Op de Windows XP configuraties van mij en m'n vader heb ik een vreemd probleem wanneer er netwerkactiviteit is. Om de zoveel tijd (en vaker bij meer data per seconde over de netwerkkaart) bevriest het systeem dan volledig voor iets minder dan een seconde (geluid, muiswijzer, alles), waarna alles verder gaat. Als ik met 10 MB/sec zit te downloaden van mijn lokale FTP server, is het echt ondoenlijk, omdat het dan om de 5 seconden wel optreedt. Feiten:
- zowel op mijn PC (VIA KT266 chipset) als op die van mijn vader (VIA KT133 chipset)
- beide XP Professional Service Pack 1 met laatste updates
- hier 3Com 3C905B, m'n pa Realtek 8139C (el cheapo kaart).
- hier SoundBlaster Live! 5.1, m'n pa SoundBlaster 128 PCI
- pikant detail: onder Linux krijg ik het systeem niet op z'n plaat met veel netwerkactiviteit.
Dus het moet wel een Windows-issue zijn lijkt me.... de IRQ's en I/O adressen zijn niet gedeeld en heb zowel de standaard Windows drivers als de drivers van de site van de fabrikant geprobeerd.
Als ik muziek zit te draaien terwijl ik zit te surfen, wil ik niet om de zoveel tijd het ding een seconde horen 'stotteren' terwijl alles vast staat... heeft iemand een idee?
- zowel op mijn PC (VIA KT266 chipset) als op die van mijn vader (VIA KT133 chipset)
- beide XP Professional Service Pack 1 met laatste updates
- hier 3Com 3C905B, m'n pa Realtek 8139C (el cheapo kaart).
- hier SoundBlaster Live! 5.1, m'n pa SoundBlaster 128 PCI
- pikant detail: onder Linux krijg ik het systeem niet op z'n plaat met veel netwerkactiviteit.
Dus het moet wel een Windows-issue zijn lijkt me.... de IRQ's en I/O adressen zijn niet gedeeld en heb zowel de standaard Windows drivers als de drivers van de site van de fabrikant geprobeerd.
Als ik muziek zit te draaien terwijl ik zit te surfen, wil ik niet om de zoveel tijd het ding een seconde horen 'stotteren' terwijl alles vast staat... heeft iemand een idee?