Toon posts:

Overnet gaat niet snel :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu overnet 0.52 maar mij download is niet altijd zo hoog. Ik heb de poorten die overnet gebruikt al opengezet. Maar nu komen de download snelheid meestal niet boven de 5 tot 10 kb. Is het best om 1 of meer downloads tegelijk aan te zetten. En wat zijn de beste instellingen.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
overnet is niet een van de snelste in downloaden, maar hoe meer je upload, hoe sneller je download. de beste instellingen zijn voor iedereen anders, dus gewoon ff proberen en kijken of het effect heeft. zo ook met meerdere downloads, soms gaat het totaal dan sneller, en soms niet. gewoon proberen dus.

[ Voor 40% gewijzigd door Magic op 27-01-2004 21:32 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Door het principe waarop overnet (en eigenlijk ook eMule/eDonkey) gebaseerd is, gaat het niet snel, maar is de betrouwbaarheid wel een stuk groter dan bij bijvoorbeeld Kazaa. Het is heel normaal dat het soms een paar dagen kan duren voor iets compleet is (zeker als iets is wat niet heel veel voorkomt)...

Verwijderd

Tra Shareaza ... werkt bij mij uitstekend een stuk overzichtelijker

Verwijderd

Topicstarter
ik upload toch best veel. maar nog gaat mij download snelheid niet zo hoog. Ik heb ook netlimiter aan staan anders wordt m'n internet zo traag. ;)

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Meestal met edonkey gerelateerde programmas blijft de download laag omdat de upload te hoog staat .
Als je de upload even heel hoog zet zie je hoeveel je maximaal kan uploaden.
Daarna kan je het beste je upload tenminste 3 KB/s lager zetten.
Ook natuurlijk letten op hoeveel mensen het bestand hebben wat je wilt downen .

Trouwens wat voor internet connectie heb je ???

[ Voor 8% gewijzigd door enchion op 27-01-2004 21:41 ]

How do you save a random generator ?

Verwijderd

Topicstarter
@home breedband. En wat is nu bij jullie de snelheid van overnet.

• enchion
  • Niet online
Met wat voor connectie bedoelde ik hoe snel geeft je provider je in KB/s up en down , dan
kan ik je adviseren wat voor instellingen je ongeveer zou moeten gebruiken .

Ik haal met UPC-Classic 10 KB/s up en gemiddeld 45 KB/s down

Verwijderd

Topicstarter
2560 down/128 up (320 kb/ 16 kb)

• enchion
  • Niet online
quote 2560 down/128 up (320 kb/ 16 kb)

Ik heb ook 128 up , maar 1500 down

Mijn instellingen zijn 10 KB/s up en 80 KB/s down met 500 connecties
Voor jou zou het zelfde goed zijn , je zou alleen je down wat hoger kunnen zetten bv op 150 KB/s ofzoiets
Max line down is niet zo belangrijk , zet die in iedergeval ongeveer 20 KB/s hoger dan je down.

Verwijderd

Topicstarter
Hoef ik aan de poorten niks te veranderen
of wat heb jij als poorten.

• enchion
  • Niet online
Ik gebruik gewoon de poorten die het programma opgeeft na het installeren .

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het gaan proberen.
ik heb nu max download: 150
max upload: 10
line speed: 170
en connection: 500

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe snel gaat eigenlijk bij jou het downloaden. En wat zijn de poorten ook al weer van overnet.

• enchion
  • Niet online
Poorten zijn TCP:4662 en UDP:11385

Maakt volgens mij niet zoveel uit waar deze op staan , alleen als je van snel ineens op een dag naar heel langzaam gaat en dat blijft zo voor een tijdje dan is er een kans dat je provider die poort geblocked heeft .

Ik haal met UPC-Classic 10 KB/s up en gemiddeld 45 KB/s down met overnet , met ongeveer 15 downloads tegelijk .

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09 12:53

13art

Moderator Mobile
Ook bij mij gaat overnet super langzaam, maar er zijn nog meer rare dingen aan overnet. Ik heb Numeter op de comp staan om te kijken wat mijn dataverkeer is, als ik overnet start dan gebruikt mijn comp gemiddeld 20-30 kb/sec aan download snelheid, en dit terwijl overnet aangeeft met nog geen 2kb/sec te downloaden. Hetzelfde geld voor de upload snelheid. Zodra ik overnet afsluit is mn downloadsnelheid ook weer terug naar nul.

Ik heb overnet nu al een aantal dagen aanstaan, maar downloaden schiet nog steeds niet op. Poorten staan open, want anders zou ik helemaal niet kunnen downloaden of uploaden lijkt me.

Als firewall gebruik ik zonealarm pro 4.5, mijn internet is adsl lite dus (1024down/386up). De firewall van windows zelf staat uit. Iemand tips???

Enjoy the silence...

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Het ligt aan het bestand dat je aan het downloaden bent. Als dat bestand maar door een handjevol mensen geshared wordt, dan zal je waarschijnlijk lage snelheden halen. Is het aanbod groot, dan zou je theoretisch 100KB/s kunnen halen.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• enchion
  • Niet online
@DjWannaB2002

Staat je Upload niet te hoog , je moet bij edonkey-gerelateerde programmas nooit je up op 0=unlimited zetten edonkeyprogs geven namelijk altijd meer prioriteit aan uploaden dan aan downloaden .

Voor downloaden moet je ook nog wat upload bandbreedte overhebben , zodat je pc een berichtje (pakketje) kan sturen aan de pc waarvan je probeert te downloaden , om te zeggen dat die het volgende pakketje kan sturen .

Nog een reden , als je up te hoog staat gaat het programma een hele hoop connecties aan de uploadlijst toevoegen , waar je geen bandbreedte voor hebt , met als gevolg dat die connecties verbroken worden en je van die kant een LOWID krijgt toegewezen , wat weer resulteert in een lage download snelheid .

De uploadsnelheid voor jou zou je best kunnen laten staan op 20 KB/s , je zou hem waarschijnlijk ook nog wel hoger kunnen zetten tot ongeveer 30 KB/s , maar hoger echt niet .

Quote [silentsnow]: Het ligt aan het bestand dat je aan het downloaden bent .

Probeer om te testen inderdaad gewoon even een paar grote bestanden die heel erg veel geshared worden , door meer dan 500 users (een erg bekende film ofzo)

• TRAXION
  • Laatst online: 24-08 19:03
Probeer anders upload 11 dan is je download uncapped.

Ik heb hier met overnet altijd 150 kb/sec en upload 11kb/sec

Instellingen max line rate = 200
instellingen max upload = 10
instellingen max down = 150
instellingen max con. = 90

hiermee gaat het bij mij razendsnel..

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je de upload in netlimiter op 11 kb te zetten.
Pagina: 1