Toon posts:

[HD] Maxtor HD is veel te traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Maxtor HD is ongelooflijk traag met alles, opstarten/bestanden overzetten etc. Als ik winamp op heb staan en ik wil een programmatje opstarten, gaat winamp flink stotteren en soms hangen. Het opstarten van de computer gaat ook heel traag, veel trager dan 'normaal' (mijn broer heeft dezelfde computer etc. maar alles gaat veel beter bij hem).
Laatst gaf iemand aan mij een programmatje om mijn hd speed te testen -> hd_speed.exe

Hier is het result:
Afbeeldingslocatie: http://www.snowavalanche.net/hd-speed.jpg

Maar het schijnt dat het normaal 40mb/s (ongeveer) is, iig wel bij hem.
Ik heb dit al een paar weken, maar nog nooit echt geprobeerd om het te maken. Maar ik word het nu wel een beetje erg zat!

Specs:
Athlon xp 2100+ cpu
512MB Sdram 133mhz geheugen
250W Voeding
MSI K7T Turbo2 mobo
Maxtor 40gig 7200RPM

Ik had laatst ook nog me mobo drivers geupdate, maar dit mocht niet baten. Defragment ook niet.
Weet iemand waar dit aan kan liggen?

tia!!!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:43
Staat DMA wel aan?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Is de maxtor de enige drive in je systeem?

Verwijderd

heb ik ook gehad....en mijn ide was stuk.

Verwijderd

Topicstarter
DMA staat aan.

Ik heb voor de rest geen hd's meer in me comp. Alleen nog een floppy drive en een cd-rom drive.

Verwijderd

maxtor heeft op de site een leuk tooltje staan dat de schijfcache vergroot wellicht is dit wat?

Verwijderd

Of probeer eens maxblast? (of powermax!?) Je weet nooit :)

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 15:03
Hoe vol staat je schijf? Hoe voller hoe trager, en al helemaal als die op het langzaamste stuk (binnenkant) moet schrijven.

Verder je mobo drivers nalopen, want bij het opstarten "Ultra DMA mode 5" is geen garantie dat DMA windows correct werkt (ervaring).

Succes ermee.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 20:13:
heb ik ook gehad....en mijn ide was stuk.
Ja , dat zou het kunnen zijn.

Ts , heb je al geprobeerd om je hd en cdrom op je andere IDE te zetten ?

Wie weet :)

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Powermax bedoelt henk_j. Denk er wel om dat als je een nvidia chipset hebt, powermax niet werkt...

System Specs

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Je zegt dat je broer precies dezelfde pc heeft.
Dan kan je misschien even de hdd van je broer lenen. Als dat snel is dan is je hdd brak. Zo niet dan is het iets anders, mayb idd je ide. Je moet gewoon wat onderdelen tussen elkaar wisselen als dat mogelijk is, dan weet je het vrij snel.

Verwijderd

Ik heb een Nvidia Nforce 2 chipset, werkt hier perfect. waarom zou dat niet gaan? :?

• DrEvil1986
  • Laatst online: 01-05 15:03
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/803088/

Linkje. Kan namelijk hetzelfde probleem zijn als ik had. Waar heb je opgezocht of DMA werkt? In apparaatbeheer hoeft niet hetzelfde te staan als in de bios.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie hulp!

Maar het lag dus aan 1 verrot IDE kabeltje!:O :( :O
Binnenkort maar is een nieuw kabeltje kopen, nu heb ik geen CD-Rom meer.

• mentalmadnizz
  • Laatst online: 18-05 14:46

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Mijn secundaire harde schijf is ook traag, maar die is denk ik gewoon kapot aan het gaan. het is een Maxtor Diamondmax 20gb/7200rpm. Die haalt 400kb/sec, terwijl mijn 13gig seagate er 20mb doet. ook maakt die van mij klikkende geluiden. maw, binnenkort is ie dood.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Pagina: 1