Heb vandaag heb ik contact gehad met iiyama.
Het zit namelijk zo:
Ik heb ongeveer 6 weken gelden een nieuwe Pc aangeschaft. Nadat ik alles had aangesloten kreeg het beeldscherm (HM703UTA) kuren. Hij gaf constant een roze gloed over het scherm heen.
Ik heb toen iiyama gebeld en ze zeiden dat het onder de dealergarantie viel, dus dat ik het via de dealer op moest lossen.
Dus ik heb dat gedaan. 5 1/2 week later had ik eindelijk een nieuwe monitor, omdat iiyama hem kwijt was geraakt en hij niet eerder leverbaar was. Duurde bij elkaar weer 2 weken meer.
Dus ik heb gisteren mijn monitor aangesloten waarna ik direct het bovenstaande probleem had.
Ik heb vandaag iiyama gebeld om te vragen of dit normaal is. Uit eindelijk kwamen ze erachter dat het niet normaal was. Ik had alles al gedaan om het te verhelpen.
Weer kwamen ze met de 8 dagen dealergarantie aan.
Dus ik het hele verhaal verteld van de vorige monitor. Dus de betreffende helpdeskmedewerker (mooi scrabblewoord) gaf aan dat ik wel beroep kon doen op de 3 jaar on-site garantie als ik zou wachten tot na de 8 dagen dealergarantie. Het probleem is dat alleen dat je nooit weet of je een nieuwe krijg. De kans is dat je een 'uit-de-doos-model' krijg. Dus een of ander half gebakken appraat. Ik schoot compleet uit mijn slof omdat het scherm nu al kapot was. Hij bleef volhouden dat er niets aan te doen was.
Dus ik vroeg of ze me ook niet tegemoet konden komen omdat het al de 2de keer was in korte tijd, waarop het antwoord kwam: Nee, ik kan er niets aan doen....
Ik was compleet laaiend en kwam met de volgende oplossing:
MIJN MONITOR INLEVEREN BIJ DE DEALER EN EEN ANDER MERK NEMEN!
En heb hem een prettige dag gewenst.........
Diegene waar ik hem heb gekocht gaat nu kijken of hij het geld bij de leverancier terug kan krijgen om een Philips monitor te bestellen. De 107P50. LAten we gaan kijken of het allemaal goed gaat.
Dus jullie zullen nu wel begrijpen dat ik geen fan ben van iiyama. Niet alleen omdat er al 2 kapot zijn, maar ook vooral omdat ze niet coulant zijn richting klant.
Gr. Robi-One
P.S. sorry van het lange verhaal, maar moest het even kwijt.