Ik heb een ECS K7VZA moederbord met een Athlon 1 Ghz processor dr op. Nu heb ik in de eerste tijd van gebruik een gewone cooler erop staan die zn electriciteit van het moederbord haalde dmv een connector op het moederbord. Nu ging dexe coolerklemmetjes kapot en was ik aangewezen op een cooler die met 4 pinnen in het moederbord zit en zn electriciteit vanuit de kabels haalt waarmee ook de harddisks en cdroms zijn verbonden, kortom direct uit de voeding. Nu start de pc alleen op wanneer er een cooler verbonden is aan die connector op het moederbord; bij het ontbreken ervan krijg ik 4 bliepjes en schakelt de pc weer uit. Er moet dus een fan aangesloten zijn op het moederbord (onzin.. ja..). Nu is er een optie in de bios die deze optie uitschakelt (Ergens bij PC Health) , MAAR zie dáár maar eens te komen als je dus geen cooler heb die aangesloten kán worden op het moederbord...
oke... ik was dat dus zat en kocht een simpele koeler die wel aangesloten kon worden op het moederbord... niet voor gebruik hoor maar puur omdat ding weer opgestart te krijgen, maar nee, de fan draait niet eens meer ookal sluit ik dit ding aan en de vier bliepjes blijven en start nog steeds niet op.
Wat te doen...?
oke... ik was dat dus zat en kocht een simpele koeler die wel aangesloten kon worden op het moederbord... niet voor gebruik hoor maar puur omdat ding weer opgestart te krijgen, maar nee, de fan draait niet eens meer ookal sluit ik dit ding aan en de vier bliepjes blijven en start nog steeds niet op.
Wat te doen...?