100Min cd fikken lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dag allemaal,

ik heb 5 100min cd's gekocht omdat ik een zooitje liedjes op 1 cd moet hebben.
We hadden de muziek vroeger altijd op een bandje staan. Nu hebben we toch maar eens de liedjes van een CDgeript en die willen we nu dus op 1 cd fikken.
Nou komt het rond de 95min uit. Dus 5x 100min cd's gekocht.

Ik gebruik een NEC 1300A DVD brander.
Ik heb de tijdbalk tot 100min gezet en overburnen naar naar de 99min.

Alleen elke keer krijg ik een foutmelding.

Krijg nu een foutmelding dat er te weinig ruimte is.
de muziek is 90:58:72 en 918MB
en de cd zelf is 100min en 878MB

Afbeeldingslocatie: http://www.mrwizard.demon.nl/error1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.mrwizard.demon.nl/error2.JPG

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 20:17

Sayko

Knowledge Is Power

probeer anders even te branden op TOA--Track at once

• Apex
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-07-2023
Hoodlum2000 schreef op 27 januari 2004 @ 20:47:
probeer anders even te branden op TOA--Track at once
Overburn kan alleen maar met Disc at once

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Is de firmware van de brander wel geschikt om 100minuten cd's te bakken ?
Ik ben bang voor je dat dit niet gaat lukken zonder een firmwareupdate die de cd's ondersteund, als die er tenminsten is.

[ Voor 9% gewijzigd door tstrik op 27-01-2004 20:56 ]

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
de muziek is 90:58:72 en 918MB
en de cd zelf is 100min en 878MB
Het programma geeft netjes aan wat het probleem is.
Je probeert teveel data op een CD weg te schrijven.
Je wil 918MB wegschrijven op een schijf die volgens Nero maar 878MB groot is dus concludeert Nero dat het niet past. Naast je muziekdata wordt er nog wat ruimte voor het filesysteem gebruikt.

Je kan proberen in Mode-1 te branden, dat geeft iets meer ruimte dan Mode-2.
Ook kan je je schijf direct laten afsluiten, dat scheelt ook een stuk ruimte.
Ik gebruik Nero niet omdat al deze mogelijkheden diep verstopt zitten. Bijvoorbeeld Diskjuggler heeft die opties gewoon in het hoofdmenu zitten, maar ik weet niet of die overweg kan met 100min CD's.
JE kan een trialversie downloaden, die brand maar op 2/4 speed, maar je kan wel even controleren of die het wel kan.
Of je moet zo'n Nero expert zijn dat je de bovengenoemde settings direct kunt vinden. :)

Succes

Senile! Senile Oekaki

• Xavier
  • Niet online
Hmm ik heb de laatste firmware erin gezet.
Kan morgen altijd nog mijn 32x Lite-On CD-bakker erin hangen.
Misschien lukt het dan wel.

zal morgen ook ff Discjuggler downloaden.

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-03 04:54

MadMan

What the....

Lees nou gewoon ff wat _bas_ zegt, dit gaat sowieso niet lukken, wat jij erop wilt branden past NIET. Ook al staat er 100 minuten en heb jij minder, maar je gaat wel over het maximale aantal MB's heen. Je zult dus je cd iets in moeten korten wil je het erop krijgen.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

• Klippy
  • Laatst online: 00:05

Klippy

Still Game

DHuuf schreef op 28 januari 2004 @ 01:36:
Lees nou gewoon ff wat _bas_ zegt, dit gaat sowieso niet lukken, wat jij erop wilt branden past NIET. Ook al staat er 100 minuten en heb jij minder, maar je gaat wel over het maximale aantal MB's heen. Je zult dus je cd iets in moeten korten wil je het erop krijgen.
100 minuten is 100 minuten.
En daar zit hij best ruim onder dus zou gewoon moeten lukken denk ik dan.

Nou heb ik nooit begrepen hoe dat nu berenend wordt, maar ik weet wel dat als ik audio CD's maak ik altijd tot de minuten grens kan branden, ook al het aantal MB's hoger.
Zo zijn er ook ISO's van 750MB met een tracklengte van 79min en dan heb ik het over data, die ook gewoon te branden te zijn op een 700MB/80min schijfje.

