Toon posts:

[kortsluiting] Computer wil niet meer aan

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wilde bestanden overzetten van mijn oude naar nieuwe computer via de dvdrw die ik in mijn nieuwe heb zitten maar dat lukte dus niet... daarna wilde ik de hd overplaatsten naar de nieuwe.. alleen toen ging er iets mis..
Ik duwde een klein kabeltje (oude computer stond aan) tegen een contactje.. en klik systeem helemaal uit. In een keer. Ik krijg hem ook niet meer aan..
Wie weet wat ik nu moet doen?/

bvd

[ Voor 2% gewijzigd door Kees op 27-01-2004 21:39 . Reden: een dag niet gevloekt is een dag geleefd ]

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Allereerst maar eens de zekering van je voeding checken misschien?
Of diverse componenten wisselen met een ander systeem en zo één voor één checken wat wel/niet werkt? Begin voor de aardigheid met de voeding te verwisselen bijvoorbeeld...

Maar ook je toetsenbord is stuk volgens mij....

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

voeding kabel eruit halen.. minuut wachten, en weer erin doen. En de zoekoptie gebruiken :)

[ Voor 75% gewijzigd door Tutti-frutti op 27-01-2004 21:22 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:04
Kan een bimetaal zekeringetje zijn in je voeding, in dat geval moet je ff wachten tot ie afgekoeld is. Maar het meest waarschijnlijke is dat je voeding kapot is, en als je pech hebt ook je mobo e.d..

Misschien een beetje overbodig achteraf, maar NOOIT in je PC prutsen als hij aanstaat tenzij je weet wat je aan het doen bent :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Update!!! gdvd ik verzette net een rood dingetje achter op de voeding... naar 230 volt, ik dacht dat dat misschien versprongen was.... NIET DUS... toen ontplofte de boel!!! ikke in de meterkast alles goedgezet.. doe ik de stekker erin.. start ie daarna ff op en begint ie te roken.
Is nu alleen de voeding kapot of ook de mobo?
kan de hd ook kapot zijn (staan hele belangrijke dingen op)

• Xander
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 21:30:
Update!!! gdvd ik verzette net een rood dingetje achter op de voeding... naar 230 volt, ik dacht dat dat misschien versprongen was.... NIET DUS... toen ontplofte de boel!!! ikke in de meterkast alles goedgezet.. doe ik de stekker erin.. start ie daarna ff op en begint ie te roken.
Is nu alleen de voeding kapot of ook de mobo?
kan de hd ook kapot zijn (staan hele belangrijke dingen op)
Als je hem daadwerkelijk naar 230 volt hebt gezet is er niets mis, maar waarschijnlijk heb je hem dus van 230 volt afgehaald. Dan denkt je voeding dat hij 110 volt krijgt, en als hij dan een keer 230 krijgt blaas je je voeding lichtelijk op...

Iig ben je er nu wel zeker van dat je voeding kapot is :Y)

Ik hoop voor je dat de rest van je hardware nog leeft. Je HDD gaat sowieso nooit fysiek kapot van een stroomschok, maar je hebt kans dat de print kapot gaat. Als je dan de data er nog af wilt halen moet je zo'n zelfde printplaat zien te vinden, wat in de meeste gevallen best te doen is :)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:03

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Doe allereerst niet zo paniekerig, dat helpt al vaak een hoop :)

Ik zou allereerst in een andere pc of met wat hulp van iemand anders ervoor zorgen dat de data van de hd allereerst in orde komt.

Aangezien je die switch hebt omgezet op de voeding naar 115 volt (amerikaanse waarde) kun je die wel vergeten.

Of je mobo het nog doet dat is een kwestie met een andere voeding proberen.

Tweakers Discord

Verwijderd

heheh je hebt wel een groot kans dat niet alleen voeding kapoet is waarschijnlijk kan er meer kapot zijn maar dat kan je pas concluderen als je een nieuwe voeding hebt ;) . Trouwens niet zo slim om die schakelaartje te switchen.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Ik heb niet echt de indruk dat je weet wat je doet. Om verdere schade te voorkomen: laat iemand met ervaring ernaar kijken..........

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
... iemand met ervaring en een brandblusser B)

Verwijderd

Topicstarter
ik zit de hele avond al te klote met die computer omdat ik mijn foto's en bestanden (4 gig van de comp af moet halen) heb het al met ethernetkabel geprobeerd, dat lukte niet. Toen om dvdrw in oude comp te zetten (lukte ook niet) en ik heb al eens geprobeerd om de oude hd in mijn nieuwe te zetten maar dat lukte dus OOK niet.. kan het zijn dat het aan die oude compaq ligt?

[ Voor 2% gewijzigd door Kees op 27-01-2004 21:41 ]

• Xander
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 21:37:
ik zit de hele avond al te klote met die computer omdat ik mijn foto's en bestanden (4 gig van de comp af moet halen) heb het al met ethernetkabel geprobeerd, dat lukte niet. Toen om dvdrw in oude comp te zetten (lukte ook niet) en ik heb al eens geprobeerd om de oude hd in mijn nieuwe te zetten maar dat lukte dus OOK niet.. gdvd kan het zijn dat het aan die oude compaq ligt?
Nee, dat kan bijna niet..
En sorry hoor, maar als je via ethernet geen netwerkverbinding kunt krijgen doe je toch echt iets fout... DVDrw in oude comp zetten moet ook kunnen, en oude hdd in nieuwe comp zetten moet OOK kunnen....

Maar zie nou eerst maareens aan een nieuwe voeding te komen, op deze manier kun je sowieso zeer weinig met je nieuwe PC...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:16
Ik stel voor dat je eerst maar eens een flink aantal malen tot tien telt :) Je schreeuwt en je bent te onvolledig in je topicstart. Ik kan begrijpen dat je flink pissed off bent maar begrijp ook dat het voor de anderen hier gewoon prettig leesbaar moet blijven ;)

Koel af, probeer daarna evt. wat dingen en open desnoods weer een topic, maar dan met een fatsoenlijke titel en natuurlijk al je bevindingen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.