Toon posts:

[VB] hoe een inlog maken

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Hoe kan je een inlog maken in visual basic. Het is dan de bedoeling dat het gebruikersnaam en wachtwoord die ingevoerd zijn vergeleken worden met een gebruikersnaam en wachtwoord in de database. Maar hoe zorg ik dus dat die 2 met elkaar vergeleken kunnen worden. T liefst een toelichting met een stukje code want dan begrijp ik t beter.

Bvd Demonic

Verwijderd

database is een optie maar ik zou voor een geencrypte/gecodeerde file gaan. Dus dat je bij het inloggen een bestand open waarin gebruikersnaam + wachtwoord gecodeerd in zijn opgeslagen. Gewoon een MD5'je ofzo eroverheen gooien. En ik ken geen VB om een voorbeeld te geven, sorry

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:01

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 22:33:
database is een optie maar ik zou voor een geencrypte/gecodeerde file gaan. Dus dat je bij het inloggen een bestand open waarin gebruikersnaam + wachtwoord gecodeerd in zijn opgeslagen. Gewoon een MD5'je ofzo eroverheen gooien. En ik ken geen VB om een voorbeeld te geven, sorry
Waarom een ge-encrypte file en geen database? Je kan toch ook je wachtwoorden in de database opslaan mbv MD5 of SHA1 oid? Wat is hier het nadeel van?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

@TS: de oplossing is natuurlijk al lang gegeven, maar de vraag is of jij het ook hebt kunnen maken?

Overige vragen bij dit topic zijn onder andere: heeft het systeem al een database achter zich hangen (in welk geval je de login en passwords daar natuurlijk in kwijt kunt), hoe flexibel moeten de logingegevens zijn, etc..

Je kunt er bijvoorbeeld ook voor kiezen de login en password ergens in het register te zetten, in een of andere onmogelijke key met een nog vreemdere naam (SysWin32 doet het meestal wel goed ;) )

Wat ik met mijn post wil opmerken is dat er enorm veel mogelijkheden zijn (van hard-coded tot volledig flexibel) welke allemaal hun voor- en nadelen hebben, vaak op basis van de plaats waar en de manier waarop ze gebruikt moeten gaan worden. Dat zou dus de belangrijkste factor voor je keuze moeten zijn, volgens mij.....

My personal website

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

SecDemonic: Welkom op Gathering of Tweakers.

Ik zou je graag willen vragen om onze beginners handleiding voor topics te willen lezen, als je deze doorleest zal je ontdekken dat wij vragen die alleen bedoeld zijn om code te krijgen zonder zelf inzet te doen niet waarderen.

Wij willen graag zien dat een gebruiker inzet toont, en laat zien wat hij/zij zelf al heeft geprobeerd om het voor elkaar te krijgen. Wat er precies fout gaat en waarom je zelf denkt dat het fout gaat.

Lees dus aub. even onze FAQ door.

Bij voorbaat dank en veel plezier op onze forum.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Dit topic is gesloten.