Ingame beelden opnemen via Firewire naar camcorder?

Pagina: 1
Acties:

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag een camcorder (Sony DCR-TRV19E) met Firewire dus dat werkt erg lekker! :)
Nou vraag ik me af hoe ik ingame beelden (of van mijn desktop) via de Firewire kabel op de camcorder krijg?
Ik kan met Premiere wel video exporteren naar de camcorder.
Het probleem(?) is dat ik de Firewire-aansluiting gebruik van mijn Audigy2, kan ik dan uberhaupt realtime/streaming video opnemen op de camcorder?

Zoja, met welk programma doe ik dit?

Bedankt!

spek pc, spek hifi, last.fm

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Via je TV Out kan dit wel... Als je een S/Video of Composite in hebt op de CAM

• YoG
  • Niet online
ilovetechno schreef op 27 januari 2004 @ 21:09:
Via je TV Out kan dit wel... Als je een S/Video of Composite in hebt op de CAM
Ja maar probleem is dat mn S-video al bezet is ..en volgens mij kun je met S-video alleen streaming video opnemen, dus geen geluid..

Maar met Firewire is dit dus onmogelijk ?

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:02
YoG schreef op 27 januari 2004 @ 21:11:
[...]

Ja maar probleem is dat mn S-video al bezet is ..en volgens mij kun je met S-video alleen streaming video opnemen, dus geen geluid..

Maar met Firewire is dit dus onmogelijk ?
geluid, dan trek je de kabel van de boxen er uit, en sluit je je camera op de geluidskaart aan ;)

volgens mij is dat niet mogelijk met firewire

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:26

Rayzman

+31 Rayzman

Er zijn programma's zoals Screen movie studio waarmee je je beeld in een AVI filmpje kan wegschrijven. Weet niet of dat er ook geluid bij zit. Die avi zou je met Premiere of zo wel weer terug kunnen schrijven naar je DV tape. Zoek anders met google op "screen movie capture" voor dat soort programma's.

specs pc

• Fire69
  • Laatst online: 16:50
Ja, maar die ondersteund waarschijnlijk geen D3D of OpenGL, dus games capturen zit er niet in...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[google=fraps]

ondersteunde direct3d & opengl .

Kun je in ieder geval naar een file capturen. Als je dat weer naar dv-avi formaat kunt omzetten dan kun je het vast wel naar je camara zetten.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:10

voodooless

Sound is no voodoo!

Denk dat dit een hopeloze zoektocht wordt. Direct naar FW kun je zeker vergeten!

Je kunt dat fraps proberen, maar ik betwijfel dat je dan nog normaal kunt games. Die site is wel erg "Amazing Discovery"-achtig opgebouwd. Als het een goed product was zou dat niet nodig zijn ;) Maar het is het proberen waard....

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• YoG
  • Niet online
Ja Fraps ken ik, maar die vreet zoveel resources dat het je systeem teveel laat haperen voor een mooi vloeiend beeld... daarom dacht ik er dus aan om het te streamen naar mn camcorder.

Vreemd dat dat dan niet werkt met FW.. lijkt me juist de perfekte oplossing, aangezien het zoveel bandbreedte aankan..

Dus de enige andere oplossing is: het beeld met S-video en geluid via geluidskaart.
Maar welke kabel gebruik ik dan voor Camcorder -> Geluidskaart?

hmm.. ik kijk ff bij de specs van de camera... kan t eigenlijk wel? :'(
Aansluitingen
Audio-ingang Nee
Audio-uitgang Ja
i.LINK™ (DV)-ingang Ja
i.LINK™ (DV)-uitgang Ja
i.LINK™ (MICROMV)-ingang Nee
i.LINK™ (MICROMV)-uitgang Nee
S-Video-ingang Nee
S-Video-uitgang Ja
USB-aansluiting Nee
Video In Nee
Video Out Ja

[ Voor 57% gewijzigd door YoG op 28-01-2004 11:33 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:10

voodooless

Sound is no voodoo!

Nope, je hebt geen video in... Dan is de enigste optie om de camera op je monitor te richten :P

BTW, als het via FW zou kunnen had je ook compressie nodig, dus het vreet nog steeds resources!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• YoG
  • Niet online
Klote
Ik zag ook dat er een LanC in/uit(?)gang op mn camcorder zit. Kan ik die niet gebruiken? In de handleiding (dikke pil van 320 blz 8)7 ) staat hier helemaal niks over uitgelegt!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:06

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
dat LanC is volges mij voor een afstandbediening aan draad, zo'n aansluiting heb ik ook op Sony Digital 8 camcorder :)

Home Assistant Configuratie V&A

• videodok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-02 11:05
Dit gaat dus niet direct lukken, we hebben het hier over 2 totaal verschillende signalen, Firewire omvat onder andere digitaal video en audio communictaie, bidirectioneel. Het VGA scherm wat je ziet is wat je wilt capturen, dit is heel anders opgebouwd. Je zult nooi standaard je VGA output op je Firewire kunnen krijgen

De mogelijkheden:

Via een analoge video uitgang op een VGA kaart opnemen, je camera heeft geen analoge ingang dus zul je het eerst moeten omzetten van analoog naar digitaal, via een convertor. Er zijn goedkope en dure convertors in de handel.

Een andere mogelijkheid is je screencapturen met behulp van software.

Soms wordt er gebruik gemaakt van een ander computer systeem wat het signaal van de spelcomputer opneemt.

LanC is een besturingsprotocol van SOny en is bedoeld om camera's en recorders aan te sturen.

Je camera op een LCD richten is nog het meest eenvoudig.
Pagina: 1