Design uitwerken / hakken maar!

Pagina: 1
Acties:

• Boxed
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-04 14:36

Boxed

Is een vliegtuig...

Topicstarter
ok, een beetje design heb ik: klikklik!
Een beetje eenvoudige maar een "schone" look.

Uitgewerkt in Microsoft Visio (ik ben niet echt een grafisch ontwerper en dit programma kende ik al) Maar ja, designtje is dus netje in vectoren. Tot nu exporteerde ik het geheeld naar .bmp, in photoshop in stukjes hakken en in html tabellen deponeren om een eenvoudige html pagina te brouwens.

Wijzigingen gingen als-->aanpassen in visio-->exporteren-->hopen dat je het weer in precies het oude aantal pixels hakt in photosoep--> en weer in html tabellen gooien.

Dit moet dus echt makkelijker kunnen (lijkt mij) vooral op dit punt kon ik weinig vinden op dit forum, het gaat meestal over het designen zelf.

A good landing is one from which you can walk away. A great landing is one after which you can still use your airplane

Verwijderd

En je vraag is? :?

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Dat kan makkelijker, maar dan moet je heel veel nieuws leren. HTML, CSS, en wat Photoshop bijvoorbeeld. Door met Visio te werken maak je het jezelf wel erg lastig. :)

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-04 12:57
je moet dit in psp even in stukjes hakken men noemt dit ook wel image slicer...
Kan je vinden onder file -> export -> image slicer...

• Boxed

Boxed

Is een vliegtuig...

Topicstarter
html is absoluut geen probleem, css alleen de basics.

Om mijn vraag iets duidelijker te maken (hij is al half beantwoord):

Wat is de makkelijkste manier om een 'plat' design om te zetten naar een eenvoudige html pagina, wat betreft het in stukke hakken.

A good landing is one from which you can walk away. A great landing is one after which you can still use your airplane

Verwijderd

Alleen het menu en het logo als plaatje, en die rondinkjes? De rest is echt simpel te doen in HTML/CSS.

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

De mooie manier ;) Je kijkt naar de inhoud van je design, en zet de structuur daarvan om in kale html. In dit geval lijkt het mij b.v. mooi om deze html te doen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<h1>Geen idee wat hier gaat komen</h1>
<ul>
   <li><a href="">home</a></li>
   <li><a href="">my planes</a></li>
   ...
</ul>

<div>
   <h2> header </h2>
   <p>
      Paragraaf met content
   </p>
</div>

Dat ga je dan daarna met css op de juiste positie zetten met je gekozen layout. De h1 bijvoorbeeld kan met display:block; height:...px; en een background image de hele header voor z'n rekening nemen.

Die rondinkjes maken het wel wat lastiger, omdat een active menu item grafisch een ander item overlapt. Maar ook daar moet wel een mouw aan te passen zijn.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

Clay schreef op 27 januari 2004 @ 19:26:

Die rondinkjes maken het wel wat lastiger, omdat een active menu item grafisch een ander item overlapt. Maar ook daar moet wel een mouw aan te passen zijn.
Dat komt omdat het veel te vaak gebeurt dat een ontwerp wordt gemaakt door iemand die eigenlijk geen of weinig ervaring heeft met het bouwen van websites. Dan kun je wel een mooi ontwerpje maken, maar als het niet op een nette manier te realiseren, dan vind ik het een slecht ontwerp. Wat jij noemt is een goed voorbeeld van iets wat niet deugt.

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

Mee eens, maar ook al is er wel een flinke bak te leren waar een designer standaard vanuit kan gaan, vind ik dat een designer eigenlijk niet geremd moet worden door wat hij/zij denkt dat wel of niet mogelijk is. In 9 van de 10 gevallen zal dat ook een onjuiste aanname zijn omdat een designer doorgaans nou eenmaal geen htmller is. :P
Maar dit is idd een schoolvoorbeeld van heel moeilijk tot bijna onmogelijk.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Clay schreef op 27 januari 2004 @ 19:26:
Is super sim-pel :) een <ul> met een geclipte background image, die je een aantal px omhoog of omlaag schuift aan de hand van over welk menu item je gaat :)

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Papa Eend schreef op 27 januari 2004 @ 19:58:

Is super sim-pel :) een <ul> met een geclipte background image, die je een aantal px omhoog of omlaag schuift aan de hand van over welk menu item je gaat :)
Zo simpel dat de gemiddelde ontwerper het niet zelf zou kunnen realiseren :z

Verwijderd

Ik gebruik voor vergelijkbare situaties altijd Fireworks...

Of heb ik de vraag in z'n geheel niet begrepen? 8)7

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 20:06:
[...]
Zo simpel dat de gemiddelde ontwerper het niet zelf zou kunnen realiseren :z
ja maar daar hebben wij toch linkjes voor :z

zoals http://www.alistapart.com/articles/slidingdoors/ :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 20:20:
Ik gebruik voor vergelijkbare situaties altijd Fireworks...

Of heb ik de vraag in z'n geheel niet begrepen? 8)7
Integendeel, ik denk dat dit voor topicstarter de meest waarschijnlijke oplossing is. Het is (NOFI) denk ik makkelijker om in Fireworks te leren ontwerpen dan om met CSS een ontwerp te leren realiseren.

• Boxed

Boxed

Is een vliegtuig...

Topicstarter
Fireworks is een op webdesign georienteerd grafisch programma.... toch?

Zow ff een tutorialtje afgewerkt en dit lijkt precies te doen wat ik zoek! Vooral het slicen werkt als een trein. Ik denk dat ik me maar eens wat meer ga verdiepen in fireworks...

thnx!!

Pagina: 1