Toon posts:

na 5 min. 1malig verbinding weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn pc via een router/adslmodem (SMC7404BRA) verbonden met internet. Voorheen zonnet en nu demon. Het probleem is dat als ik mijn computer koud opstart, dat dan na een minuut of vijf de verbinding niet meer werkt. De verbinding geeft geen fouten aan en softwarematig disable enable levert geen resultaten op. Ik maak geen gebruik van de dhcp server in de router, maar ook als ik die wel gebruik heeft hij dat probleem. Ik heb zelfs Windows XP helemaal opnieuw geïnstalleerd (schoon), maar zonder resultaat (alle updates en SP ook trouwens) De enige remedie die ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is tijdelijk de voeding van de router af of de kabel ontkoppelen en weer inpluggen, dan werkt het voor zo lang als de computer aan blijft staan (inclusief opnieuw opstarten of reset). Het lijkt me dat daar toch wel iets aan te doen zou moeten zijn... Help?

Verwijderd

Heb je de nieuwste firmware? Vaak kan dit wel één en ander oplossen. Hier is de nieuwste firmware te downloaden. Of kijk op de site van SMC voor meer info.

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja. dat was ik vergeten.
Ik heb inderdaad de nieuwste firmware, zowel boot (1.3) als runtime code( 0.24).

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Rotte Netwerkkaart ?

Dus na een "Cable Disconnected" werkt het weer ? Als je nou je router niet reboot maar gewoon ff je kabel eruit trekt en er weer in doet ?

Heb je wel je energiesave uit staan op die netwerkkaart ?

Verwijderd

Topicstarter
Uhm... dat met die kabel stond er al, maar dan werkt het inderdaad weer, totdat de computer weer echt uitgeschakelt is geweest. Enery save staat uit.

Rotte kaart zou kunnen. eigenlijk niet eens aan gedacht. Laat ik weten of dat zo is. Het blijft wel raar anders