Toon posts:

Van photoshop 5.0 naar 8.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen.

Ik heb de search reeds gebruikt maar niets kunnen vinden.
Ik zou graag mijn photoshop 5.0LE voor Windows willen updaten naar 8.0.
Kan ik nu gelijk de update CD voor 8.0 ( ook wel CS genoemd ) aanschaffen of moet ik eerst van 5.0 naar 6 updaten, daarna naar 7 enz.?

Want als dat zo is, kan ik beter gewoon direct photoshop CS nieuw aanschaffen.

Alvast bedankt.

Chris

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:25

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Dat kan je gewoon op de site vinden:
http://www.adobe.com/stor...ter.jhtml?id=catPhotoshop
Adobe Photoshop CS Upgrade
To install upgrade successfully, you will need a licensed version of Photoshop 7.0 or earlier on the same platform as this purchase.
Maar:
NOTE: Upgrade does not apply to Photoshop Elements, Photoshop Album, Photoshop Limited Edition, or PhotoDeluxe licensed users.
Dus als je een gewone 5.0 had gehad: ja, nu: nee.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:51
To install upgrade successfully, you will need a licensed version of Photoshop 7.0 or earlier on the same platform as this purchase.
NOTE: Upgrade does not apply to Photoshop Elements, Photoshop Album, Photoshop Limited Edition, or PhotoDeluxe licensed users.
Zou gewoon moeten werken dus :)
edit: Oh, niet dus, zie net pas dat je LE had..... Dat wordt toch full kopen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Xander op 27-01-2004 20:01 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 10:00

RSP

quote van adobe.com
offtopic:
omg, 3 in 'n minuut

[ Voor 19% gewijzigd door RSP op 27-01-2004 20:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thnx for the comments.

Ik koop dan wel gewoon direct de versie 7.0

Chris

• Xander
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 20:02:
Thnx for the comments.

Ik koop dan wel gewoon direct de versie 7.0

Chris
7? En dan gaan updaten naar CS? Kun je dan niet beter CS kopen :?

edit:
Trouwens 3 mensen hier die goed met google overweg kunnen :P

[ Voor 14% gewijzigd door Xander op 27-01-2004 20:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Neh,

Ik houd het gewoon bij 7.0. De functies die CS heeft in vergelijking met 7.0 wegen bij mij niet op tegen het prijsverschil. Oftewel, met 7.0 kan ik ook wat ik wil :D

Chris

Verwijderd

En als je nou zometeen weer Photoshop CS nodig hebt voor een upgrade naar Photoshop 9.0 of 10? Dan zit je over een tijdje weer met een antieke 7.0.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:25

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 20:08:
En als je nou zometeen weer Photoshop CS nodig hebt voor een upgrade naar Photoshop 9.0 of 10? Dan zit je over een tijdje weer met een antieke 7.0.
Hij kan nu niet goedkoop upgraden omdat hij een Limited Edition heeft, met een gewone 5.0 zou hij direct kunnen upgraden(als de site van Adobe correcte info geeft)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:04
offtopic:
Adobe Photoshop... vanaf versie 5 is er bijna niets fundamenteels meer veranderd. Het is triest dat er steeds nieuwe versies komen met veel te weinig nieuwe functies. Misschien komt dit omdat photoshop gewoon al goed is, maar veel nieuwe functies komen er niet bij.

Vaak heb ik het idee van; leuk, dat hebben jullie vast 3 jaar geleden al bedacht, maar niet uitgevoerd omdat jullie anders geen nieuwe features meer 'over' hadden (healing brush e.d. :Z)

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Verwijderd

Topicstarter
Precies wat Mercarra schetst,

Van insiders en mensen op school heb ik al gehoord dat 7.0 niet wezenlijk verschilt met CS. Op wat kleine opties na, het zelfde was het met versie 6 naar 7.0. Dus ik denk dat het niet zon vaart zal lopen met de grote veranderingen binnen fotoshop.

Verwijderd

CS heeft overigens "last" van een beveiliging die het je weerhoud een scan te maken van een aantal geldbiljetten, iets om rekening mee te houden als je daar mee bezig wilt of gaat zijn.

