Toon posts:

Help! pc wil niet meer booten

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Het probleem is het volgende:
Ik heb een asus P4P800 Deluxe mobo met daarop een P4 2,6 Ghz 800 mhz BUS
Ik was een beetje in de bios aan het klooien en heb de cpu dus 5% overgeclockt (met de ingebouwde asus functie waarmee je dus op percentage kan overklokken).
Alles liep stabiel.
toen heb ik em weer teruggeclockt en heb de performance mode op "turbo" gezet
hij zei dat er een cpu fan error was en dat ik de settings moest terugzetten (dit komt waarschijnlijk omdat me cpu fan op me aerogate II zit)
na het terugzetten van de settings is het misgegaan:
-als ik in de bios opstart loopt de bios na een tijdje (of soms zelfs al meteen) vast
-als ik naar windows opstart krijg ik na het Win XP scherm een fractie van een seconde een blauw scherm met witte letters te zien (het duurt te kort om te kunnen lezen) en daarna reboot de pc.

HULP GEVRAAGD

Alvast bedankt voor reacties, ik ben extreem wanhopig :'(

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

mmm.. de settings weer ff op normal zetten?? Ik denk dat je memory dit niet trekt.. bij turbo worden namelijk je memory settings hoger gezet...

Als je in je BIOS naar Power management gaat en daar naar hardware monitor kan je daar zeggen dat hij je CPU fan moet ignoren... zet dat ook eens aan

Anders ff helemaal load setup defaults doen..

Als dat ook niet werkt memory eruit ff schoonmaken en er weer in.. Daarna Proc eruit en er opnieuw in.. Dan ziet hij namelijk een nieuwe proc :)

succes ermee verder!

overigens is er met de search ook nog het een en ander te vinden :)

[ Voor 44% gewijzigd door Apen-nootjes op 27-01-2004 21:44 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle settings al gereset maar hij doet nog steeds vaag.
zou mijn memory dood kunnen zijn?(1x twinmos 512mb ddr PC3200)
Of nog erger, mijn processor? :?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

zou kunnen CoolerGast .. Kan je alleen maar proberen door het geheugen er uit te halen en er ff ander in te zetten.. dan kijken of hij dan wel normaal opstart zo ja -> memory kapot, zo nee -> wat anders

Zelfde zou je kunnen doen met de proc maar ik denk dat dat toch wel wat lastig wordt omdat je niet zomaar een spare-proc heb liggen denk ik ;)

Maar probeer dat schoonmaken eens en probeer dat proc eruit halen eens.. helpt wel eens :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

misschien helpt het om cmos een keer te clearen. dit kan je doen door een jumper op het moederbord enkele seconden te verzetten.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28
PMG Beleid Lees eerst deze eens door. Topic staat hier sowieso verkeerd. Anyway, eerst zelf ff zoeken en proberen, dan kunnen we je beter helpen ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.