Ik heb een computer met een AMD Athlon 64 3000+ processor op een MSI K8T Neo moederbord.
Hier heb ik SuSE x86_64 op gezet. Dit draaide op zich goed.
Ik heb geprobeerd om de 2.6.1 kernel te compileren, dat is gelukt en ik heb bzImage naar /boot gegooid en de Grub configuratie aangepast.
Eerst kreeg ik bij het booten een error van VFS dat hij het root fs van NFS wilde mounten en dat hij geen NFS server kon vinden. Toen heb ik eerst geprobeerd NFS root mount in de kernel uit te zetten, dat werkte niet. Toen heb ik dus maar de NFS support compleet uitgezet. Nu kreeg ik die error niet meer. Maar wel een andere:
CONFIG_BLK_DEV_IDEDISK in .config op y gezet;
CONFIG_PARTITION_ADVANCED uitgezet
ext3 statisch in de kernel compilen ipv als module
Ik vermoed nu dat het probleem is dat ik een initrd moet gebruiken. Alleen mkinitrd geeft een error dat er geen loopback devices gevonden konden worden omdat ik moet booten met een LiveCD van Gentoo omdat de oude kernel ook problemen heeft.
Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn en hoe ik mkinitrd wel aan de praat krijg?
Hier heb ik SuSE x86_64 op gezet. Dit draaide op zich goed.
Ik heb geprobeerd om de 2.6.1 kernel te compileren, dat is gelukt en ik heb bzImage naar /boot gegooid en de Grub configuratie aangepast.
heb ik toegevoegd aan de Grub config.title Kernel
kernel (hd0,7)/boot/bzImage root=/dev/hdb8
Eerst kreeg ik bij het booten een error van VFS dat hij het root fs van NFS wilde mounten en dat hij geen NFS server kon vinden. Toen heb ik eerst geprobeerd NFS root mount in de kernel uit te zetten, dat werkte niet. Toen heb ik dus maar de NFS support compleet uitgezet. Nu kreeg ik die error niet meer. Maar wel een andere:
Ik heb met google gezocht naar mogelijke oplossingen en ze werken geen van allen. Ik heb het volgende geprobeerd:VFS: Cannot open root device "hdb8" or unknown-block(0,0)
Please append a correct "root=" boot option
Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on unknown-block(0,0)
CONFIG_BLK_DEV_IDEDISK in .config op y gezet;
CONFIG_PARTITION_ADVANCED uitgezet
ext3 statisch in de kernel compilen ipv als module
Ik vermoed nu dat het probleem is dat ik een initrd moet gebruiken. Alleen mkinitrd geeft een error dat er geen loopback devices gevonden konden worden omdat ik moet booten met een LiveCD van Gentoo omdat de oude kernel ook problemen heeft.
Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn en hoe ik mkinitrd wel aan de praat krijg?
[ Voor 5% gewijzigd door Tux op 27-01-2004 20:32 ]
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.