Ik heb een 8-poorts Sweex switch waar 3 systemen op aangesloten zijn (allemaal WinXP Pro); maar d'r werken er alleen maar twee tegelijkertijd. Ook al heeft 'ie 8-poorten, als ik alle 3 de netwerk-kabels erin doe; beginnen de lampjes raar op en neer te knipperen en is er geen verbinding. Doe ik er ene uit; werkt het prima en stabiel. Het heeft niks met de poorten te maken, want ik heb 2 kabels al op alle poorten geprobeerd; en het werkt. Alleen het probleem (zoals ik dus al vermelde) als ik er ene bij steek; dan is het feest voorbij. Hoe kan dit? Ik heb geen aparte veranderingen gemaakt. Het liep zo altijd prima.
Twee systemen staan ingesteld op 100Mbit full duplex; eentje op 10Mbit full duplex. Ik heb ook al eens deze instellingen veranderd; maar het helpt niet. LAN-IP's zijn 192.168.0.1 tot 03; dus geen ip-conflict. Vanaf de (internet)server loopt cross naar de switch-uplink; en vanaf daaruit 2 keer Cat5 naar de overige systemen.
Twee systemen staan ingesteld op 100Mbit full duplex; eentje op 10Mbit full duplex. Ik heb ook al eens deze instellingen veranderd; maar het helpt niet. LAN-IP's zijn 192.168.0.1 tot 03; dus geen ip-conflict. Vanaf de (internet)server loopt cross naar de switch-uplink; en vanaf daaruit 2 keer Cat5 naar de overige systemen.
[ Voor 27% gewijzigd door Silent Thunder op 27-01-2004 20:47 ]