Toon posts:

Driver mx700 'stopt' spontaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb al een maand of 3 de Logitech MX desktop set. Werkt opzich wel lekker, alleen heb een vervelend probleem. De muis, de MX700, verliest steeds de drivers lijkt het wel.
Soms heb ik ineens tijdens het werken het probleem dat mn muissnelheid omlaag gaat en mn extra knoppen die ik ingesteld heb niet meer werken. Kennelijk pakt ie dan ineens de standaard instellingen van Windows XP Pro. Geen idee hoe het komt. Heb mn PC paar weken terug geformatteerd en het probleem is er nu weer.

Het gebeurt soms elke dag, soms een keer in de paar dagen. Hefet iemand een idee hoe dit komt?

JanWillem

Edit: Net deed alles het heel even weer en toen ineens weer niet :X

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 21:05 . Reden: wat toevoegen ]

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hmm, zoiets heb ik soms ook, de laatste keer heb ik gewoon de drivers opnieuw geinstalleerd. Maar ik had ook ff dat als ik in een map ofzo zat of op de bureaublad dat mijn muis heel traag werkte en gewoon in een programma (msn, mozilla...) niet, daar werkte het wel goed :?

Heb je al is de oudere drivers geprobeerd?

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Hoe lang heb je je muis al?
Bij mij kreeg ik problemen omdat de batterijen aan vervanging toe waren (na ongeveer een jaar).

Leek ook net alsof er iets mis was: reactiesnelheid omlaag, vage besturing, knoppen die niet meer reageren etc...

Na vervanging van de batterijen (gewoon 2x 1700mah NiMH bij de HEMA gekocht) doetie het weer als vanouds...

edit: stond daar zojuist ook al dat je de set al 3 maanden had? Dan heb ik daar vast overheen gelezen...

[ Voor 14% gewijzigd door The_Sukkel op 27-01-2004 21:07 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Verwijderd

Topicstarter
Kheb wel de drivers van +- een half jaar oud geprobeerd. En de opvolgende drivers ook. Lijkt me dat een van deze drivers troch moet werken.

@ Sukkel: Kheb em ongeveer 3 maanden

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 21:07 ]

Verwijderd

Al eens batterijen verwisseld?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... heb er nu ff andere batterijen in gedaan. Helaas maar 750mah omdat ik geen andere bij de hand had :(
Maar nu werkt het ineens weer... Kennlijk ligt het dus aan de batterijen. Kga het maar eens een tijdje proberen en kijken of t probleem nu verholpen is.
Als het probleem zich weer voordoet post ik wel weer :)

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Hoeveel meter is het bereik?
Als de batterijen een "beetje" op zijn dan haalt die de 2 meter amper...

Geloof dat de standaardbatterijen die erbij worden geleverd niet toppie zijn... dus als je pech hebt dan zijn ze al na 3 maanden aan vervanging toe. Kheb ergens gelezen dat sommigen de batterijen direct hebben vervangen door betrouwbaardere exemplaren.

(maar misschien ligt het wel aan iets heel anders...)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Verwijderd

Topicstarter
Nu is het alweer mis |:( Heb precies 1 pagina kunnen surfen met de nieuwe batterijen. Met deze nieuwe batterijen dus...
Bereik is geen prob. Is nog geen 20cm van de zender af ;)

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Let wel op dat je geen NiCd oplaadbare batterijen erin doet.
De snellader is voor NiMH en ik weet niet of NiCd tegen een NiMH snellader kan...

Heb ergens gelezen dat je met NiMH capaciteiten tussen 1600-1900 redelijk veilig zit (voor wat betreft indicator wanneer de boel vol is). Meer dan 1900 zou in principe ook wel kunnen, maar dan is de indicator niet geheel betrouwbaar (meen ik te hebben begrepen)

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 23:37

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik heb een gewone cordless desktop, en daarin "freezed" de muis wel eens (vooral als de batterijen meer dan 1/2 leeg zijn.) USB eruit en er weer in helpen dan (dan wordt de driver opnieuw geladen) Echt handig is zeker anders... maar ja, ik zou niet weten wat ik daaraan kan doen. Een MX700 met docking station zal waarschijnlijk minder vaak lege batterijen hebben (Die kan je "altijd" opladen) dus ik gok dat het iets heel anders is.. maar ja, je weet maar nooit, misshcien heb je hier toch iets aan.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 21:11:
Nu is het alweer mis |:( Heb precies 1 pagina kunnen surfen met de nieuwe batterijen. Met deze nieuwe batterijen dus...
Bereik is geen prob. Is nog geen 20cm van de zender af ;)
Ik bedoel het bereik dat je maximaal kan gebruiken.
Is dus een soort test.

Als je op 1,5 meter afstand al problemen hebt en het signaal verliest, dan zijn de batterijen niet krachtig genoeg (meer).

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... na een meter of 1.5-2 reageert ie wel trager als ik bijv scroll. Eerst gaat t heel snel en later superlangzaam. Nieuwe batterijen kopen dus?? En hoe zie ik t verschil tussen NiCd en NiMH?? Zie t nl niet op de batterijen staan...

Verwijderd

The_Sukkel schreef op 27 januari 2004 @ 21:12:
Let wel op dat je geen NiCd oplaadbare batterijen erin doet.
De snellader is voor NiMH en ik weet niet of NiCd tegen een NiMH snellader kan...
Daar kan hij NIET tegen. Dat staat in de FAQ van Logitech zelf. Dan gaan minstens je batterijen kapot, en misschien zelfs de muis.

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Daarom waarschuw ik ook...die 750 mah klinkt mij erg NiCd-achtig...

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Zou het kwaad kunnen als ik zou 2300mAh Ni-MH er in zou doen?
Ik heb niets gevonden over de max mAh op logitech.com, alleen voor toetsenbord staat max 1900 en nu zit er die 2300mAh in en het werkt toch al een tijdje goed. :?

Verwijderd

pisart schreef op 28 januari 2004 @ 13:01:
Zou het kwaad kunnen als ik zou 2300mAh Ni-MH er in zou doen?
Ik heb niets gevonden over de max mAh op logitech.com, alleen voor toetsenbord staat max 1900 en nu zit er die 2300mAh in en het werkt toch al een tijdje goed. :?
Waarschijnlijk werkt het wel, maar ik denk dat de lader bij 1700mAh stopt met laden; je krijgt dan je batterijen niet vol. Ik denk niet dat het gebruik van 2300mAh slecht is... je benut misschien je batterijen niet 100%.

Het gebruik van NiCd (Nikkel Cadmium) zal zeker je batterijen kapot maken, en misschien je muis en/of lader. De muis werkt ermee, maar de lader kan deze batterijen NIET opladen.
Pagina: 1