Ik heb een coolermaster fan met speed detection... dit gebruik ik niet, kan ik dit gewoon los solderen of afsluiten ofzo?
Of gewoon lekker laten zitten 
Waarom wil je die eraf halen dan?
Waarom wil je die eraf halen dan?
Hoogstwaarschijnlijk zit er zo'n (blauw) bolletje aan je fan. Dat is een NTC, en hoe hoger de temperatuur is, des te lager de weerstand wordt en des te harder gaat je fan blazen. Deze zou je er gewoon af kunnen knippen dan draait ie op volle toeren.
En dan de twee draadjes weer aan elkaar flapsen..kutkip schreef op 27 januari 2004 @ 22:44:
Hoogstwaarschijnlijk zit er zo'n (blauw) bolletje aan je fan. Dat is een NTC, en hoe hoger de temperatuur is, des te lager de weerstand wordt en des te harder gaat je fan blazen. Deze zou je er gewoon af kunnen knippen dan draait ie op volle toeren.
moek er geen stop ofzo opzetten?
kbedoel ik kan het er wel afknippen, maar komt er dan geen spanning op te staan?
kbedoel ik kan het er wel afknippen, maar komt er dan geen spanning op te staan?
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 22:49 ]
Verwijderd
doorknippen en aan elkaar verbinden (evt. stukkie krimpkous, 'klootzakkenbusje' of ordinair plakband eromheen). That 'll do.Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 22:46:
moek er geen stop ofzo opzetten?
wat bedoel je nu precies.. wil je gewoon dat je pc je fanspeed niet meer monitord? dan kun je het blauwe draadje gewoon weghalen/afknippen.
Mocht het je gaan om een temperatuur sensor die je fanspeed in de weg zit, kun je die ertussenuit knippen, en de beide eindjes die je over hebt weer aan elkaar maken, hij zal dan op volle snelheid lopen.
of bedoel je nog wat anders.. zit er een displaytje aan of iets dergelijks??
geef es wat meer info..
Mocht het je gaan om een temperatuur sensor die je fanspeed in de weg zit, kun je die ertussenuit knippen, en de beide eindjes die je over hebt weer aan elkaar maken, hij zal dan op volle snelheid lopen.
of bedoel je nog wat anders.. zit er een displaytje aan of iets dergelijks??
geef es wat meer info..
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Nou ik zou het er niet gewoon afknippen.
Ik heb dit ook eens gedaan. Probleem was dus het volgende.
Gewoon afgeknipt: fan liep op 1/10e van de snelheid, gewoon onbruikbaar.
Aan elkaar gemaakt: fan ging zo hard dat het neit meer leuk was. Dus ik zou er nog eens over nadenken.
Aan elkaar gemaakt: fan ging zo hard dat het neit meer leuk was. Dus ik zou er nog eens over nadenken.
Je kan er ook een weerstandje of potmeter over heen zetten.REDFISH schreef op 28 januari 2004 @ 10:37:
Nou ik zou het er niet gewoon afknippen.
Ik wil deze fan in mijn voeding zetten dus ik heb niks aan dit draadje... als ik hem aan een molex aansluit wordt dit draadje toch ook niet gebruikt... Waarom kan ik hem er dan niet gewoon afhalen?
Verwijderd
dit gaat dus niet om een sensor ofzo, maar gewoon over het draadje die je mobo gebruikt om de snelheid af te lezen. als je deze niet gebruikt kun je hem gewoon weg knippen let wel op dat het stuk wat nog aan de fan zit geen kontact met andere draaden kan maken
Pagina: 1