Toon posts:

[BackupExec] mailboxen backuppen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer met backupexec 9.1 individuele mailboxen te backuppen. dit zou volgens de info standaard moeten kunnen.

Nu kan ik op de mailboxen aanloggen als ik een job probeer te definieren maar daarna kan ik niet de individuele mails zien.
Als ik daarna de backupjob start dan geef hij aan dat de directory niet bestaat of niet eccesible is.

weet iemand hoe ik wel de rechten op de mailboxen kriijg.

we maken gebruik van exchange 2003.

of heeft iemand hints waar ik kan zoeken.

Verwijderd

Je hebt neem ik aan de exchange agent draaien?

Verder heb je een account ingesteld waarmee je bij alle mailboxen kan (en de service van Backup_exec gebruikt dit account ook?).?

Wij gebruiken hier een speciaal account voor, welke alleen rechten heeft om alles uit exchange te lezen. het administrator (of ander soort account) kan je hier ook voor gebruiken, maar als je hiervan het wachtwoord wijzigt kan je dit ook in je backup programma wijzigen.

In backup-exec 8.0 kan je ook geen individuele mails zien, alleen complete boxen met mail. Overigens levert Veritas bij backup-exec uitstekende boeken waar toch echt een hoop instaat.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 19:17 ]

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:03

Arno

PF5A

Lees even de Ex2003 manual door, dit is standaard werk ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 19:15:
Je hebt neem ik aan de exchange agent draaien?

Verder heb je een account ingesteld waarmee je bij alle mailboxen kan (en de service van Backup_exec gebruikt dit account ook?).?

Wij gebruiken hier een speciaal account voor, welke alleen rechten heeft om alles uit exchange te lezen. het administrator (of ander soort account) kan je hier ook voor gebruiken, maar als je hiervan het wachtwoord wijzigt kan je dit ook in je backup programma wijzigen.

In backup-exec 8.0 kan je ook geen individuele mails zien, alleen complete boxen met mail. Overigens levert Veritas bij backup-exec uitstekende boeken waar toch echt een hoop instaat.
bij 9.1 krijg je niet meer de boeken die je met de oudere versie nog wel kreeg :'(

maar goed support.veritas.com geeft je wel uitsluitsel over je probleem

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Volgen mij kan Backup Exec standaard alleen de volledige store(s) backupen, net zoals ntbackup dit kan.

Je moet waarschijnlijk een exchange backup client installeren als je individu een mailbox wil backupen. De support pagina van veritas kan je daar goed in helpen...

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 21:51:
Volgen mij kan Backup Exec standaard alleen de volledige store(s) backupen, net zoals ntbackup dit kan.

Je moet waarschijnlijk een exchange backup client installeren als je individu een mailbox wil backupen. De support pagina van veritas kan je daar goed in helpen...
mja tijdens het defineren van de job kan hij er wel (een teken dat de remote agent goed werkt anders zie je dat niet) dus dat zal het probleem niet zijn

TS: welke build van backupexec draai je :? en welke versie remote agent?

http://seer.support.verit...com%2fdocs%2f262135%2ehtm

moeite waard om te lezen (of heb je mischien al gevonden)

[ Voor 16% gewijzigd door Zwelgje op 29-01-2004 21:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er inmiddels achter.

er moet een unieke mailboxnaam zijn die gekoppeld is aan de backupexec service account.

als je dat hebt kun je zo alles backuppen.

plus dat je geen outlook hoeft te installeren op de server tot versie 8.6 moest dat wel ik draai 9.1 en dan hoeft dat niet meer.

bedankt voor de reacties.

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 00:22:
Ik ben er inmiddels achter.

er moet een unieke mailboxnaam zijn die gekoppeld is aan de backupexec service account.

als je dat hebt kun je zo alles backuppen.

plus dat je geen outlook hoeft te installeren op de server tot versie 8.6 moest dat wel ik draai 9.1 en dan hoeft dat niet meer.

bedankt voor de reacties.
maw: handleiding werk ;)

en idd outlook op je server moet je niet willen :r (en ook niet mogen met exchange 2003)

[ Voor 10% gewijzigd door Zwelgje op 21-02-2004 11:28 ]

Pagina: 1