IMHO PS 4&7 zijn de beste die ze ooit uitgebracht hebben :)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ook een optie, een legale tweedehands 5 kopen (zat te vinden) en vervolgens gewoon de CS upgrade.

In tegenstelling tot vorigen.. ik vind CS wel degelijk wat goede verbeteringen hebben.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Xander
OzBoz schreef op 27 januari 2004 @ 21:43:
In tegenstelling tot vorigen.. ik vind CS wel degelijk wat goede verbeteringen hebben.
Mja, ik ook. Zeker die nieuwe browse functie (alsin: Vroeger nooit gezien 8)7 ) vind ik erg makkelijk. :)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

XanderH schreef op 27 januari 2004 @ 21:45:
[...]

Mja, ik ook. Zeker die nieuwe browse functie (alsin: Vroeger nooit gezien 8)7 ) vind ik erg makkelijk. :)
De Browse functie zit ook al in versie 7.0 :)
De Patch tool vind ik ook wel een vooruitgang op de normale Clone Brush, het geeft net even wat meer natuurlijkheid en vrijheid van retoucheren als het om grote stukken (zoals storende achtergronden) gaat. En ook hiervoor geldt, die zit ook in 7.0.

OzBoz reactie is trouwens nog niet eens zo gek, zo ben je nog redelijk goedkoop uit. Maar waar zou je prijzen voor oudere versies kunnen vinden?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• OzBoz

OzBoz

Dark Blue schreef op 27 januari 2004 @ 21:59:
[...]

OzBoz reactie is trouwens nog niet eens zo gek, zo ben je nog redelijk goedkoop uit. Maar waar zou je prijzen voor oudere versies kunnen vinden?
Marktplaats.nl, even wat prepress-studio's afbellen. Gaan er ook genoeg failliet dus moeten pakketten zat zijn.

Ook makkelijk in CS:

- Layer composities
- Layer mapjes in mapjes
- Photo Filter (gewoon leuk)
- File Browser, was er wel maar nu stuk uitgebreider
- Raw images
- Lens Blur
- Color Replacement Tool (handig voor rooie ogen)
- PhotoMerge (voor panorama's)
- text on path
- Export nar swf met behoud van paden
- Non square pixel documents (voor film/video)

etc... eigenlijk best wat dingen die het leven weer makkelijker en efficienter maken.

Verwijderd

OzBoz schreef op 27 januari 2004 @ 22:47:
[...]

...

etc... eigenlijk best wat dingen die het leven weer makkelijker en efficienter maken.
Tis maar wat je gebruikt.

Iig, CS is bij mij een stuk trager dan 7, ook iets om rekening mee te houden.

• OzBoz

OzBoz

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 22:51:
[...]

Tis maar wat je gebruikt.

Iig, CS is bij mij een stuk trager dan 7, ook iets om rekening mee te houden.
Dat kan, cache settings, memorysettings etc willen ook nog weleens helpen. Als ik zo naar je sig kijk dan moet je ook geen echte high-res beelden bewerken :)

Verwijderd

OzBoz schreef op 27 januari 2004 @ 23:02:
[...]

Dat kan, cache settings, memorysettings etc willen ook nog weleens helpen. Als ik zo naar je sig kijk dan moet je ook geen echte high-res beelden bewerken :)
Dat is niet zo'n groot probleem met PS 7 :) en dan heb ik het specifiek over openingstijden, die zijn gewoon een ramp met PS CS

En een snelle harddisk scheelt wel ja.

[edit]
Bij een gemiddeld 3 megapixel foto ben ik zeker een minuut onderweg met CS om de foto te openen (vanaf openen van CS tot en met openen van de foto)
In PS 7 is dat ca 20 seconden

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 23:06 ]

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07-2025
Ik zou toch gaan voor CS.

Adobe heeft het toch weer voor elkaar gekregen om het leven van de Photoshopper een stuk makkelijker te maken.

Als je daat upgraden, doe het dan ook meteen goed.

edit:
tieppvauten

[ Voor 13% gewijzigd door RèLF op 27-01-2004 23:27 ]

Obviously you're not a golfer

• RèLF
:?

[ Voor 99% gewijzigd door RèLF op 27-01-2004 23:28 ]

• RèLF
offtopic:
Foutje...

