Toon posts:

ASUS DRW-0402P/D - Te langzaam DVDs branden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om te beginnen wil ik even kwijt dat ik nieuw ben hier, dus als ik gekke dingen roep of vraag, neem het me dan niet kwalijk ;)

Ik heb gister een ASUS DRW-0402P/D DVD+/-R/RW drive gekocht. Volgens de specificaties van ASUS zou dat dingetje DVD+/-R op 4 speed moeten kunnen branden. Nero 6 plakte er bij de eerste test een estimate van 15 minuten aan vast, net als het bijgeleverde RecordNow DX.

Echter, de eerste DVD die ik brand, heeft ruim 45 minuten nodig. Dit was een Philips 1-4 speed DVD+R. Vervolgens firmware geupdate en nogmaals geprobeerd; wederom 45 minuten. Bij de drive zat ook nog een TDK 4 speed DVD-R, dus die ook maar geprobeerd; wederom 45 minuten.
Uitgaande van de drive specificaties verwacht ik een duur van 15 tot 30 minuten op 4 speed, waar ik dus absoluut niet aan kom. Overigens gaat het hier puur om data, niet om video of zo...

Heb vandaag de drive ingeruild, weer getest, en hem zelfs geflashed naar Pioneer DVR-106D (is zelfde model), in de hoop dat dat beter geen, maar wederom niets.

Nu draai ik Windows 2000 op een AMD Athlon 2600+ met 1GB RAM. Ik heb de documenten aan het begin van dit forum ook gelezen; de drive zit dan ook netjes als master op het uiteinde van de IDE kabel.

Iemand enig idee of en zo ja hoe ik daadwerkelijk op 4 speed uitkom?

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Mischien de brand snelheid op 1x staan :?

Verwijderd

Topicstarter
geforce5_guy schreef op 27 januari 2004 @ 17:19:
Mischien de brand snelheid op 1x staan :?
Haha, nee, gewoon op 4x...

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 17:20:
[...]

Haha, nee, gewoon op 4x...
DMA uit :S

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:02

Wekkie

Yeah

Kijk eens of je DMA settings goed staan.
offtopic:
Nu is je garantie vervallen ( flashen naar ander merk )

I've got a feeling...

Verwijderd

Topicstarter
Wekkie schreef op 27 januari 2004 @ 17:47:
Kijk eens of je DMA settings goed staan.
offtopic:
Nu is je garantie vervallen ( flashen naar ander merk )
Niet aan gedacht, die bleken idd nog op PIO te staan :S
Op UltaDMA draaien nu, en hij haalt inderdaad de 4 speed nu 8)7
Pagina: 1