Niet meer dan twee connecties op de switch

Pagina: 1
Acties:

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 19:14
Ik heb een 8-poorts Sweex switch waar 3 systemen op aangesloten zijn (allemaal WinXP Pro); maar d'r werken er alleen maar twee tegelijkertijd. Ook al heeft 'ie 8-poorten, als ik alle 3 de netwerk-kabels erin doe; beginnen de lampjes raar op en neer te knipperen en is er geen verbinding. Doe ik er ene uit; werkt het prima en stabiel. Het heeft niks met de poorten te maken, want ik heb 2 kabels al op alle poorten geprobeerd; en het werkt. Alleen het probleem (zoals ik dus al vermelde) als ik er ene bij steek; dan is het feest voorbij. Hoe kan dit? Ik heb geen aparte veranderingen gemaakt. Het liep zo altijd prima.

Twee systemen staan ingesteld op 100Mbit full duplex; eentje op 10Mbit full duplex. Ik heb ook al eens deze instellingen veranderd; maar het helpt niet. LAN-IP's zijn 192.168.0.1 tot 03; dus geen ip-conflict. Vanaf de (internet)server loopt cross naar de switch-uplink; en vanaf daaruit 2 keer Cat5 naar de overige systemen.

[ Voor 27% gewijzigd door Silent Thunder op 27-01-2004 20:47 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Als je alle op auto zet doet ie het wel ? Niet alle switchen pikken 100 Full namelijk geforceerd. Zelfs Cisco`s vinden het niet tof als je het op de switch niet regelt.

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:39

Movinghead

ing.

Bekend probleem bij sweex switches laatst ook vreemd fenomeen gehad, denk dat de switch kapot is. Even langs de dealer gaan.

• Silent Thunder
raymonvdm schreef op 28 januari 2004 @ 01:13:
Als je alle op auto zet doet ie het wel ? Niet alle switchen pikken 100 Full namelijk geforceerd. Zelfs Cisco`s vinden het niet tof als je het op de switch niet regelt.
Ook al geprobeert, zonder resultaat...

• Silent Thunder
Movinghead schreef op 28 januari 2004 @ 07:03:
Bekend probleem bij sweex switches laatst ook vreemd fenomeen gehad, denk dat de switch kapot is. Even langs de dealer gaan.
Volgens mij zit er geen garantie meer op...

Mja, is dit een redelijk model?

http://www.dynabyte.nl/sh...g=&Top20=&HomeAanbieding=

Het moet in ieder geval wel ene zijn waar ik een crosscable kan gebruiken als uplink (want dat kon met die Sweex wel).

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:19
Vanaf de (internet)server loopt cross naar de switch-uplink; en vanaf daaruit 2 keer Cat5 naar de overige systemen.
Waarom op deze manier?
Meestal is het zo dat de uplink poort samen met de poort ernaast aan dezelfde switchpoort hangen. Hierdoor mag je dus maar 1 kabel aansluiten op deze 2 poorten. Heb jij dat niet toavllig gedaan?

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

FatalError schreef op 28 januari 2004 @ 21:17:
[...]

Waarom op deze manier?
Meestal is het zo dat de uplink poort samen met de poort ernaast aan dezelfde switchpoort hangen. Hierdoor mag je dus maar 1 kabel aansluiten op deze 2 poorten. Heb jij dat niet toavllig gedaan?
Dus als je de uplink poort ook als dusdanig gebruikt heb je opeens nog maar een 7 poorts switch. Beetje raar vind je ook niet?

Ik heb toch al een hoop switches in handen gehad (van allemaal verschillende merken en kwaliteitsklassen) maar dit heb ik nog nooit gehoort.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:19
Ik ken jde switch niet.. maar waarschijnlijk heeft de topicstarter 9 utp aansluitingen waarvan hij er 8 tegelijk van kan gebruiken.
De uplink poort is dan gewoon n gekruiste 'normale' poort.

[ Voor 30% gewijzigd door FatalError op 28-01-2004 21:43 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Silent Thunder
FatalError schreef op 28 januari 2004 @ 21:17:
[...]

Waarom op deze manier?
Heb ze altijd naast elkaar gehad; en het heeft gewerkt. Maar ff uitgeprobeert... maar zelfs met een poort overslaan naast de uplink werken 3 tegelijk niet..

