 22 december plaatsvinden en aan die afspraak houden ze zich niet. Ik heb het stuurtje dus afgebeld.
Wat is eigenlijk de reden dat logitech ook de raderwerk is gaan gebruiken? Waren er problemen mee? (mij niet bekend) of is het geweoon goedkoper te maken?
Trouwens heb 2 jaar geleden (op de hcc) de MS FF wheel gekocht, want de logitech was toen nergens te koop en de MS wel. Is de nieuwe MS met usb van de zelfde kwaliteit (en reageert ie ook echt sneller?)
Trouwens heb 2 jaar geleden (op de hcc) de MS FF wheel gekocht, want de logitech was toen nergens te koop en de MS wel. Is de nieuwe MS met usb van de zelfde kwaliteit (en reageert ie ook echt sneller?)
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verwijderd
Kostenbsparing. Ik weet niet wat de prijs van de originele wingman was, maar die zal wel wat hoger geweest zijn als 200 gulden.
Er is maar één echt stuur en dat is de Act-Labs Force RS... Duur, en alleen via internet te krijgen op het moment (geen dealer in nl op nu), maar hij is retevet. Heb ook de versnellingsbak... GENIETEN gewoon...
.... Ik weet het ook niet
Ik heb ook de 'oude' Logitech, en is uitstekend stuurtje, ziet er ook geil uit. Ik heb 'em gekocht na ongeveer een half jaar voordat hij uitkwam, en heb er rond de F350, voor betaald...
Maar ja, je kan niet alles hebben...ze waren gewoon duur toendertijd
Maar ja, je kan niet alles hebben...ze waren gewoon duur toendertijd
Verwijderd
Arnie, lees de reaktie van stunter maar eens op de vorige pagina, onderaan.
Jij zal het stuurtje vast ook niet vandaag ontvangen.:(
Zijn er mensen die weten waar de oude versie nog verkocht wordt. Norrod verkoopt inmiddels ook de nieuwe versie.
Jij zal het stuurtje vast ook niet vandaag ontvangen.:(
Zijn er mensen die weten waar de oude versie nog verkocht wordt. Norrod verkoopt inmiddels ook de nieuwe versie.
Verwijderd
http://212.41.142.133/shopnl/catalog/Category.jhtml?CATID=571788 Hier zou je het stuurtje ook kunnen bestellen voor 225,-.
Aanvankelijk wou ik ook bij LetsBuy de Logitech hebben maar was te laat ben toen maar overstag gegaan voor de ACTlabs met shifter besteld bij psxshop(komt volgende week binnen, psx krijgt 30 stuks)wel duur 475,-.
Je moet bij LetsBuy niet al te veel hechten aan de foto's. Ik was van plan om de JVC9600 video daar te bestellen, maar gekeken bij JVC zelf klopte het plaatje niet.
Prettige feestdagen!
Aanvankelijk wou ik ook bij LetsBuy de Logitech hebben maar was te laat ben toen maar overstag gegaan voor de ACTlabs met shifter besteld bij psxshop(komt volgende week binnen, psx krijgt 30 stuks)wel duur 475,-.
Je moet bij LetsBuy niet al te veel hechten aan de foto's. Ik was van plan om de JVC9600 video daar te bestellen, maar gekeken bij JVC zelf klopte het plaatje niet.
Prettige feestdagen!
Hoi
mbvisiontt voor actlab is wel een dealer in nederland zit in putten en heet de psxshop (www.psxshop.nl) en is alleen op zaterdag geopend tussen 11 en 16.00.
ik heb daar twee weken geleden mijn stuurtje gekocht voor 500 piek incl de shifter via post is een tientje goedkoper.
Stuurtje werkt met FF erg goed zonder ben ik er minder te spreken over ook een schakelhendel heeft kuren doet het dan wel dan niet is wel lastig maar goed andere knoppen zat en heb even geen tijd om op en neer naar putten te gaan.
mvg Fisico
mbvisiontt voor actlab is wel een dealer in nederland zit in putten en heet de psxshop (www.psxshop.nl) en is alleen op zaterdag geopend tussen 11 en 16.00.
ik heb daar twee weken geleden mijn stuurtje gekocht voor 500 piek incl de shifter via post is een tientje goedkoper.
Stuurtje werkt met FF erg goed zonder ben ik er minder te spreken over ook een schakelhendel heeft kuren doet het dan wel dan niet is wel lastig maar goed andere knoppen zat en heb even geen tijd om op en neer naar putten te gaan.
mvg Fisico
Verwijderd
hey luitjes...ik heb hier nog 3 logitech ff liggen...voor 180 hkd gekocht op de uitverkoop op me werk 
das dus zo'n 60 piek per stuk en ook nog 2 Wingmans ff joysticks. (ala 20 piek)
ik gebruik er maar 2 dus ik heb nog 2 wheeltjes over en 1 knuppel....maarre sorry dat ik niet meer in nederland woon heh, anders konden jullie nog wel wat kopen
das dus zo'n 60 piek per stuk en ook nog 2 Wingmans ff joysticks. (ala 20 piek)
ik gebruik er maar 2 dus ik heb nog 2 wheeltjes over en 1 knuppel....maarre sorry dat ik niet meer in nederland woon heh, anders konden jullie nog wel wat kopen
Pagina: 1