[XP] Rechtermuisknop menu

Pagina: 1
Acties:

• NetXtreme
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:25
Ik ben al een poos op zoek naar waar het staat welke optie's allemaal in de recthermuisknop menu staan van xp (op het desktop). Ik zou hier graag enkele optie's aan willen toevoegen, maar ik kan het niet vinden, heb ook google, etc gezocht, niets... :( Dus...aan jullie de eer! :P

Verwijderd

Ja klinkt interecant, als iemand weet hoe je dit in win98 doet ? :)

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:41

flexje

got-father

Start de Register-editor door te kiezen Start/Uitvoeren, type dan regedit en klik op OK. Navigeer naar de sleutel HKEY_CLASS_ROOT\Folder\Shell en klik met de rechter muisknop op deze hoofdsleutel. Kies voor Nieuw/Sleutel en geef de sleutel een naam die niet eerder gebruikt mag zijn in \Folder\Shell. Een goede naam is newOption. Dubbelklik in het rechter venster op de Standaard-waarde en geef de naam op zoals u wilt dat deze in het context-menu verschijnt, bijvoorbeeld: Windows afsluiten. Nu moet nog worden opgegeven wat het besturingssysteem moet doen indien er voor deze optie wordt gekozen. Voeg daarom een nieuwe subsleutel toe aan de tak, door met rechts te klikken op de subsleutel newOpen en te kiezen voor Nieuw/Sleutel. De sleutel noemen we command, dubbelklik de standaard-waarde en geef de opdracht die uitgevoerd moet worden.

Voorbeeld: In dit geval moet het besturingssysteem afgesloten worden, en de opdracht hiervoor is: C:\Windows\rundll.exe user.exe,exitwindows. Klik nu met de rechtermuisknop op de start-knop en zie; de extra optie is verschenen.

Correct me if i'm wrong :)

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• NetXtreme
Ja, ok, maar dit is niet wat ik eigelijk bedoel. Ik bedoelde een extra optie voor als je met rechter muisknop op bureaublad klikt.

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 20:20
Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar volgens mij moet het kunnen met programmaatjes zoals ContextEdit en Context Magic. :)

The sentence below is true.
The sentence above is false.

• NetXtreme
Dit is niet echt wat ik bedoel...ik wil alleen menu_items toevoegen aan menu onder de rechtermuisknop op het bureaublad....
Pagina: 1