Toon posts:

[Fedora Core 1] X probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik er vandaag niet helemaal bij was met mijn hoofd terwijl ik een partitie aan het mounten was typte ik het volgende:

umount /dev/hda1 (hda1 is tegenwoordig ipv hda5 mijn root partitie maar daar dacht ik niet bij na)
device is busy
umount /mnt/cdrom(dev/hda5 was daaonder gemount, de partitie die ik wilde remounten in rw mode)
mount -w /dev/hda1 /mnt/cdrom
chmod 550

Vorvolgens crash gnome, en de eerst volgende keer dat ik probeer op te starten doet de gui het niet meer met als error:

Could not open default font 'fixed'

Komt die allen door die paar commands? En oplossingen :) (heeft waarschijnlijk iets te maken met xfs)

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:25

Robtimus

me Robtimus no like you

umount /mnt/cdrom, gevolg door het weer mounten van /dev/hda5 onder /mnt/cdrom werkt niet? (maw: stap voor stap ongedaan maken, op de eerste na (want die lukte niet).

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Topicstarter
Na een reboot umount ie ze toch automatisch? Het is namelijk een tijdelijke mount, en staat dus niet in mijn fstab.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 22:33 ]

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 22:31:
Na een reboot umount ie ze toch automatisch? Het is namelijk een tijdelijke mount, en staat dus niet in mijn fstab.
Heel simpel: True.

Echter unmount je bij een reboot je gemounte partities :)

[ Voor 1% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 27-01-2004 22:39 . Reden: syntax/verkeerde spelling ge-edit ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost, heel stom eigenlijk, toen ik mijn root onder mnt/cdrom mountte en de rechten veranderde veranderde ik dus eigenljik niet de rechten op de map /mnt/cdrom maar op mijn root. Hierdoor konden sommige programmas bepaalde files niet meer accessen. Duurde even voordat ik het doorhad :).