[XP-XP]Kan wel pingen naar pc, maar geen share openen

Pagina: 1
Acties:

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 22:40
Ik heb hier 2 windows xp machines. 1 desktop met een Acces point en 1 laptop met een wireless kaartje erin. Nou dit werkt allemaal fantastisch, alleen ze zien elkaar wel in Netwerkomgeving en kunnen elkaar ook gewoon pingen. Maar zodra ik een share(op ip of op host name) probeer te openen krijg ik deze melding:

Gebruikersaccountbeperking: mogelijk oorzaken hiervan zijn: geen lege wachtwoord toegestaan, beperking van aanmeldingstijden of beleidsbeperking zijn hier van toepassing.

Het wireless verhaal is niet beveiligt, en werkt ook gewoon internet deling werkt bijvoorbeeld prima.

Nu kwam ik in de search iets tegen over GAST account die aanmoest staan op beide pc, dit heb ik gedaan en werkt ook niet.

En op grond van dit artikel uit de FAQ:

3.5. Geen connectie naar IP.

Heb ik dus maar een topic geopend.

Verder leg ik wel vaker netwerken aan(is geen arrogantie) dus ben geen complete n00b.(ADSL verbindingen, draadloze netwerken enzo)
Maar op de een of andere manier krijg ik dit probleem niet opgelost.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Probeer eens op de host PC een account met dezelfde gebruikersnaam + wachtwoord als dat wat je op de client PC gebruikt aan te maken. Vervolgens even controleren of de machtigingen voor de betreffende share niet te strak staan (iig toegang geven voor de betreffende user of desnoods voor iedereen). Uiteraard eerst even 'simple file sharing' uitschakelen. :)

Verder zou je nog even kunnen controleren of beide PC's in dezelfde werkgroep zitten, alhoewel dat enkel relevant is als je vanuit netwerkomgeving gaat bladeren en in principe niet als je direct de shares benaderd via \\%ip of hostname%\%share%.

Werkt 't trouwens in beide richtingen niet?

[ Voor 6% gewijzigd door Zap op 27-01-2004 21:39 ]

#

• Operations
Machtigingen staat idd al zo dat iedereen toegang heeft, zelfde username and password had ik al geprobeerd hielp ook niet. En het werkt in beide richtingen niet.
Zap schreef op 27 januari 2004 @ 21:38:
Probeer eens op de host PC een account met dezelfde gebruikersnaam + wachtwoord als dat wat je op de client PC gebruikt aan te maken. Vervolgens even controleren of de machtigingen voor de betreffende share niet te strak staan (iig toegang geven voor de betreffende user of desnoods voor iedereen). Uiteraard eerst even 'simple file sharing' uitschakelen. :)

Verder zou je nog even kunnen controleren of beide PC's in dezelfde werkgroep zitten, alhoewel dat enkel relevant is als je vanuit netwerkomgeving gaat bladeren en in principe niet als je direct de shares benaderd via \\%ip of hostname%\%share%.

Werkt 't trouwens in beide richtingen niet?

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Verwijderd

lokaal beveiligingsbeleid > lokaal beleid > beveiligings opties > Netwerktoegang model voor delen en beveiligen van lokale accounts kan je instellen alleen gast of klassiek try it :)

lokaal beveiligingsbeleid staat onder systeembeheer in programma's

rechter muis knup op start > eigenschappen > aanpassen > systeembeheer weergeven <-- vinkje..

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 00:03 ]

• Operations
Nu krijg ik tenminste weer het gebruikersnaam en wachtwoord schermpie. Alleen nu kan ik dus alleen als gast inloggen, andere gebruikersnamen+Wachtwoorden pakt hij nog niet en dat is niet de bedoeling.

Toch is supermel_nl me held voor vandaag!
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 00:02:
lokaal beveiligingsbeleid > lokaal beleid > beveiligings opties > Netwerktoegang model voor delen en beveiligen van lokale accounts kan je instellen alleen gast of klassiek try it :)

lokaal beveiligingsbeleid staat onder systeembeheer in programma's

rechter muis knup op start > eigenschappen > aanpassen > systeembeheer weergeven <-- vinkje..