Toon posts:

redhat 9, instaleren lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alle 3 de cd's gedownload van www.linuxiso.org en alles netjes op cd gebrand. Ik stop cd 1 erin en reboot. Ik krijg een Redhat install menu voor me, ik druk enter om te installeren. Hij begint met het instaleren :D. Na een paar seconden stopt ie, :| hij doet niks meer, me cd-rom speler draait ook niet meer en je hoort me harde schijf niet meer ratelen :(. Volgens mij hoort ie gewoon door te gaan met het installen, toch of nie?
:
Hoe kan dit, iemand enig idee?

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Nee, natuurlijk hoort 'ie daarna niet te installeren. Dat de installatie (!) stopt is logisch.... })

Nu even serieus. Ik neem aan dat je, voordat je de iso's ging branden, eerst de md5sum hebt gecontroleerd? Daarnaast heb je natuurlijk ook de media-check uitgevoerd (of kwam je al niet zover).

heb je anders al geprobeerd om de installatie in tekst-modus uit te voeren? Meer hierover staat in het bootmenu (dus niet klakkeloos op enter drukken!)

Succes.

[ Voor 22% gewijzigd door DAzN op 27-01-2004 21:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, effe eerlijk zijn. Ik ben een noob onder linux , maar mag ik dan weten hoe je een md5sum controleert en en hoe je een media-check uitvoert.

in ieder geval bedankt voor je reply. ;)

edit:
ik weet al hoe het moet, effe googlen :) .

close the topic!!!!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 22:09 ]

Verwijderd

Mediacheck wordt, gevraagt of je die wil doen voordat je met de installatie begint, om te checken of je cds compleet zijn. Zorg er voor dat je deze niet skipt :).

• Dubblecrack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-04-2025
Het is bij mij vaak voor gekomen dat de media check niet werkte.

Ik was het zo beu. Nu heb ik een NFS serer met de iso images gemouned. Zodat ik deze niet op een cd hoef te branden. En installeer ik het overhet netwerk. Dit gaat lekker snel en is met elk *nix os uit tevoeren.

FreeBSD Rulez

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:36

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Vaak is het systeem op de achter grond wel dingen aan het doen.
Formateren van de Disk, of controleren op bad sectors.

Als je switched met <Ctrl>+<Alt>+F1 naar je primaire terminal, en daarna met <Alt>+F4 naar terminal 4 gaat, dan zal je daar misschien nog wat foutmeldingen zien, of je ziet wat je systeem aan het doen is.
Vooral op een wat trager systeem, met veel diskruimte kan het checken op bad sectors best lang duren.

Verwijderd

grappig dat het hierop valt. mediacheck op mijn fedoracd's geeft aan dat ze zwaar corrupt zijn, toch gaat installeren goed. :?

• Insanergy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11-2025
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 11:36:
grappig dat het hierop valt. mediacheck op mijn fedoracd's geeft aan dat ze zwaar corrupt zijn, toch gaat installeren goed. :?
Dit kan ook (met een beetje geluk dan). Ik heb zelf ook eens met een corrupte cd geinstalleerd en alles leek te werken totdat ik de meest rare meldingen kreeg als ik sommige programma's wilde starten. Toen ik in de install.log keek bleek dat een aantal packages niet volledig geinstalleerd kon worden ivm corruptie. De packages opnieuw installeren , en m'n systeempje deed 't.

But I thought YOU did the backups...

Pagina: 1