Verwijderd

Daar heb ik ook al es problemen mee gehad. Sweex 8 poorts.... hmmm; opgelost door de kabels wat op te schuiven en te verwisselen. mja, zal je wel niet veel aan hebben.

[ Voor 234% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 21:57 ]

• Silent Thunder
FatalError schreef op 28 januari 2004 @ 21:42:
Ik ken jde switch niet.. maar waarschijnlijk heeft de topicstarter 9 utp aansluitingen waarvan hij er 8 tegelijk van kan gebruiken.
De uplink poort is dan gewoon n gekruiste 'normale' poort.
Neen, zijn gewoon 8 aansluitingen.

Verwijderd

Vervang je cross cable eens door een gewone. In de handleiding die bij mijn Sweex switch (type la200020) zat staat dat je altijd standaard twisted pair moet gebruiken.

• Silent Thunder
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 22:06:
Vervang je cross cable eens door een gewone. In de handleiding die bij mijn Sweex switch (type la200020) zat staat dat je altijd standaard twisted pair moet gebruiken.
Die crosscable loopt half door het huis (door muren) naar een andere verdieping van waar de Internetserver staat; dus die kan ik niet zomaar vervangen. Ik heb 'em ooit gebruikt om 2 stations aan elkaar te koppelen en later werd 'ie handig in het netwerk.

Besides werd door de Regenboog (lokale pjoetershop) gegarandeerd dat die Sweex met een cross in de uplink moet werken. En het heeft ook zo gewerkt...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heb je niet per ongeluk 2* hetzelfde mac adres in gebruik ofzo ?

Iperf

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:04
Je hoeft alleen maar aan een kant het stekertje te vervangen, dus dat zou niet zo'n probleem moeten zijn. of je koopt nog een stukje cross cable en een utp koppel

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• Silent Thunder
fish schreef op 28 januari 2004 @ 22:40:
heb je niet per ongeluk 2* hetzelfde mac adres in gebruik ofzo ?
Geen flauw idee. Hoe kan ik dat zien?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 22:06:
NOFI, maar dat heeft er dus geen drol mee te maken. UTP is altijd twisted pair....staat namelijk voor Unshielded Twisted Pair, oftewel gewoon hoe de kabel van binnen is opgebouwd.
Niettemin blijft het vreemd dat je je server met cross op de uplink hebt aangesloten...probeer dat ding eens gewoon met een normale kabel aan te sluiten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Silent Thunder
The_Eagle schreef op 28 januari 2004 @ 22:59:
Niettemin blijft het vreemd dat je je server met cross op de uplink hebt aangesloten...probeer dat ding eens gewoon met een normale kabel aan te sluiten.
Neen, nogmaals: computershop garandeerde dat het met Cross in uplink moest werken; en het heeft ook zo maandenlang altijd gewerkt. Ik kan die 80 of 90m kabel niet zomaar door het halve pand eruit halen en ik ben ook niet zo handig om er een nieuw stukje op te zetten. En waarom zou daardoor cross + 1xutp wel werken; en cross + 2xutp niet. Doesn't make any sense...
PcDealer schreef op 28 januari 2004 @ 23:05:
Probleem van TS had ik met een Edimax router (ook compatible met Sweex): kon maar twee connecties op de vier poorten aan. Na firmware upgrade doen ze het nu alle vier.
Daar heb ik ook al aan gedacht, maar ik vind geen firmware-update voor die Sweex... of kan ik van jou ook op de mijne gebruiken?

[ Voor 41% gewijzigd door Silent Thunder op 28-01-2004 23:11 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Probleem van TS had ik met een Edimax router (ook compatible met Sweex): kon maar twee connecties op de vier poorten aan. Na firmware upgrade doen ze het nu alle vier.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Silent Thunder schreef op 28 januari 2004 @ 22:46:
[...]

Geen flauw idee. Hoe kan ik dat zien?
ipconfig /all

een firmware update klikt ook wel logisch

Iperf

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Kan geen firmware vinden:
http://www.sweex.com/product.asp?pId=109

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

The_Eagle schreef op 28 januari 2004 @ 22:59:
[...]

NOFI, maar dat heeft er dus geen drol mee te maken. UTP is altijd twisted pair....staat namelijk voor Unshielded Twisted Pair, oftewel gewoon hoe de kabel van binnen is opgebouwd.
Daarom staat er ook standaard twisted pair ('t is maar gewoon een quote uit de handleiding). . .en van mij hoef niet meteen te gaan schelden :?
Pagina: 1