Toon posts:

Wel pingen maar geen internet en andere pc's wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben me ten einde raad. Ik heb alles al geprobeerd.

Mijn situatie...

Ik heb een @home verbinding aan een router. Aan de router hangen 3 pc's deze pc hebben allemaal verbinding met internet. Verder het probleem niet.

Probleem:

Ik heb een vierde pc aangesloten op mijn router. Dezelfde instellingen gedaan als bij de andere 4. Als ik ilse.nl ping heb ik 4 goede responses. Ik heb dus dns. Ik heb keurig een ip adres van de router gekregen.

Nu start ik internet explorer op en krijg geen verbinding.. Kan de server niet vinden. Het ligt niet aan de verkeerde url want dit gebeurd bij meedere goede Urls.

De instellingen van IE zijn als volgt : Nooit een verbinding kiezen. en bij lan optie instelling van IE overnemen.

Ik kom er niet uit.... Kan iemand mij aub helpen...

Met vriendelijke groet

Perry

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik reageer wel even in deze ipv die andere die je geopend hebt, das niet de bedoeling he ;)

Graag wat meer (software) specs van die PC. OS? Staat er een firewall aan? Als je in IE een IP intikt, kom je er dan wel? Lukt het om Windows Update te draaien? (btw ik kan daar op dit moment niet naar pingen, misschien is ie down :?).

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Zomaar wat dingen om te bekeijken:
  • Scopes (op router)
  • maak je toevallig ergens gebruik van een proxy server of geef je aan deze te gebruiken terwijl je er niet een hebt?
  • Timeout tijden internet explorer
  • vage cache instellingen: begin eens met tijdelijke bestanden & cookies verwijderen, etc
  • WAARSCHIJNLIJKST: last van 'new.net'. Zie voor info over herkennen en verwijderen de faq.
  • Andere vorm van malware op je computer. Zie ergens adaware en/of spybot S&D weg te halen en scan op malware. Een virusscanner is ook geen overbodige luxe.
Probeer ook eens bv het ip van een site in tevullen in internet explorer ipv de site zelf. Helpt dat wel?

edit:
firewall idd ook goed punt. Nou is het wel heel vreemd om poort 80 te blokken en je icmp requests gewoon te laten werken :/
winupdate geeft hier trouwens ook geen respons op ping maar is wel bereikbaar

[ Voor 15% gewijzigd door SilentStorm op 27-01-2004 22:12 ]

Localhost is where the heart is

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

MBV

Ik heb iets dergelijks gehad met een e-tech router. Opgestuurd voor reparatie, bleek de firmware vast te zitten. Pingen e.d. gaat wel, maar een verbinding maken lukt niet omdat de NAT-router geen poort toewijst ofzoiets.

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 02:32

Boudi

Always Coca Cola

en bij lan optie instelling van IE overnemen.
Probeer deze optie es uit te zetten...

Met of zonder mayonaise?

Verwijderd

Zie Mike Jarod. Je geeft nogal weinig informatie; iets dat niet echt helpt bij het oplossen van problemen. Je zult echt duidelijker moeten wezen :)

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost.

Er zat een firewall van mijn werk in de weg

Bedankt voor de reacties
Pagina: 1