Ik heb in JS een functie aangemaakt waarmee ik van elk hml object de class kan aanpassen met een onmouseover en een onmouseout. Ik weet dat ik met de :hover functie en een .htc file dit ook in IE kan maken zonder javascript, maar ik heb helaas te weinig tijd om dit helemaal uit te pluizen.
Javascript:
CSS:
HTML
Ik vraag me eigenlijk gewoon af wat het probleem is. De functie werkt namelijk prima, maar als de functie een aantal keer is aangeroepen word het steeds trager. Hoe kan ik dit oplossen?
Zie voor de vertraging hier
Als je een aantal keer over de button gaat en er weer afgaat met de cursor vertraagd de functie dus...
Javascript:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| function getObject(objId) {
if (document.all && !document.getElementById) {
return document.all(objId)
} else {
return document.getElementById(objId)
}
}
function colorize(obj) {
class1 = getObject(obj).className;
getObject(obj).className = class1+" "+class1+"_over";
}
function uncolorize(obj) {
class2 = getObject(obj).className;
class3 = class2.slice(0,-5)
getObject(obj).className = class3;
} |
CSS:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <style>
input.mouseoverbutton {
font-weight: bold;
color: #ffffff;
background: #102C67;
border: 1px solid #102C67;
margin-left: 2px;
cursor: pointer;
cursor: hand;
}
input.mouseoverbutton_over {
background: #335C94;
}
</style> |
HTML
code:
1
2
| <input type="button" id="mouseoverbutton" class="mouseoverbutton" value="mouseoverbutton" onmouseover="colorize(this.id);" onmouseout="uncolorize(this.id);" /> |
Ik vraag me eigenlijk gewoon af wat het probleem is. De functie werkt namelijk prima, maar als de functie een aantal keer is aangeroepen word het steeds trager. Hoe kan ik dit oplossen?
Zie voor de vertraging hier
Als je een aantal keer over de button gaat en er weer afgaat met de cursor vertraagd de functie dus...
Arrived anxious, left bored