Toon posts:

1e keer overclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn pc overclocken, maar nog niet de multiplier verhogen. Als ik gewoon de FSB verhoog moet ik dan ook al het voltage van mijn cpu veranderen of kan dat gewoon hetzelfde blijven? Ik heb dit systeem:

AMD Athlon XP2500+
ASUS A7V8X-X Sound/Lan
512MB DDR PC2700
128MB Club3D Radeon 9200SE
400W voeding

Ik al wel gekeken in de bios hoe ik dat zou moeten doen, ik kan alleen de cpu frequentie veranderen van 1833 ofzo naar 2200, daar zitten geen tussenstappen tussen. De multiplier blijft 11 en bij 'cpu external freguense' staat normaal (166/33) en dat wordt dan (200/40). Zou ik dit gewoon zonder problemen kunnen doen of is de kans groot dat er iets kapot gaat en zo ja, wat? En moet ik dat ook nog andere dingen doen, iets instellen of zorgen voor meer koeling ofzo?

Alvast bedankt, Maikel _/-\o_

Verwijderd

Je kan gewoon op 200 FSB zetten ja,heb ik bij mijne ook gedaan,en asus heeft ook een paar features zodat je cpu niet zo snel kapot gaat.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-02 02:38

tweakerbee

dus..?

http://www.extensiontech.net/articles/howto/ocguidept1.shtml

Je kunt daar wel wat info uit halen. Verder: Groeten is overbodig.

You can't have everything. Where would you put it?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:44
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 19:57:
Je kan gewoon op 200 FSB zetten ja,heb ik bij mijne ook gedaan,en asus heeft ook een paar features zodat je cpu niet zo snel kapot gaat.
Vind het nogal een vrij grote stap. Je voert in een keer de FSB op, zou eerst een beetje metde multipleier spelen :).

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

computerMAIKEL, toen je op new topic klikte kreeg je dit te zien:
* Lees de algemene FAQ inzake topicstarts zodat je weet wat er van een topicstart wordt verwacht.
* Lees de DOC FAQ en Moderatiepolicy DOC goed door voordat je een topic begint.
* Vergeet de search niet, misschien is je vraag/probleem al langsgeweest.
* Wees duidelijk in je topicstart, des te beter kunnen anderen helpen.
Als je dat allemaal gelezen had, was dit topic niet nodig geweest. Met de search kan je namelijk een flink aantal topics vinden die gaan over het beginnen met overclocken, en uitleg over de BIOS, FSB, cpu external frequency en allerhande aanverwante zaken.

Oftewel, ga je eerst eens in al die zaken en termen verdiepen voordat je met overclocken begint, zodat je weet waar het allemaal over gaat. Bovendien zul je dan je in de startpost gestelde vragen zelf kunnen beantwoorden. Kortom: wees een tweaker, wees nieuwsgierig, en ga er zelf mee aan de slag. Overclocken leer je door het te doen ;)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.