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 16:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

mercarra schreef op 27 januari 2004 @ 20:27:
offtopic:
Adobe Photoshop... vanaf versie 5 is er bijna niets fundamenteels meer veranderd. Het is triest dat er steeds nieuwe versies komen met veel te weinig nieuwe functies. Misschien komt dit omdat photoshop gewoon al goed is, maar veel nieuwe functies komen er niet bij.
Als je bijvoorbeeld naar Corel Photo Paint kijkt zul je zien dat Photoshop heel wat "handigheidjes" mist. Ik zeg niet dat het een beter programma is, maar het hefet zeker zijn sterke punten. Zoals bijvoorbeeld een dubbel preview venster met een beeld van het orgineel en het effect toegpast, of bijvoorbeeld het snel over een foto scrollen met een thumbnail, het gebruik van dockers/tabs in plaats van losse venstertjes, ook mist het een effect als "directional sharpen", vergelijkbaar met "unsharp mask", maar dan preciezer en minder overdreven en veel imho veel beter om geresamplede foto's te verscherpen. (dat was zo in de laatse versie die ik probeerde, 6 of 7)

Volgens mij is de reden dat Adobe zo voorzichtig is met nieuwe features omdat ze ervaren gebruikers niet voor het hoofd willen stoten, of omdat ze iedere keer een nieuwe versie met een aantal kleine verbeteringen willen blijven uitbrengen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• OzBoz

OzBoz

Johnny schreef op 27 januari 2004 @ 23:49:
[...]

Als je bijvoorbeeld naar Corel Photo Paint kijkt zul je zien dat Photoshop heel wat "handigheidjes" mist. Ik zeg niet dat het een beter programma is, maar het hefet zeker zijn sterke punten.
Word kon ook eerder tabellen maken dan Quark Xpress, maar toch wil dat niet zeggen dat het dan ook meteen de voorkeur verdiend.

In principe wordt in de prepress/retouche etc gewoon Photoshop gebruikt en denk dat dat niet snel gaat veranderen. Ken de Corel van nu niet goed maar kan me voorstellen dat ie toch wel de nodige functies mist.

• RèLF
Johnny schreef op 27 januari 2004 @ 23:49:
[...]
Volgens mij is de reden dat Adobe zo voorzichtig is met nieuwe features omdat ze ervaren gebruikers niet voor het hoofd willen stoten, of omdat ze iedere keer een nieuwe versie met een aantal kleine verbeteringen willen blijven uitbrengen.
Photoshop bestaat al een lange tijd en het werkt zo goed dat het steeds moeilijker wordt om nieuwe features te bedenken.

Toch krijgt Adobe het telkens weer voor elkaar _/-\o_

Photopaint vond ik niet zo prettig werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik denk dat ik voor de 5 kopen ga en dan upgraden of de 7 kopen en dan gewoon zo blijven gebruiken. Voor die paar extra's ben ik niet bereid 300 euro uit te gaan geven

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb reeds op de adobe site gekeken maar niets kunnen vinden helaas.
Als ik photoshop 6 zou willen upgraden naar 7, kan ik dan bijvoorbeeld een 6 versie in het engels wel updaten met een nederlandse versie van 7?

Verwijderd

Eigenlijk vind ik ook wel dat Photoshop vrij weinig veranderd tussen 7.0 en CS, maar dat er niks meer veranderd is tussen 5.0 en 8.0 vind ik toch overdreven. Ik zat laatst nog eens achter 5.0, en als je dan 7.0 gewend bent is het toch erg irritant werken imo, dan is 7.0+ toch een stuk relaxter :)

An sich wel fijn dat de ontwikkeling zo lekker vloeiend gaat dat oppervlakkig gezien het proggel hetzelfde aanvoelt, maar toch gestaag krachtiger wordt. Jammer dat elke upgrade dan wel zoveel geld kost, maargoed, als je kijkt wat Quark voor z'n software vraagt dan is Adobe spotgoedkoop. Je hebt Indesign, Photoshop, Acrobat, Illustrator en nogiets (Golive misschien? weet niet meer) in 1 pakket wat goedkoper is dan Xpress los :P
Pagina: 1