autoradio ledjes vervangen

Pagina: 1
Acties:

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Ik heb een Blaupunkt Heidelberg CD50 autoradio. Deze heeft blauwe nachtverlichting. Prima en zeer handig in m'n huidige VW Golf, aangezien deze ook blauwe verlichting heeft. Nu ga ik straks een Peugeot 307sw rijden, en deze heeft rode verlichting. Nu had ik het wilde idee om m'n frontje open te maken en te kijken of ik de blauwe ledjes kan vervangen door rode. Dit naar aanleiding van het veranderen van ledjes in GSM's.
Iemand hier ervaring mee? Is het uberhaupt mogelijk of zit er gewoon smd spul in?

[ Voor 8% gewijzigd door Microkid op 27-01-2004 21:12 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Schroef hem gewoon eens open. Dan zie je meteen of het smd spul is.
Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar ik zou gewoon ff kijken. Misschien zijn het wel gewone leds (geen idee), dan kun je ze meestal makkelijk vervangen.

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:36
Ik vermoed dat de verlichting zal gebeuren met blauwe EL folie. Om een heel display te verlichten met ledjes heb je er namelijk een heel pak nodig, en dan komt EL folie wel goedkoper uit...

Je kan EL-folie trouwens gewoon krijgen bij conrad, en je kan het spul gewoon op maat knippen met een schaar (wel even de randen isoleren). Lijkt mij doenbaar om dat te vervangen.

Hou er wel rekening mee dat de je LCD zelf meestal ook een eigen kleur heeft. Je kan op een blauwe lcd meestal niet zomaar een rode backlight zetten...