Toon posts:

[svcd] AC3 omzetten naar WAV

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo
Geloof me ik ben al vanaf 15.00 uur bezig, heb al heel veel gezocht, faqs gelezen en programma;s geprobeerd maar ik kom er niet uit.

Ik wil dus een .avi file op Svcd zetten. Heb eerst geluid van de avi geript met virtualdub en opgeslagen als .wav. Toen TMPGenc ==> Svcd ==> PAl
Dan kies ik het videobestand en het geluidsbestand maar dan moet ik de resolutie invoeren. Omdat de originele .avi breedbeeld is moet de .mpg dit ook worden. Ik heb al bijna alle resoluties geprobeerd maar elke keer zie ik bij het encoden dat het beeld enorm uitgerekt is.

Ook heb ik DVD2SVCD geprobeert (.m.b.v de faq van doom9), en deze maakt gebruik van TMPGEnc, alles lukt (resolutie is perfect) tot en met het uiteindelijke decoden. Hij doet de eerste 1200 frames, en dan begint hij weer opnieuw met diezelfde 1200 frames. Dus ik krijg steeds alleen de eerste 2 minuten ofzo. Ook werkt het geluid helemaal niet.

Edit 1

hehe ik ben er achter gekomen hoe je de resolutie goed krijgt, alleen met de audio krijg ik steeds een error: "ATM error was occured" ofzo.
Ik heb de audio (Ac3) dus geript met VirtualDub naar .wav, zodra ik audio source weglaat doet het wel encoden

Edit 2

ik heb nog ff verder gezocht, en het bleek te gaan om de ac3 codec die tmpgenc niet ondersteunt. Dus ik heb headAC3he gedownload. Toen heb ik de .wav file geselecteerd die ik immers met virtualdub uit de video heb geript, maar dan krijg ik weer een error :( " Could not find Data Chunk "

Het laatste probleem is dus nu dat ik de AC3 audio uit de .avi ==> naar .wav ZONDER ac3 moet zien te krijgen?

hopelijk weet iemand dit

Kan een mod de titel veranderen in [Svcd] Ac3 Audio rippen. (ofzo iets)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 18:57 . Reden: stap dichterbij ]

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:01

Zoefff

❤ 

Ik heb laatst ook zitten kutten met ac3 icm VirtualDub.

Ik neem aan dat je de ac3 uit de film haalt door te kiezen voor "Direct Strem Copy" bij de audio settings, dan "Save wav..." en dan deze .wav naar .ac3 renamen?

Zo heb ik het in ieder geval gedaan. Met deel 1 van de audio ging het omzetten met HeadAche prima, maar bij deel 2 kreeg ik na een tijdje ook de error "Could not find data chunk". Waarschijnlijk zal het dus niet aan de ac3 stream liggen die jij uit de film ript, maar aan het programma HeadAche.

Ik heb de AC3 stream daarna met een ander programma omgezet, en dat ging wel goed.

Het programma waar ik het dus mee gedaan heb, is BeSweet, een frontend GUI voor een aantal andere programma's volgens mij.

Een guide voor het gebruik van BeSweet kan je vinden op http://www.doom9.org/index.html?/audio-guides.htm, alsmede linkjes naar het programma en de GUI.

Mocht het niet lukken, dan hoor ik het wel, en wil ik het wel gedetaileerder uitleggen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Titel gefixed op verzoek :)

Verwijderd

Topicstarter
Zoefff schreef op 27 januari 2004 @ 19:09:
Ik heb laatst ook zitten kutten met ac3 icm VirtualDub.

Ik neem aan dat je de ac3 uit de film haalt door te kiezen voor "Direct Strem Copy" bij de audio settings, dan "Save wav..." en dan deze .wav naar .ac3 renamen?
dat heb ik geprobeerd. Alleen renamen lukt me niet, gewoon F2 en dan de naam veranderen in xxxxxx.ac3? Als ik dat doe blijft het nog gewoon een Wav bestand dus kan ik niet verder aangezien HeadAc3he hem dan niet pakt
Het programma waar ik het dus mee gedaan heb, is BeSweet, een frontend GUI voor een aantal andere programma's volgens mij.

Een guide voor het gebruik van BeSweet kan je vinden op http://www.doom9.org/index.html?/audio-guides.htm, alsmede linkjes naar het programma en de GUI.
ok ik zal het eens proberen!

Verwijderd

Je moet dus met virtual dub die avi audio (ac3 in jou geval) opslaan als wav.
Met Besliced moet je daar ac3 van maken, de headers moeten namelijk aangepast wordne. Besliced kan je dl'en op doom9.org.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:01

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 21:53:
Je moet dus met virtual dub die avi audio (ac3 in jou geval) opslaan als wav.
Met Besliced moet je daar ac3 van maken, de headers moeten namelijk aangepast wordne. Besliced kan je dl'en op doom9.org.
Neehoor, helemaal niet?

Als je kiest voor "Direct stream copy" in virtualdub, dan ript ie het geluid precies zo uit de file als dat het er in zit. Dat wil dus zeggen, als het ac3 geluid is, word het ook opgeslagen als ac3. Aanvankelijk met de extensie .wav, maar die moet je zelf even veranderen naar .ac3.

Waarschijnlijk heb jij (thotha) niet aan staan in windows dat je de extensie van bekende bestanden kan zien (kan je veranderen bij mapopties in de verkenner). Als je er dan xxx.ac3 van maakt, dan word het eigenlijk xxx.ac3.wav, maar dat zie je niet. Zet het dus even aan, en maak er dan een .ac3 van :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
HEADAC3HE ( http://darkav.de.vu )
werkt perfect

of AC3MACHINE, werkt nog beter zelfs (in combinatie met besweet)

kijk zoiezo op www.doom9.org

Verwijderd

Topicstarter
allemaal hardstikke bedankt, ik heb dus met Headac3he de ac3 audio file omgezet in SVCD geluid (WAV to MP2 volgens mij). Ik begreep eerst niks van headac3he maar met een beetje gepiel lukte het. Mischien gaat het met die andere programmatjes wat makkelijker. Na dit heb ik het geluid met TMPGEnc samengevoegd met de videofile en toen gebrand: resultaat een mooie "DVD" van Darkraver 2004 :P
Pagina: 1