Toon posts:

Mobo condensatortje..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
YO ppz,

Kan iemand mij vertellen waarvoor het omcirkelde condensatortje is op mijn mb? (zie link) Die heb ik stomkop er namelijk per ongeluk afgeript toen ik mijn nieuw processor installeerde... (hij ligt er dus af).. Me pc, mobo en alles werkt echter gewoon wel nog probleemloos... Kan dit enige negatieve gevolgen hebben?

link: http://home.wanadoo.nl/bas_engelen/motherboards_sv266a.jpg

Laat maar ff wat horen plz..

Greets Scorp

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Persoonlijk denk ik dat deze moet zorgen dat de spanning word gefilterd.
En daarbij denk ik om de clockgenerator.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
ehm condensator wordt normaal opgeladen via weerstand om vervolgens gelijkspanning te onladen of zoiets.. maarum zouk dan ding er op nieuw op solderen of zou ik het zo laten... want ik hoop niet dat me dalijk wat doorfikt op me mb ofzo... :S

GReets Scorp

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik zou hem er zoweiso ff op solderen :)

Hint: let op de polariteit ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:41
ik heb net ff de foto van je mobo gezien, en nu vraag ik me af hoe je het voor het voor elkaar kreeg om dat condensatortje er af te krijgen. mij lijkt het dat het toch wel en afstand is van cpu naar de condensator, dus ben wel nieuwsgierig hoe het is gebeurdt.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Hij zit op een dusdanige plek, dat je hem er bij sommige kasten precies aframt als je een 3de CD-ROM speler plaatst...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik zou hem terugsolderen (of een identiek exemplaar erop solderen). Eventueel gevolg van het ontbreken van die elco is wss instabiliteit van het systeem.

Verwijderd

FF offtopic!

Kan iemand mij vertellen waar die hele rij jumpers voor zijn? Ik zie ze wel vaker op el cheapo mini atx borden, Dit is een dual mem bord he? (DDR en SD) zou het zo zijn dat je met die jumpers sporen op het mobo doorschakeld voor SD en DDR?

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:15
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 01:57:
FF offtopic!

Kan iemand mij vertellen waar die hele rij jumpers voor zijn? Ik zie ze wel vaker op el cheapo mini atx borden, Dit is een dual mem bord he? (DDR en SD) zou het zo zijn dat je met die jumpers sporen op het mobo doorschakeld voor SD en DDR?
Dit klopt inderdaad.. Op mijn ECS/PCCHIPS/ELITEGROUP/AMBTRON zit ook zo'n hele rij jumpers, zeer lastig als je snel even je sdram wilt teste.. :(

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 10:06

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 22:03:
YO ppz,

Kan iemand mij vertellen waarvoor het omcirkelde condensatortje is op mijn mb? (zie link) Die heb ik stomkop er namelijk per ongeluk afgeript toen ik mijn nieuw processor installeerde... (hij ligt er dus af).. Me pc, mobo en alles werkt echter gewoon wel nog probleemloos... Kan dit enige negatieve gevolgen hebben?

link: http://home.wanadoo.nl/bas_engelen/motherboards_sv266a.jpg

Laat maar ff wat horen plz..

Greets Scorp
Het zal uiteraard de stabiliteit van je bord niet ten goede komen. Ikzelf zou er een nieuwe op plaatsen.

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:40
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 01:57:
FF offtopic!

Ik heb zo'n vermoeden dat het een mogelijkheid voor de ontwikkelaars van het bord om met een logic analyser mee te kunnen luisteren op de memory bus. Maar je zou verwachten dat ze ze op een productie model niet meer op plaatsen.....

t.k.a. sig space t.e.a.b.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
condensatoren zorgen voor een gelijke spanning (d.m.v buffer)! dus erop dat ding man! voordat je vcore ineens een dikke voltage krijgt! of iets anders afcourze

[ Voor 5% gewijzigd door Mister_X op 28-01-2004 15:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok thx for je replies...

FF mijn soldeer kunsten weer uit de kast toveren.

ff paar antwoorden:

-Kijk dat mb op foto zit niet in de originele kast en dat condensatortje kwam precies in de cd module behuizing terecht; hier heb ik dus een stukkie weggezaagd. Mja toen ik me pc na het plaatsen van de nieuw cpu terug in elkaar wilde zetten ragde ik per ongeluk dat condensatortje tegen de hoek van de behuizing...

-jah al die jumpers zijn om te switchen tussen SD ram of RD ram... ze zijn idd erg irri los te krijgen en terug te zetten.. Mja ik gebruik alleen RD ram

Greets Scorp
Pagina: 1