[xp] niet meer automatisch inloggen na updates

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:18
Eerst logde mijn systeem automatisch in.
Deze week alle beschikbare windows-updates geinstalleerd.
En nu moet ik elke keer als ik mijn PC opstart: 'klik op uw gebruikersnaam om te beginnen' doorlopen....hoe kan ik dit weer terug veranderen....Ik ben namelijk de enige gebruiker

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:51
Rechtsklik op bureaublad > Properties > Screensaver > Power > Advanced > "Prompt for password when computer resumes from standby"

Zo uit mijn hoofd, volgens mij was dat bij mijn XP computer beneden na het uitvinken van dat vinkje opgelost. Niet dat het logisch is, maar het werkte :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Tweak XP bevat ook een optie om automatisch een bepaalde gebruiker in te loggen. Dit handige programmatje is te downloaden van de Microsoft site.

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Configscherm > Gebruikersaccounts > De manier waarop ... > Het welkomstvenster moet UIT staan.

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
(Zucht) Allemaal fout.

Je hebt ook de update voor .NET geïnstalleerd. Die maakt een extra account aan, genaamd ASPNet. Door de toevoeging van dit account krijg je de situatie die je nu hebt.

Gebruik PowerToys TweakUI van Microsoft om dit handig te verhelpen. Daarin zit een AutoLogon functie om automatisch in te loggen. Je gebruikt blijkbaar ook een account met adminrechten, zonder wachtwoord, omdat het systeem voorheen niet om een wachtwoord vroeg.
Dat is dus niet slim! Stel een wachtwoord in voor je account en gebruik dan de autologon functie van TweakUI om toch in 1 keer door te starten.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zie reactie van akimosan - dit is al een behoorlijk aantal keren voorbij gekomen, en om eerlijk te zijn Mich007 vind ik jouw topicstart voor iemand die al zo lang op GoT rondloopt wel erg mager.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.