Dus misschien kan iemand me dat meteen eens uitleggen :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Twarp
  • Laatst online: 28-02 12:51

Twarp

just grin...

Je 100 minuten CD wordt gezien als een 80 minuten cd en dan gaat bijna 91 minuten dus niet passen.
LiquidSilver schreef op 28 januari 2004 @ 01:41:
[...]

Nou heb ik nooit begrepen hoe dat nu berenend wordt, maar ik weet wel dat als ik audio CD's maak ik altijd tot de minuten grens kan branden, ook al het aantal MB's hoger.
Zo zijn er ook ISO's van 750MB met een tracklengte van 79min en dan heb ik het over data, die ook gewoon te branden te zijn op een 700MB/80min schijfje.

Audio mode heeft een andere indeling dan data. Het verschil juist daarin. Een grote TOC (table of contents) neemt nu eenmaal meer ruimte is. DAO schrijft alle TOC data bij elkaar en TAO gebruikt telkens een extra verwijzing naar de nieuwe track. Helaas is de efficientie niet zo groot als bij DAO. Dan heb je ook nog een methode die ruimte voor een TOC reserveert en die is helemaal rommelig met ruimte die kan per keer schrijven 14 MB weggooien. Je ziet dit fenomeen vaak bij Packet writing, waarbij je CD als een HD gebruikt/gezien wordt.

Meh ...

• Xavier
  • Niet online
hmm ja. Nu snap ik het al helemaal niet meer.

Kan ik het nou wel op die cd kwijt of niet?
Zo ja, waar ligt dan de fout?

Verwijderd

Die data past er makkelijk op.Het is heel simpel de NEC 1300 ondersteund gewoon geen overburn op 99min CD-rs.Je had dan een Lite-on 411/451/811/851S Plextor 708 of een LG 4041/4081 dvdbrander moeten kopen die kunnen wel met 99 min cds overweg.Zelfs de nieuwe Pioneer 107 ondersteund ook geen overburning op 90/99min CDS.Die 99min cds zijn trouwens van mindere kwaliteit en ook minder compitable met apparaten.Ik gebruik ze zelf ook weleens om een muziekcd te maken of om een klein xboxspel op te branden.Mn kenwoodautoradio wil ze soms ook niet pakken en mn JVC dvdspeler stotterd ook weleens op een 99min DVCD/DSVCD.

• Xavier
  • Niet online
ok

Ik heb nog een Lite-on 32x burner. En nog een HP 4x :D
Daar ga ik het dan eens op proberen.

Verwijderd

Ja hoor dat lukt wel met je Lite-On LTR-32102B/LTR-32123S die kan tot 99:05 overburnen, en zolang je in de expertTab in nero de overburnlimiet maar instel op 99:05min en met Disc At Once,CD sluiten brand.Alleen 16x dat vind ik nog vrij veel ik zal niet sneller als 12x gaan.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:35
Invalid field in parameter :{.

Arg wat haat ik die foutcode. Ik had hier vroeger een 12x8x32 brandertje, en als ik probeerde te overburnen kreeg ik altijd deze melding. Al was het maar 1MB.

Kun je wel een klein beetje overburnen? Zo nee: dan ben ik bang dat het aan je NEC ligt of combinatie NEC+jou hardware.

tvw

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
anders moet je check for correct disc format befor burning wegvinken onder preferences.

Pana 5j

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:44
LiquidSilver schreef op 28 januari 2004 @ 01:41:
[...]

Ehm vriend, iso zijn sowieso groter in mb's. Max payne 2 iso's zijn ook 800 mb, en die passen ook op 700. Vergelijk het dus niet met iso's

• Klippy
  • Laatst online: 00:05

Klippy

Still Game

PhaeTom schreef op 28 januari 2004 @ 23:51:
[...]

Ehm vriend, iso zijn sowieso groter in mb's. Max payne 2 iso's zijn ook 800 mb, en die passen ook op 700. Vergelijk het dus niet met iso's
Klopt dan toch perfect wat ik zeg?
Aantal MB's is groter, maar past wel in de minuten tijd, net zoals dit.
Toch?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Xavier
  • Niet online
Ok het is gelukt met mijn Lite-on
Lite-on is een 32123S.

netjes op 24x branden :D

thanx allemaal!
Pagina: 1